בעלי עובד בבנק

מצב
הנושא נעול.

בריגל

New member
בעלי עובד בבנק

בעלי עובד בבנק
הוא עובד קרוב ל-17 שנה בבנק. הוא מרגיש שנגרם לו עוול בכך שלא מקדמים אותו. ובכלל היו לו הרבה מקרים של "התנגשויות". הוא חושב להעלות את כל ההתנהגשויות האלה על הכתב כולל אמונתו שחלק מהתחלואים שלו נגרמו לו כתוצאה מעבודתו במקום כל-כך לא אוהד לעובדים. כתוצאה מכל המקרים האלה. בכל מקרה הוא חושב לפני למנגנון ולפרט את כל העוול שנגרם לו ולבקש פעם נוספת שיבדקו את בקשתו לדרגות וכו'. מה דעתכם ?
 

שיר ורד

New member
קידום

בעלי עובד בבנק
הוא עובד קרוב ל-17 שנה בבנק. הוא מרגיש שנגרם לו עוול בכך שלא מקדמים אותו. ובכלל היו לו הרבה מקרים של "התנגשויות". הוא חושב להעלות את כל ההתנהגשויות האלה על הכתב כולל אמונתו שחלק מהתחלואים שלו נגרמו לו כתוצאה מעבודתו במקום כל-כך לא אוהד לעובדים. כתוצאה מכל המקרים האלה. בכל מקרה הוא חושב לפני למנגנון ולפרט את כל העוול שנגרם לו ולבקש פעם נוספת שיבדקו את בקשתו לדרגות וכו'. מה דעתכם ?
קידום
על פי החוק, למעסיק אין מחויבות לקדם עובדים או להעלות את שכרם. בבנקים ישנם הסכמי עבודה קבוציים, שבהם מוגדר בין השאר מהם התנאים המאפשרים או מחייבם קידום והעלאה בדרגה. בעלך יכול לפנות לועד העובדים או למעסיק ולבקש לעיין בהסכם הקיבוצי ולבדוק האם קידומו היה במסגרת ההסכמים או לא. במידה ועל פי ההסכם הוא היה אמור להיות מקודם ללא תנאים ולמרות זאת לא קודם, הוא יכול לפנות למנהלי כח האדם ולדרוש את תיקון המצב , כולל תשלום הפרשי שכר _עד 7 שנים רטרואקטיבית). אם הוא לא מקבל את הקידום ולא הסבר מניח את השעת למה לא קודם, הוא יכול להגיש תביעה בבית הדין לעבודה על הפרת סעיפים בהסכם הקיבוצי והלנת שכר הנובעת מההפרה. במידה והקידום מותנה בדרישות שבעלך לא עמד בהם, אזי אין לתביעה כזו סיכוי. דרישות כאלו יכולות לכלול, המלצת המנהל הממונה לקידום. אם ההסכם מתנה את הקידום בהמלצת ממונה ואף אחד מהממונים לא הסכים להמליץ עליו בכל תקופת עבודתו, אז כנראה שהבעיה של קידומו תלויה בו ולא ביחס הארגון לעובדים. ידוע שהתנגשויות של עובד עם מנהלו, פוגעות בקידום. עובד שרוצה להתקדם, צריך להתאים את עצמו להנחיות מנהליו, או לחפש מקום עבודה אחר, או לבקש העברה פנימית לעבודה תחת מנהל אחר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה