צודק....
אתה בהחלט צודק... העניין הוא שרוב החברות היום לוקחות את המחשב כמובן מאליו, כי היום הטרנד שהכי זז זה לעשות משחקים לקונסולות ואולי, אחרי איזה שנתיים שלוש ממירים אותו למחשב..... יכול להיות שזה בגלל שקיימת היום צריבה אינטנסיבית של משחקי מחשב, בעוד שמשחקי הסוני 2, הקיוב והאקסבוקס ניתנים להורדה רק כריפים, או, כמו במקרה של הפס2, ניתנים לצריבה מלאה רק עם צורב דיוידי שעולה מאות שקלים. עוד סיבה היא כנראה כי יותר קל להוציא משחק שמבוסס ישירות לכרטיס הגרפי של הקונסולה אליה הוא יוצא, במקום להתאים אותו לכרטיס המסך, למהירות ולזיכרון של המחשב... במקרה של השיפורים, כפי שאמרתי, המחשב נילקח כמובן מאליו, ולכן ההמרה אליו לא מתעכבת יותר מדי מלבד כמה פיצ'רים אומללים, ולפעמים אם יש לחברות כוח הם מוסיפות אופציה של quit שהיום קצת יותר נפוצה במחשב ומונעת סיבוכים מיותרים כמו המרות רבות שממומרות במדויק..... סוניק דיאיקס הוא דוגמה למשחק שהומר עם תוספות קטנות, וכך גם סוניק 2 באטל (התכוונתי לאדוונצ'רים פשוט אני כותב בקיצור) רק חבל מאוד שהם הומרו במקור לקיוב, וסוניק דיאיקס לא זכה להמרה יותר מכובדת למחשב מאשר משחקים נוספים...... כמו שציינת, המחשב אכן לא מותאם לחומרות בהם נעשה השימוש במשחקים המומרים, כלומר שמרביתן דורשים דרישות מערכת גבוהות ממחשב פיסי ממוצע שמצוי ברוב הבתים, ולעיתים דרישות שלא קיימות בפיסי ולכן נזכרים להמיר אותם רק שנתיים, שלוש אחרי יציאתם...... זה כמו ההמרה שעשו למשחקי טוני הוק לפס1..... היו צריכים להתאים את הגרפיקה לכרטיס של הפס1 וזה נראה פשוט נורא..... ממש לא מתאים לסטנדרטים של היום וגם מסביר למה אף חברה כמעט לא מוציאה יותר משחקים לפס1...... בקשר לסטריט פייטר 2, אתה אכן צודק במה שאמרת, הסיבה שהמשחק היה איטי היתה בגלל הדרישות הגבוהות שלו, שכן קאפקום רצו להמיר את המשחק ישירות מהארקייד בלי כל התחשבות בכך שמערכות הארקייד (במקרה שלנו סיפיאס1) עלו בהרבה ביכולותיהם על המחשב, ולכן נוצרה הבעיה, שלא כמו בגרסאות אחרות של המשחק כמו זו של הסופר נינטנדו, שאולי חלה בו ירידה בגרפיקה ובסאונד, אך הוא פעל בצורה מושלמת.... רק כשהמחשב התפתח יצא סופר סטריט פייטר 2 טורבו למחשב שפעל על המחשב הביתי הממוצע בתקופתו 486.... והומר בצורה מושלמת מהארקייד.... המחשב גם התחיל את דרכו כשהוא היה חלש מהקונסולות שהוצגו בשוק, ובשלב מסוים עלה עליהן, עד ליציאתו של הפס1....... נחזור לענייננו: עוד אחת מהסיבות להמרות חסרות ההשקעה היא, שהמשחקים המומרים בד"כ נשכחים אחרי כחודש וכמות המכירות שלהם למחשב היא פחותה, כמה אנשים יקנו משחק שיצא לפני שנתיים, הצליח מאוד, מרבית הגיימרים קנו אותו ואחרי שנתיים נזכרים להמיר אותו? אחרי שיצא לו משחק המשך אחד במקרה הטוב. מה גם שמדובר בהתאמה של המשחק למחשב, תסכים איתי שהרבה יותר נוח לשחק במשחק כמו אונימושה, או סוניק דיאיקס בקונטרולר של הקונסולות מאשר במקלדת המוגבלת שמקטינה את ההנאה מאווירת המשחק, זאת אחת הסיבות שמשחקים כמו ג'יטיאיי מצליחים גם במחשב, וכך גם הם מומרים עם מספר תוספות אשר משפרות את הגרפיקה ואת הסאונד, ואת השליטה. הם מסוג המשחקים שמומרים רק חצי שנה אחרי אחיהם הגדולים שבקונסולות, ומצליחים באותה מידה גם במחשב....(ג'יטיאיי גם בנוסף היה כותר שהתחיל את דרכו מהמחשב...). בסופו של דבר בעוד 10 שנים אני לא אתפלא אם עדיין יהיה כזה מושג "משחקי מחשב".... המשחקים היחידים אולי שיוצאים כיום למחשב הינם יחודיים לשליטה של המחשב - העכבר אם צריך תנועה חלקה לכיוונים מסוימים, ומקלדת אם מדובר במשחק עם הרבה מקשים.....