בעייה בסוניק אדוונצ'ר DX

  • פותח הנושא yoo
  • פורסם בתאריך

eyalgr

New member
קודם כל,

אני צריך פעם לבנות מזבח לאותו האקר, אם זה נכון. דבר שני- העובדה שזאת המרה מושלמת היא הבעיה, העניין הוא שדרים וPC מציגים דו-מימד בצורה שונה, והרזולוציה של המחשב לא עושה לגרפיקה צדק.
 

yoo

New member
זה ממש לא נכון!

שום האקר ושום כלום זוהי המרה רשמית לחלוטין (וזה עצוב שזה ככה כי זו באמת המרה מושלמת, וכל העניין הזה עם הדו מימד נכון לחלוטין) אבל המשחק הזה הוא רשמי של סגה ומופיע באתר הרשמי של סגה גם כגרסאת ה pc http://www.sonic-dx.com/ הנה לך הוכחה מוחצת שאתה מדבר שטויות חוץ מזה גרסאת ה DX מעולם לא יצאה לדרימקאסט אלא רק לגיימקיוב...
 

ShotokanMaster

New member
לא נכון!

זאת ממש לא המרה רישמית! אין אפילו מקור אחד שטוען שהמשחק יצא איי פעם למחשב, בקרדיטים של המשחק צוין כי המשחק שייך לדרימקאסט! ותאמין לי שבדקתי בכל אתר, כולל באתר של סאמי, וגם המשחק לא פועל כמו כל משחק רגיל! הגרפיקה מצוינת, וזה תלוי ברזולוציה. מה שכן, הגרפיקה תמיד נראית יותר טוב בקונסולה, גם בגלל שאתה משחק על מסך של טלוויזיה זה נראה יותר טוב.... בקשר לסוניק אתה צודק חלקית אכן לדרימקאסט יצאו רק 1 ו-2 ולקיוב יצא דיאיקס ו-2 באטל. אבל שכחת לציין שדיאיקס יצא גם למחשב!
 

ShotokanMaster

New member
קבל לינק ישיר -

זה האתר הרישמי של גילטי גיר, יש פה את כל משחקי גילטי גיר ואת המערכות אליהם הם יצאו. תלחץ כאן ותיווכח לבד....
 

mdo

New member
זה מקרה נפוץ...

בדי הרבה מקרים החברות המפתחות "מחביאות" את הפורטים ל-PC. למשל באתר האמריקאי של קאפקום אין שום אזכור לפורטים ל-PC של רזידנט איוול. באתר של קונאמי אין אזכור לפורט ה-PC של מטאל גיר סוליד (הראשון). ועוד... החברה שמשווקת את פורט ה-PC של גילטי גיר X נקראת CYBER FRONT. יש לה אתר רשמי (ביפנית): WWW.CYBERFRONT.CO.JP לאחר חיפוש קצר (אך די מיגע) מצאתי את הקישור למשחק: http://moon.cyberfront.co.jp/title/pc/guilty_x/index_m.htm עכשיו, אני לא חושב שזה פורט שנעשה ע"י האקר, היות והחברה הזאת (כמו שניתן לראות באתר שלה) משווקת די הרבה משחקים לא-יפנים מצליחים (ומצליחים פחות) כמו SOLDIER OF FORTUNE 2, UNREAL 2 ועוד. ואם הפורט הזה לא היה מאושר ע"י סאמי, אני מניח שכבר מזמן הם היו תובעים את ה-CYBER FRONT האלה. מה שכן, זה מוכיח את מה שטענתי באחד הדיונים פה בקשר לשינוי האפסי שנעשה ברוב הפורטים ל-PC (ובגלל זה צריך מחשבי על כדי להריץ את חלקם), עד כדי כך שהחברות המפתחות מתעלמות מקיומם.
 

ShotokanMaster

New member
אוקיי....

