"בעל המאה הוא בעל הדעה" - לא באיסלאם?

קשה לקבוע כזו תיאוריה לגבי עם מגוון כל כך

האסלאם הוא לא פיקניק, הוא איום מאוד רציני, הוא בכלל לא איום טיפשי. בקוראן, יש כעס על היהודים מכמה סיבות, אחת מהן היא הדרישה של היהודים לתשלום כל שהוא בעד שיעורי דת. הקוראן דורש בתוקף שללמד את תורתו של אלוהים חייבת להעשות חינם וניתנת לכל דורש, הקוראן מאשים את היהדות , את חכמי הדת, שדרשו טובות הנאה בעד שיעורי הדת, אלה הם אחד הסיבות שאלוהים כעס על היהודים והנוצרים ובסוף פנה למוסלמים. אני מאוד מציע שלא לזלזל באיסלאם, זה עסק מאוד רציני, והוא אוייב מאוד חכם, כבדהו וחשדהו. זה נכון שאנחנו היהודים טוענים שלא היה כזה דבר, אבל המוסלמים לא מאמינים לנו והם כן מאמינים לקוראן ולמחמד. אני יש לי הרגשה בכלל שמחמד היה כנראה יהודי, שמאוד כעס על חכמי הדת, אבל הכל תיאוריות ואין הוכחות. השאלה שלי האם בהסטוריה היהודית העתיקה, יש תיעוד כל שהוא לכך שחכמי הדת דרשו תשלום בעד שיעורי התורה.
 

Boogieman

New member
זה משנה?

אם בהסטוריה היהודית העתיקה יש או אין תיעוד על לקיחת תשלום בעבור שיעורי דת, זה עדיין לא אומר כלום על חכמי הדת היהודיים באל ג'זירה של המאה השביעית. גם לא ברור לי למה זה חשוב. בכל אופן, האיזכור היחיד שאני זוכר על תשלום בעד שיעורי דת, הוא בסיפורים על הלל הזקן בתקופה שהיה עדיין הלל הצעיר, והיה משלם לשוער בית המדרש שני זוזים כדי שיתיר לו להכנס. פעם אחת, לפי הסיפור, לא היה לו כסף, ולכן הוא טיפס על הגג, הקשיב דרך הארובה וכמעט קפא למוות משום שנקבר בשלג. החכמים התפעלו ממסירותו והניחו לו ללמוד ללא תשלום מאז. כמובן שזה לא מקור הסטורי אמין, לא ברור אם החכמים היו אלה שדרשו כסף או שהשומר פשוט דרש בקשיש, וכאמור, זה לא רלוונטי לעניין מוחמד בשום צורה.
 

קוכולין

New member
אנא הבא הפנייה לקוראן

כולל סורה ומספר פסוק מדוייקים, אם אפשר צטט את הפסוק. אני לא זוכר האשמה מהסוג שדיברת עליה בקוראן. ההשמצות נגד יהודים בקוראן קיימות, אבל השמצות נגד יהודים יש כידוע גם בברית החדשה. וכרגיל, אני מתנגד להכללה על "האיסלאם" כמושג אחד, כולל.
 
למעלה