בעקבות השערוריה של אתמול עם

בעקבות השערוריה של אתמול עם

ה"עולמות" והתמונות האיומות אליהן נחשפנו, עלו אצלי הרהורים שניים על השימוש באינטרנט בכלל. לא יודעת להביא קישור, תכנסו לפורום הורים לילדים ביסודי ותראו את השרשור של אריה מלך החיות. מה שבעיקר למדתי מהעניין זה שאין שום דרך לסנן סינון מלא את התכנים שהילדים נחשפים אליהם באינטרנט. אתמול בפעם הראשונה בקשתי מהילדים לתאת מהחדר בזמן שגלשתי בפורום של תפוז. השאלה שאני מעלה בעצם היא - מה עושים? יושבים איתם כל הזמן? מונעים מהם לחלוטין גלישה? שני הדברים האלה בלתי אפשריים. עד עכשיו השתמשתי בשיטה הפשוטה של הסכמה ביני לבין הילדים על האתרים בהם הם גולשים. אני חוששת שזה לא מספיק - הרי גם באתרים "תמימים" אפשר להתקל בתכנים שהם בלתי אפשריים מבחינתי. וחוץ מזה, נעים מאוד, וברכות לפתיחת הפורום.
 

פלגיה

New member
יש שתי הודעות רלוונטיות שם.

הנה הודעה אחת, והנה ההודעה של אריה מלך החיות. גם אני אשמח לשמוע תגובות כי הנושא מעניין גם אותי, ואני כרגע בהתלבטות קשה. ואחת שמצאה - תודה על הברכות וברוכה הבאה
 

יסמין@

New member
נכנסתי ולא ראיתי שום דבר מיוחד

האם הסירו את התמונות? מה זה באמת ה"עולמות" הזה? ואין שם תמונות מיוחדות (יש שם תמונה של קוף, פנים של נשים וכו')
 
הסירו, לשמחתי.

היו שם תמונות פורנוגרפיות מסוגים שונים, כולל פורנוגרפיה "קשה".
 

יסמין@

New member
מה שלא הבנתי: במקור היתה שם

תמונה אחרת שבעל הכרטיס שם, ותפוז משום מה החליפו לו את התמונה??
 

פלגיה

New member
אבל זה היה גם קודם

בכרטיסים האישיים הישנים היתה אפשרות לשים תמונה, ורק מי שרצה לבדוק את פרטי המשתמש מגיע לתמונה שהוא שם (מתועבת ככל שתהיה). לרוב מי ששם תמונה כזאת, גם הכינוי שלו רומז על כך, ואז אין סיבה לבדוק את כרטיס המשתמש (או ה"עולם" שלו) מה שהרגיז עכשיו זה שבדרך לעדכון פרטי המשתמש שלי , עברתי בדף שהראה לי את תמונות ה"משתמשים החדשים", וגם תמונות שהיו עליהם תגובות, ואז אי אפשר להימנע מזה. מלבד זאת ברור שמי ששם תמונה מהסוג הגס גם מקבל עליה תגובות ואז התמונה מקבלת חשיפה (תרתי משמע) נוספת. כרגע ביטלו בכלל את ה"תמונות שהגיבו עליהם", ומצנזרים את התמונות המגיעות לדף העידכון. עדין לא מצנזרים תמונות שנמצאות בכרטיס האישי, ולדעתי צריך לעשות את זה.
 
אבל עכשיו ניתן לערוך חיפושים

של משתמשים בדף העולמות ולא רואים את הכינוי רק את התמונות
 

תּמר

New member
אני מציעה, שבמקום לשים כאן קישור

שלא מועיל לאף אחד, ורק מפרסם את התמונות יותר - עדיף להביא את הקישור להנהלת הפורומים בפורום משוב. שם הם מטפלים בהסרת תמונות פורנוגרפיות מה"עולמות".
 
העניין הוא שטיפול בתמונה אחת לא

מעלה ולא מוריד. צריך להביא לכך שהנהלת תפוז עושה את העבודה בעצמה. כדי להביא לכך יש ליידע את חברי הפורומים על מנת שיקימו קול זעקה .
 

