בעית לחץ מים גבוה

איתן555

New member
בעית לחץ מים גבוה

שלום,

יש לנו בעיה לא שגרתית של לחץ מים גבוה בבנין שאנחנו לא מצליחים לפתור. מדובר בבנין חדש -בן שנה, ואני נמצא בקומה הראשונה. הסימפטום הוא שפורק הלחץ של הדוד מטפטף כאשור הדוד דלוק או בימים חמים כשהמערכת הסולארית עובדת.
העירייה מספקת לחץ של 6 אטמ, והתקנו מפחית לחץ בכניסה לדירה שמוריד את הלחץ ל- 3 אטמ. אנחנו לא מצליחים להבין כיצד חימום של מים מעלה את הלחץ מ- 3 למעבר ל- 8 אטמ (הרמה שבה הפורק של הדוד מתפחיל לפרוק).

החלפנו כמה מפחיתי לחץ וכמה פורקים של הדוד והבעיה לא נפתרת. שעוני לחץ מים מראים שבעת חימום הדוד, לחץ המים החמים עולה ל 10 אטמ (נבדק ע"י שעוני לחץ). ובקרים ל- 4 אטמ. כמו כן, כשהדוד עובד, אין מים קרים בבית - הם הופכים לחמים.

אנחנו חוששים שפורק הלחץ יפסיק לעבוד מתישהו (בגלל אבנית או כל תקלה אחרת), ואז יש סכנה ממשית לפיצוץ בצנרת. גם האינסטלטור של הבנין וגם איש הדודים לא מצליחים להבין כיצד נוצר לחץ כה גבוה מחימום מים.

אשמח לרעיונות או הפנייה לאנשים שמבינים בתחום.
 

רשר

Well-known member
מנהל
חברו צינור מהפורק לניקוז/ביוב ותשכחו מהסיפור

כי מדובר בטיפות מועטות,
פתרון אמיתי אחר יהיה מסובך ויקר בהרבה,
אגב עלית הלחץ מראה שיש לכם מערכת מים ביתית מצוינת ואין בה נזילות,
 

בינא

Member
מי אמר לך ששסתום פורק הלחץ עובד רק על לחץ המים?

השסתום עובד גם עם עליית הטמפרטורה ובקיץ, טוב שכך.
אין לכם מה לתקן.
כפי שרשר כתב: חברו את הברז לצנור שיעביר את הטיפות היוצאות לניקוז כלשהו.
 

איתן555

New member
הטפטוף של המים הוא לא הבעיה - הוא רק הסימפטום

אני חושש ממצב שלחץ המים החריג אצלינו יגרום לפיצוצים בצנרת.
ע"פ מה שהבנתי צינורות פשוטים - כמו אלה המזינים את הניאגרות - מתפוצצים באזור של 13 אטמוספרות.
אני כעת נתון לחסדו של פורק הלחץ - שכאמור יכול להפסיק לעבוד כשהוא מתמלא באבנית.
&nbsp
כמו כן, בלי קשר לסכנת פיצוץ בצנרת, האם עלייה של מעל 300% בלחץ (מ- 3 אטמ ל- 10 אטמ), לא מצביעה על משהו לא בסדר?
 

רשר

Well-known member
מנהל
לרוב כשפורק לחץ נתקע מאבנית זה במצב פתוח כל הזמן

ולא כפי שאתה חושש מצב סגור,
אך בכל מקרה כדאי לגשת אליו ולתת לו סיבוב או שניים כדי לשבור אבנית שנאספה על הכדור,
 
אכן פורק לחץ

עובד רק בלחץ אליו כוון.ללא קשר לטמפ.
כאשר טמפ המים עולה ,פורק הלחץ אינו "יודע" זאת, אבל הטמפ מעלה את לחץ המים - ולחץ הוא כן יודע.
חוץ מזה רשר כבר ענה על כך אין צורך לחזור
 

pazro

New member
נראה שלא ביצאתה בדיקת לחץ כראוי

כדי שמים חמים יפיקו 10 אטמוספרות (אני מנייח שהכוונה לatmg ולא לatmb) הם צריכים להיות בכ180 מעלות.

הדבר הכי מוזר שכתבתה היה העובדה שכשהדוד עובד אין מים קרים בבית, כדבר ראשון הייתי מוודא כי יש בכניסת המים לדוד אל-חזור, שימנע מזליגת מים חמים חזרה למערכת המים הכללית. בנוסף הייתי מעיף מבט בתכנון מערכת המים בבית, כי גם אם אין אל-חזור בכניסה, זה לא סביר שזה יגרום לחימום כל המים החמים בבית.
 

ngroner

New member
אני חווה בעיה דומה: כשהדוד מתחמם לחץ המים בדירה עולה לרמות גבוהות ואני חושש לפיצוץ בצנרת. אשמח לדעת האם הצלחתם לרדת לשורש הבעיה איך חימום בדוד גורם לעליית לחץ במערכת הקרים והחמים של הדירה ואיך תיקנתם
 

רשר

Well-known member
מנהל
אני חווה בעיה דומה: כשהדוד מתחמם לחץ המים בדירה עולה לרמות גבוהות ואני חושש לפיצוץ בצנרת. אשמח לדעת האם הצלחתם לרדת לשורש הבעיה איך חימום בדוד גורם לעליית לחץ במערכת הקרים והחמים של הדירה ואיך תיקנתם
עלית לחץ בקרים עקב חימום החמים = אל חוזר תקול בכניסה לדוד, דבר שמאפשר חזרת מים אחורה לקרים,
זה מחמיר אם יש אל חוזר כללי לדירה כי הוא מונע חזרה לרשת הציבורית,
 

ngroner

New member
תודה עושה שכל מה שכתבת. אבל מה לגבי המים החמים? מה אמור למנוע מהדוד להעביר לחצים גבוהים למערכת החמים בדירה? לגבי האל חזור בכניסה לדירה אכן התקנו כדי לנטרל חיוב כפול של מים שחוזרים דרך המונה (החשבון ירד ב 25% מאז שהתקנו)
 

רשר

Well-known member
מנהל
תודה עושה שכל מה שכתבת. אבל מה לגבי המים החמים? מה אמור למנוע מהדוד להעביר לחצים גבוהים למערכת החמים בדירה? לגבי האל חזור בכניסה לדירה אכן התקנו כדי לנטרל חיוב כפול של מים שחוזרים דרך המונה (החשבון ירד ב 25% מאז שהתקנו)
עכשיו החלף סט בטחון לדוד הכולל:
אל חוזר,
פורק עודף לחץ,
בהזדמנות זו וודא שהטרמוסטט תקין - מנתק בחום שכוון, המלצה לא יותר מ 50 מעלות,
 

ngroner

New member
דיברתי עם היצרן של דוד השמש וזו תשובתו:
אין שום רכיב בדוד שאמור למנוע עליית לחצים במערכת המים חוץ מהשסתום פורק הלחץ שמתחיל לפעול ב 8 עד 9 אטמוספירות פחות או יותר. זה אומר שמבחינת התקן זה תקין שהלחץ בדירה עולה מהנורמה של 3-4 אטמוספירות עד ל 8-9 אטמוספירות והוא יורד חזרה כשהשסתום מתחיל לפעול. זה אומר שכל יום למשך כמה שעות הלחץ בצנרת הדירה יעלה לפרק זמן של כמה שעות ל 8-9 אטמוספירות גם בחמים וגם בקרים ולטענתו זה תקין ולא אמורה להיות שום בעיה עם זה ומעולם לא שמע שלמישהו היתה בעיה בגלל זה. אם השסתום מתחיל לפרוק לחץ בשלב מסויים זה אומר שהוא תקין ואין צורך להחליפו. אין קשר לאל חזור בקרים של הדוד. נשמע סביר? אולי אני סתם מודאג?
 

רשר

Well-known member
מנהל
דיברתי עם היצרן של דוד השמש וזו תשובתו:
אין שום רכיב בדוד שאמור למנוע עליית לחצים במערכת המים חוץ מהשסתום פורק הלחץ שמתחיל לפעול ב 8 עד 9 אטמוספירות פחות או יותר. זה אומר שמבחינת התקן זה תקין שהלחץ בדירה עולה מהנורמה של 3-4 אטמוספירות עד ל 8-9 אטמוספירות והוא יורד חזרה כשהשסתום מתחיל לפעול. זה אומר שכל יום למשך כמה שעות הלחץ בצנרת הדירה יעלה לפרק זמן של כמה שעות ל 8-9 אטמוספירות גם בחמים וגם בקרים ולטענתו זה תקין ולא אמורה להיות שום בעיה עם זה ומעולם לא שמע שלמישהו היתה בעיה בגלל זה. אם השסתום מתחיל לפרוק לחץ בשלב מסויים זה אומר שהוא תקין ואין צורך להחליפו. אין קשר לאל חזור בקרים של הדוד. נשמע סביר? אולי אני סתם מודאג?
בהפעלה גיבוי חשמלי הטרמוסטט מונע גם עלית לחץ (אם כויל נכון)מאך חימום מהשמש עלול להעלות חום גבוה בהרבה ולכן גם הלחץ גדל מאוד, זה האות לפורק לשחרר לחץ להגנה על הדוד וכל מערכת המים בבית מפני לחץ גבוה,
רשת מים ציבורית מתוכננת ללחץ ממוצע אך אם הווסת השכונתי נמצא במפלס גבוה בראש הגבעה הרי בתחתית הלחץ יהיה מראש גבוה 6-8 בר ולכן כל עלית חום בדוד גורמת לפריקה, יש 2 פתרונות:
הטוב - ווסת לחץ ביתי (התקנתי אחרי פיצוץ דוד שלישי ב 15 שנה) רצוי בשילוב אל חוזר,
הרע - החלפת פורק ל 12 בר
 

ngroner

New member
בהפעלה גיבוי חשמלי הטרמוסטט מונע גם עלית לחץ (אם כויל נכון)מאך חימום מהשמש עלול להעלות חום גבוה בהרבה ולכן גם הלחץ גדל מאוד, זה האות לפורק לשחרר לחץ להגנה על הדוד וכל מערכת המים בבית מפני לחץ גבוה,
רשת מים ציבורית מתוכננת ללחץ ממוצע אך אם הווסת השכונתי נמצא במפלס גבוה בראש הגבעה הרי בתחתית הלחץ יהיה מראש גבוה 6-8 בר ולכן כל עלית חום בדוד גורמת לפריקה, יש 2 פתרונות:
הטוב - ווסת לחץ ביתי (התקנתי אחרי פיצוץ דוד שלישי ב 15 שנה) רצוי בשילוב אל חוזר,
הרע - החלפת פורק ל 12 בר
הלחץ הביתי אצלי מלכתחילה לא גבוה באזור 3 באר. אבל כאמור הדוד שמש מעלה אותו ל 8-9 באר. השאלה אם בשעות שהלחץ עולה בדירה מ 3 ל 9 באר עד שהפורק מתחיל לעבוד עלול להיווצר פיצוץ בצנרת הביתית. אולי אני צריך להתקין וסתי לחץ בחיבור של החמים והקרים לדוד? לא יודע אם מישהו עשה משהו כזה אי פעם
 

רשר

Well-known member
מנהל
הלחץ הביתי אצלי מלכתחילה לא גבוה באזור 3 באר. אבל כאמור הדוד שמש מעלה אותו ל 8-9 באר. השאלה אם בשעות שהלחץ עולה בדירה מ 3 ל 9 באר עד שהפורק מתחיל לעבוד עלול להיווצר פיצוץ בצנרת הביתית. אולי אני צריך להתקין וסתי לחץ בחיבור של החמים והקרים לדוד? לא יודע אם מישהו עשה משהו כזה אי פעם
אם כף לך לבזבז כסף, לי מספיק ווסת אחד לכל הבית,
ווסת לא יכול להוריד לחץ אם הלחץ מגיע מהדוד,
הוא רק יכול למנוע כניסת מים חדשים אם הלחץ גבוה מהכיול שלו
במקרה של לחץ 3 בר אין טעם להתקין ווסת (אולי גם לכסות חצי קולט שמש בקיץ)
 

greetings

New member
חג שמח. יש לנו מצב דומה - לחץ המים הקרים עולה מ-4 ל-9 כאשר דוד חשמלי פועל. יש לנו מפחית לחץ בכניסה לבית (הלחץ מהרחוב בסביבות 7!) שמכוון ל-4. כאשר דברתי עם המתקין ועם כרומגן נאמר לי שאין קשר בין הדוד ללחץ המים הקרים. לא הבנתי מהדיון כאן מה שורש הבעיה? אל חזור לא תקין או משהו אחר? תודה מראש.
 

רשר

Well-known member
מנהל
חג שמח. יש לנו מצב דומה - לחץ המים הקרים עולה מ-4 ל-9 כאשר דוד חשמלי פועל. יש לנו מפחית לחץ בכניסה לבית (הלחץ מהרחוב בסביבות 7!) שמכוון ל-4. כאשר דברתי עם המתקין ועם כרומגן נאמר לי שאין קשר בין הדוד ללחץ המים הקרים. לא הבנתי מהדיון כאן מה שורש הבעיה? אל חזור לא תקין או משהו אחר? תודה מראש.
עלית לחץ במערכת סגורה חייבת להגיע מעלית חום או דחיסה של משאבה,
מאחר ויש רק דוד הוא יהיה הסיבה, ליתר דיוק שסתום אל חוזר שלא אוטם ומאפשר ללחץ מהדוד לחזור למערכת המים הקרים,
הפתרון כמובן החלפת סט "אל חוזר ופורק לחץ" בדוד
 
למעלה