מסתבר שאתה צודק, המשחק כנראה הוא אכן הוצאה רשמית.... אבל נראה לי שסאמי עצמם לא היו שותפים להמרה הזאת אלא כנראה רק אישרו אותה..... בקשר לרסידנט איבל וקונאמי - זה שאין באתרים הרשמיים שלהם איזכור לא תמיד מצביע על כך שהן "מחביאות" את המשחק, באתר של קאפקום האמריקאי גם אין איזכור למשחקי סטריט פייטר 3... אז תגיד שהם מחביאים אותם?! אתה יודע, אם קאפקום וקונאמי היו מזכירות באתר שלהם כל משחק זה היה לוקח להם מלא מקום.... הסיבה היא, שישנם משחקים שכבר לא נמכרים כיום ולכן הם לא מוזכרים. בקשר למה שאני הראיתי לך זה היה מן מוזיאון של משחקי גילטי גיר, אז כמו שאמרתי מקודם המשחק הוא אינה הוצאה רשמית, כי אם חברה שקיבלה אישור להמרתו..... במשחק הזה לא נעשה שינוי כלל, אך במשחקים אחרים כן נעשה..... ישנם משחקים שאף מומרים ישירות מהארקייד על ידי חברות מסוימות כדוגמת גרסת הפי סי של מטאל סלאג 4.... המשחק הומר על ידי חברת מגה שהייתה המפיצה של המשחק.... אגב, גילטי גיר איקס ורסידנט איבל 2 הינם משחקים מצליחים, אך הם לא הלכו כ"כ טוב בפי סי.... כמו מגה מן איקס 5 ו-6 שהומרו לפני כשנה ונמכרו במחיר זול, והיום אפשר לקנות אותם רק דרך אתרים... שוב, צדקתך הוכחה, אך תודה שמה שאמרתי עכשיו בהחלט נשמע הגיוני.....
 

mdo

New member
אכן הגיוני.

ובאמת, עכשיו שבדקתי באתר של קאפקום, אני רואה די הרבה משחקים שכן היו להם קישורים בעבר, חסרים עכשיו. אבל בקשר לפורט ה-PC של רזידנט איוול, אולי חוץ מ-2 או-3 (ואני לא זוכר איזה מהם, אבל רק אחד מהם) אף פעם לא היה קישור לפורט PC אחר של רזידנט איוול. אם תבדוק באתר האירופאי של קאפקום, יש אזכור לפורטים ל-PC של הסדרה, אבל אם תכנס לקישור, הוא ישלח אותך למעין אתר רשמי של הסדרה, אך בו אין שום אזכור לפורטים ל-PC. אה, כן, ועוד דבר, זה נראה שאת רוב הפורטים ל-PC עושות חברות צד-שלישי, כמו לדוגמא סיילנט היל 2. אבל גם במקרה זה השיפורים הם מינימלים. ורק אני רוצה להדגיש, השינויים שאני מחפש בפורטים ל-PC הם לא פיצ'רים נוספים וכאלה, אלא אופטימיזציות לקוד שיתאימו אותו גם למחשבים שאינם מחשבי על. מה שכן, יש בעיה בלעשות משחק אופטימלי ל-PC, כי מה שאופטימלי לפנטיום 3 לא אופטימלי לפנטיום 4. מה שאופטימלי לכרטיסי ATI לא אופטימלי לכרטיסי NVIDIA. ובנוסף לזה, זה גם יקר. אז לחברות פשוט יותר משתלם לא לעשות את זה, כי גם ככה הן לא סופרות את ה-PC (עם הפירטיות והכל). וזה חבל. היום מאוד פשוט לעשות פורטים ל-PC שיהיו העתק כמעט מדויק של המקור, היות והמשחקים היום כתובים בשפות עיליות. פעם המשחקים היו כתובים בשפת סף ואז היית חייב להמיר את כל הקוד. בנוסף לזה, גם ה-PC היה חלש יחסית לחומרות המקוריות. ושני אלה היו גורמים לכל מיני פורטים איומים כמו זה של סטריט פייטר 2 (שני מקשים, אי-התאמה ברזולוציה, מה שהיה גורם לדמויות לחרוג מגבולות המסך במהלך ביצוע קפיצות ובנוסף לכל, המשחק גם היה איטי).
 

ShotokanMaster

New member
צודק....

