בעקבות הדיון על הסולואים

Anuerysm

New member
בעקבות הדיון על הסולואים

איך לדעתכם פינק פלויד היתה נשמעת אם במשך כל הדרך רוג'ר היה על הגיטרה וגילמור היה על הבאס?
 

klod bokevski

New member
כמו להקה שבה

הבסיסט מנגן גיטרה והגיטריסט מנגן על בס סליחה אבל נאי מתקשה להבין את הספקולציה
 

Anuerysm

New member
זה לא ככה

כי סך הכל רוג'ר הוא גיטריסט מעולה וגילמור הוא באסיסט מעולה אבל הסגנונות שלהם על הכלים האלה שונים מאוד
 

FunkyMonk

New member
לא ממש..

רוג'ר הוא גיטריסט אקוסטית מעולה, אבל ממש לא לליד ולסולואים לדעתי. וגילמור יותר מדי אקספרמנטלי בשביל בס, אם הוא היה מנגן על הבס, הוא בוודאי היה יותר משחק איתה מאשר מנגן. (לא אומר שהיה יוצא משהו רע מזה)
 

Anuerysm

New member
רוג'ר כתב את הסולו של ת'ין אייס?

כי לדעתי זה אחד הסולואים הכי גדולים שיצאו מהלהקה
 

RoieL

New member
אהמ?

פיגז? היי יו? וגם אם ווטרס כתב סולו, לא בטוח שהוא יודע לנגן אותו. וגם אם כן- למה הוא היה צריך את גילמור בהקלטות החומה? למה באלבומי הסולו שלו הוא לא מגן בגיטרה [כמו מקרטני למשל?]
 

Jason2

New member
אני לא בטוח

שגם מלחינים כמו מוצרט ובטהובן ניגנו בצורה מושלמת או טובה כמו נגנים מנוסים וטובים.
 
אז זהו שדווקא כן:)

מוצארט ניגן בכינור כבר בגיל 4. הוא היה פסנתרן מחונן. אומנם קשה לי לומר אם הוא נכלל ברשימת הוירטואוזים - אבל זה לא משנה, כי הייתה לו שליטה מלאה בכלים בהם הוא ניגן.
 

Jason2

New member
מה שהפריע לי בתגובה שלו

היה המשפט "וגם אם ווטרס כתב סולו, לא בטוח שהוא יודע לנגן אותו." אם אני הבנתי נכון זה היה קצת מזלזל, כלומר הוא כתב מוזיקה נפלאה אבל אין לו את הכישורים לנגן אותה. לא יודע אם זה נכון כי לצערי אני לא מנגן על כלום, אבל גם אם זה נכון, לא צריך לזלזל ולהוריד מהיצירה שלו.
 

RoieL

New member
זו הייתה השערה

כי א. הוא הייה צריך את גילמור להקטלות החומה ב. ראיתי כמה הופעות שלו על חשמלית והוא מאכזב.
 
סלחו לי חברים אבל...

אפשר להגיד הרבה דברים על רוג'ר... גיטריסט טוב הוא לא. it takes more להיות גיטריסט טוב מלנגן G F C כל הזמן. עם כל אהבתי אליו, חייבים להודות שהוא לא גיטריסט מעולה והאמת גם בסיסט לא ממש מוכשר. מה שבטוח הוא שהוא לא היה צריך את היכולות הטכניות כדי להגיע לאן שהגיע, כי הוא אכן מוסיקלי והטקסטים הגאוניים מחפים על כל כלי שהוא לא התמחה בו.
 

Artoo Detoo

New member
גיטריסט מעולה הוא לא

אבל בסיסט מעולה הוא כן. קח לדוגמא את One Of These Days או Shine On You Crazy Diamond. יש עוד כמה אבל זה מה שעלה לי לראש כרגע (אני לא סגור על זה שהוא ניגן על בס בשביל Money, שהיה שם בס לא רע).
 

loomer4

New member
לפי זה שהוא הצליח את הליין של מאני

אתה קובע שהוא בסיסט מעולה?
 

RoieL

New member
גם אני מנגן את מאני בבס

עם מפרט, זו פשוט לא בעיה. בשירים שציינת הוא פשוט מנגן את השורש של האקורד- ב- דSOYDC זו ירידה כרומטית או עליה כרומטית רוב הזמן ולכן זה נשמע מרשים. הקטע היחיד שלו כבסיסט שבאמת אהבתי זה FOS. ואגב, אם תקשיבו טוב בסוף פיגז ושיפס תוכלו לשמוע בפייד איזו עבודה טובה גילמור עושה. מאוד מזכיר לי את פול מקרטני בסגנון.
 

holo

New member
יופי

אני רוצה לראות אותך חושב על להלחין קטע בס כמו מאני. זאת החוכמה, לא הנגינה עצמה. לרוג'ר ווטרס היו כמה הברקות כבסיסט, לא יותר מדי, אבל היו..
 

Anuerysm

New member
זה לא מה שהופך אותו לבאסיסט טוב

באותה מידה הוא היה יכול להיות רק סולן ולשיר את הריף הזה שהוא המציא זה רק מראה שהוא מלחין מעולה
 

holo

New member
זה כן הופך אותו לבסיסט טוב

בסיסט טוב הוא גם אחד שמצליח להלחין קטעי בסים טובים, וקטע הבס בmoney הוא פשוט מבריק, והוא מולבש לבס.
 

Anuerysm

New member
שמע

להיות טוב על הגיטרה ולהיות מלחין טוב זה משהו אחר לגמרי למרות שבדרך כלל זה בא ביחד
 
למעלה