אתה בהחלט צודק... העניין הוא שרוב החברות היום לוקחות את המחשב כמובן מאליו, כי היום הטרנד שהכי זז זה לעשות משחקים לקונסולות ואולי, אחרי איזה שנתיים שלוש ממירים אותו למחשב..... יכול להיות שזה בגלל שקיימת היום צריבה אינטנסיבית של משחקי מחשב, בעוד שמשחקי הסוני 2, הקיוב והאקסבוקס ניתנים להורדה רק כריפים, או, כמו במקרה של הפס2, ניתנים לצריבה מלאה רק עם צורב דיוידי שעולה מאות שקלים. עוד סיבה היא כנראה כי יותר קל להוציא משחק שמבוסס ישירות לכרטיס הגרפי של הקונסולה אליה הוא יוצא, במקום להתאים אותו לכרטיס המסך, למהירות ולזיכרון של המחשב... במקרה של השיפורים, כפי שאמרתי, המחשב נילקח כמובן מאליו, ולכן ההמרה אליו לא מתעכבת יותר מדי מלבד כמה פיצ'רים אומללים, ולפעמים אם יש לחברות כוח הם מוסיפות אופציה של quit שהיום קצת יותר נפוצה במחשב ומונעת סיבוכים מיותרים כמו המרות רבות שממומרות במדויק..... סוניק דיאיקס הוא דוגמה למשחק שהומר עם תוספות קטנות, וכך גם סוניק 2 באטל (התכוונתי לאדוונצ'רים פשוט אני כותב בקיצור) רק חבל מאוד שהם הומרו במקור לקיוב, וסוניק דיאיקס לא זכה להמרה יותר מכובדת למחשב מאשר משחקים נוספים...... כמו שציינת, המחשב אכן לא מותאם לחומרות בהם נעשה השימוש במשחקים המומרים, כלומר שמרביתן דורשים דרישות מערכת גבוהות ממחשב פיסי ממוצע שמצוי ברוב הבתים, ולעיתים דרישות שלא קיימות בפיסי ולכן נזכרים להמיר אותם רק שנתיים, שלוש אחרי יציאתם...... זה כמו ההמרה שעשו למשחקי טוני הוק לפס1..... היו צריכים להתאים את הגרפיקה לכרטיס של הפס1 וזה נראה פשוט נורא..... ממש לא מתאים לסטנדרטים של היום וגם מסביר למה אף חברה כמעט לא מוציאה יותר משחקים לפס1...... בקשר לסטריט פייטר 2, אתה אכן צודק במה שאמרת, הסיבה שהמשחק היה איטי היתה בגלל הדרישות הגבוהות שלו, שכן קאפקום רצו להמיר את המשחק ישירות מהארקייד בלי כל התחשבות בכך שמערכות הארקייד (במקרה שלנו סיפיאס1) עלו בהרבה ביכולותיהם על המחשב, ולכן נוצרה הבעיה, שלא כמו בגרסאות אחרות של המשחק כמו זו של הסופר נינטנדו, שאולי חלה בו ירידה בגרפיקה ובסאונד, אך הוא פעל בצורה מושלמת.... רק כשהמחשב התפתח יצא סופר סטריט פייטר 2 טורבו למחשב שפעל על המחשב הביתי הממוצע בתקופתו 486.... והומר בצורה מושלמת מהארקייד.... המחשב גם התחיל את דרכו כשהוא היה חלש מהקונסולות שהוצגו בשוק, ובשלב מסוים עלה עליהן, עד ליציאתו של הפס1....... נחזור לענייננו: עוד אחת מהסיבות להמרות חסרות ההשקעה היא, שהמשחקים המומרים בד"כ נשכחים אחרי כחודש וכמות המכירות שלהם למחשב היא פחותה, כמה אנשים יקנו משחק שיצא לפני שנתיים, הצליח מאוד, מרבית הגיימרים קנו אותו ואחרי שנתיים נזכרים להמיר אותו? אחרי שיצא לו משחק המשך אחד במקרה הטוב. מה גם שמדובר בהתאמה של המשחק למחשב, תסכים איתי שהרבה יותר נוח לשחק במשחק כמו אונימושה, או סוניק דיאיקס בקונטרולר של הקונסולות מאשר במקלדת המוגבלת שמקטינה את ההנאה מאווירת המשחק, זאת אחת הסיבות שמשחקים כמו ג'יטיאיי מצליחים גם במחשב, וכך גם הם מומרים עם מספר תוספות אשר משפרות את הגרפיקה ואת הסאונד, ואת השליטה. הם מסוג המשחקים שמומרים רק חצי שנה אחרי אחיהם הגדולים שבקונסולות, ומצליחים באותה מידה גם במחשב....(ג'יטיאיי גם בנוסף היה כותר שהתחיל את דרכו מהמחשב...). בסופו של דבר בעוד 10 שנים אני לא אתפלא אם עדיין יהיה כזה מושג "משחקי מחשב".... המשחקים היחידים אולי שיוצאים כיום למחשב הינם יחודיים לשליטה של המחשב - העכבר אם צריך תנועה חלקה לכיוונים מסוימים, ומקלדת אם מדובר במשחק עם הרבה מקשים.....
 

mdo

New member
אני רק רוצה להבהיר פה כמה נקודות...

כיום בכלל לא בטוח שהחומרה הגרפית של ה-PC חלשה מזו של הקונסולות (אולי חוץ מזו של האקס-בוקס),אלא פשוט שונה. ויש הטוענים שאף חזקה מהן. כמו במקרה של וייס סיטי. פשוט רוב המשחקים שמפותחים לקונסולות מנצלים באופן אופטימלי את היכולות שלהן, בניגוד לפורטים ל-PC. זה לא אומר שהחומרה של הקונסולות חזקה יותר. בקשר לשליטה... אין לך מושג עד כמה אתה צודק. ובקשר לפורט של סטריט פייטר 2 (לא סופר טורבו), לא נראה לי שהיתה כוונה לעשות אותו ארקייד פרפקט. כי בכל זאת היו רק שני כפתורים. אם היית רוצה למשל לעשות פירס, היית צריך ללחוץ על למעלה ואגרוף. בכלל, מעבר לעניין עם המהירות, המשחק מרגיש אחרת לגמרי. ובקשר לנינטנדו, אם כל הכבוד לזכיונות שלה, את הכסף הגדול באמת היא עשתה בעזרת הכמעט מונופול של ה-NES.
 

ShotokanMaster

New member
ובכן.....

ראשית אני מציע שנעביר את זה לדיון אחר, הרשה לי רק להגיב...... במקרה של וייס סיטי, הגרפיקה היתה פחות או יותר מחזור של ג'יטיאיי 3, כלומר, אוקיי - החליקו וחידדו את הגרפיקה, הדגישו יותר תווים, מעבר לעובדה שמדובר באותו מנוע גרפי, אותה שליטה בדיוק ואותם העזרים (צורת המפה, הפסילות, מד הבריאות וכו') נראים בדיוק כמו ב-3..... אז נכון, שיפרו את הגרפיקה בגרסת המחשב, וזה הביא להרמת גבה חיובית מצד המבקרים.... אך שים לב - ג'יטיאיי 3 שזכה להמרה שכללה יותר אפקטים ופרטי מסך ופחות שיפור של הגרפיקה גם גרם להרמת הגבה הזאת. כלומר, אי אפשר להגיד שהגרפיקה התעלתה על המקור שלה בהרבה, ובכל זאת, מבקרי משחקי המחשב שיבחו את הגרפיקה של גרסאות המחשב, בעוד אלו של הפס2 נחשבה לגרפיקה סטנדרטית. תחשוב, אונימושה הראשון שיצא לפני כשנתיים לפלייסטיישן 2 אכן דיבר על גרפיקה די טובה, אך לא מהפכנית. עם זאת, בהמרה של המשחק למחשב שנעשתה בצורה כל כך מדויקת עד כדי כאב, נראו דרישות מערכת שלא היית חולם שיהיו לפני שנתיים שלוש, היום הן אמנם ממוצעות, אבל אז אתה לא היית מעלה בדעתך כאלה דרישות, אז נכון, בניגוד לפס2 המחשב משתפר מיום ליום, אבל כשחברה מייצרת קונסולה, היא כל פעם מצליחה להפתיע עם מיצוי היכולות שלה כל פעם מחדש. לדוגמה - תחשוב, אתה היית מאמין שמשחקים כמו גארואו ורייג' אוף דה דרגונס יפעלו על קונסולה משנת 89? כמובן שלא, והנה הפתיעו אותך.... בקשר לסטריט פייטר 2 אכן דובר בהמרה ישירה, אך עניין השליטה נובע מהגבלה בפקודות שהמשחק יכול להכיל. זוכר את הויכוח שלנו לגבי טקן? טענת אז שהסיבה שהגרפיקה של טקן 4 ירודה יחסית בגלל השיפורים שנעשו במשחקיות ובאופציות השליטה (בוא לא נכנס לזה שוב), אז זה בערך מה שקרה כאן, רק שהיה חישוב מוטעה - במקום לשכלל את השליטה ולהשקיע פחות במרקם הויזואלי, קאפקום בחרו לעשות משחק שיראה כמו זה של הארקייד, ומעצם כך הוגבלו ביכולת הפקודות שהם יכולו לתת למשחק, אז הם השתמשו בשילובים שיצרו את המכות. המתכונת כנראה הייתה למשוך אנשים ובעצם להראות להם משהו שיראה חיצונית דומה מאוד לגרסת הארקייד..... אגב, המושג פיארס שמתאר את האגרוף החזק ביותר עוד לא היה קיים אז, וקראו לזה אז בפשטות: היי פאנץ'..... עכשיו אני מבקש ממך אחי בוא נמשיך את הדיון במקום אחר במקום להציף פה...
 

yoo

New member
אה אופס התבלבלתי ^^

חשבתי שאתם מדברים על סוניק ובעצם דיברתם על גילטי גיר (אל תשאל אותי אייך הגעתי) בקיצור, גילטי גיר למחשב, נייס.... ^^
 

yoo

New member
מזלך!

Ps2 זו חרא של קונסולה! היא אחרה את זמנה ועדיין קונים הפתיים האלו XD ובארהב הגיימקיוב עולה רק 100 דולר! לא פייר!
 

Piccolo

New member
אני כבר לא יודע יובל..

תחשוב על זה, כל המשחקים כמעט מגיעים בסוף לסוני.. אפילו סוניק הגיע לשם.. בדור הבא בטח יגיע גם מאריו ואז בעצם יש הכל בקונסולה הזו. אני למשל עדיין מעדיף את הנארוטו של הקיוב מאשר הנארוטו של הפס2. ויש עוד הרבה משחקים שאני מעדיף. אבל שוב, בפס יש לך אפשרות הממ.. איך אני אגיד את זה.. "לצמצם הוצאות" מהמשחקים. מה שאין כל כך בשאר הקונסולות. לפחות לא בינתיים. אתה מעדיף קיוב אבל, נכון?
 

ShotokanMaster

New member
אין סיכוי....

לגבי מריו - אין מצב שזה יגיע לפס2 אי פעם! נינטנדו ידועים בתור חברה שלא שיתפה אף חברה אחרת בנכסים שלה, וגם לא תעשה זאת בעתיד, כפי הנראה, אפילו אם היא תפשוט את הרגל (אלא אם כן תקנה אותה חברה אחרת). סגה, למשל, השאירו את סוניק אמנם בקונסולות שלהם (עד שהם כבר הפסיקו עם הקונסולות) אבל משחקים כגון וירטורה פייטר שווקו גם לקונסולות אחרות, בין השאר, למחשב ולפלייסטיישן....
 

yoo

New member
סוניק יצא בגרסא למחשב

סוניק 3 בגרסא המחוברת עם סוניק ונאקלס
 

ShotokanMaster

New member
כן וואלה...

...אתה צודק אחי טעות שלי.... גם סוניק R וסוניק D3 בלאסט יצאו למחשב....
 

Piccolo

New member
זה נאמר בציניות..

אבל עדיין העניין פה היה להדגיש שבעצם כמעט הכל מגיע בסוף לפס2. אז מה הטעם בעצם לקנות קונסולה שהדבר הבלעדי שלה זה מאריו? עם כמה שאני מת על זה. עדיין.. ואני זוכר שהיו אומרים על סגה ונינטנדו שלעולם לא ישתפו פעולה וזה. אני מניח שזה לא יקרה עם נינטנדו. לפחות לא בזמן הקרוב כי הם עדיין מפעל ענק שלא כמו סגה שהפסיקו עם הקונסולות. אבל אי אפשר לדעת. בינתיים בסוני יש הכי הרבה מגוון אני חושב.
 

ShotokanMaster

New member
במקרה של סגה ונינטנדו

לסגה היו פחות נכסים מצליחים ממה שהיה לנינטנדו - סוניק, וונדר בוי ז"ל ווירטורה פייטר....... אלה הנכסים המצליחים ביותר שהיו לסגה... ונינטנדו? מריו, זלדה, קירבי, דונקי קונג, סטארפוקס וכו'...... כפי שכבר ציינתי, סגה שיתפה פעולה עם חברות אחרות כבר אז לפני שהיא פשטה את הרגל, והוציאה משחקים של סוניק ווירטורה פייטר גם לסוני ולמחשב, נינטנדו, בניגוד לסגה אף פעם לא שיתפו פעולה עם חברה אחרת, למעט רייר שהייתה אחראית להפצה ומנוע גראפי של מרבית משחקי ה-64 וקילר אינסטינקט 1 ו-2..... עדיין, החברה הזאת שיתפה פעולה עם נינטנדו רק בפיתוח המשחקים, ולא בענייני ההוצאה שלו..... אפשר גם להחשיב את נמקו שיצרו את גרסת סול קאליבור 2 של הקיוב עם לינק, זה גם, אבל שים לב גם לעובדה שפיצלו את הדמויות, כלומר נמקו שסיפקו את משחקי טקן רק לפס1 ו-2 הוציאו את הגרסה שכוללת את היאצ'י לפס2 ואת זאת עם לינק לקיוב........ אבל נינטנדו היא החברה היחידה שדוגלת היום בקנאות הזאת לגבי נכסיה, שכן אף חברה לא עושה את זה..... נמקו אולי מביאה את טקן רק לפס, אבל משחקים אחרים שלה (וסול קאליבור הוא הדוגמה) יוצאים לעוד קונסולות....... כך לגבי עוד חברות..... כך שלסיכום אפשר לומר שנינטנדו ישתפו פעולה עם חברות אחרות בנוגה לנכסיהם רק כאשר הם ישהו בסכנת היכחדות רצינית....
 
למעלה