תּמר

New member
הנהלת הפורומים הסכימה להוריד תמונות

כאלו, והיא אכן מוריד. אך מה לעשות, וכדי לעבור על מאות אלפי תמונות צריך הרבה כח אדם, ולפעמים דברים מתפספסים? לכן אם חשוב לך שיורידו - פשוט הודיעי להם. רק אם לא יסירו לאחר בקשה יהיה נכון להקים קול זעקה.
 
אני לא דפדפתי במאות אלפי תמונות

עד שהגעתי לתמונות אלו. מן הדף הראשי של עולמות לחיצה על חיפוש מראה שיש 3000 תמונות דפדוף מהיר של כמה דקות מגיעים לתמונות כאלה. אם הנהלת תפוז באמת הייתה רוצה להסיר את התמונות יכלה לעשות את זה במהירות. בידיה הטכנולוגיה.
 

פלגיה

New member
אפשר לבטל בכלל את הצגת התמונות

מה שבתוך ה"עולם" האישי - מילא, אבל כשאני מעדכנת את הכרטיס שלי - שלא יהיו תמונות בכלל. אני לא רוצה להסביר למה התמונה הזאת לא נראית לי, ולמה זאת לא מתאימה (מבחינתי גם זוג מחובק הוא בעיה, אפילו אם הם בלבוש מלא). לא רוצה לראות אותם.
 
העניין הוא אחר

האופציה של דפדוף בתמונות מאפשרת למופרעים למיניהם להעלות תמונות כגון התמונה של הילדה וליצור ביתר קלות קשר עם ילדים מסוקרנים. ילד יכול מעתה לדפדף בקלות בכל התמונות שהועלו ברטיסים ללא צורך להיכנס לפורומים/לקומונות.
 
בדרך כלל אני נימצאת בסביבה

כשלולי באינטרנט ואני מסתכלת כל כמה דקות היכן היא גולשת. אני מקווה מאוד שכשאני לא פנויה היא לא מגלה "עולמות" כאלו. עשינו הרבה הסבר לפני שאיפשרנו לה גישה לאינטרנט ואנחנו מסבירים וחוזרים ואומרים לה מה מותר, מה אסור ואיך להגיב לשאלות שמופנות אליה (ליקרוא לנו קודם כל)
 

תּמר

New member
"הילדים שלי הם זהב טהור"

"גם אם יחשפו לדברים לא טובים - יישארו זהב טהור". כך אמרה לי הגננת של הקטן שלי. היא אמרה לי, שכאשר הילדים שלה הולכים לחברים - היא אומרת להם את המשפט הזה, ואומרת להם גם שהיא סומכת עליהם שתוכניות טלביזיה או סרטים שהם לא רואים בבית - הם לא יראו גם אצל החברים. מאוד אהבתי את הגישה הזאת, ואני מאמצת אותה. כי אני מאמינה שכאשר נותנים אמון בילד - אכן ניתן לסמוך עליו לבסוף. אם לא נותנים בו אמון - זה מתנהג כמו נבואה שמגשימה את עצמה. אז אותו דבר אני מתכוונת לנהוג בחשיפה לרשת. עד לא מזמן הרשת שלנו היתה פתוחה ללא חסימות. הילדים גלשו בעיקר באתרי ילדים ולא הגיעו לאתרים שמצריכים סינון בעיני. לא מזמן ראיתי שהבן שלי הגיע בתמימות למקומות שלא הייתי רוצה שיגיע אליהם - והוא כמובן לא הבין שיש בעיה בתוכן (הוא גם לא הבין אותו כלל). זה הביא אותנו למחשבה, שאולי צריך לחסום אתרים. החסימה הכי טובה שאנחנו יודעים עליה, היא חסימת כל האתרים מלבד אתרים שאנחנו מתירים, ולכן הרצנו זאת לניסיון. גילינו שזה לא ממש טוב, כי בהרבה אתרים (כמו תפוז לדוגמה) בחלק מהמקומות יש תוכן טוב ובחלק - תוכן גרוע. חסימה חלקית היא יותר בעייתית (למרות שאפשרית), וכנראה נוותר עליה. לכן לעת עתה הילדים גולשים ללא החסימות, ולימדנו את הבן שלנו אילו אתרים אינם לרוחנו. אמרתי לו שאם הוא רואה תמונות של אנשים ערומים - שיסגור מיד, ואמרתי לו שגם אני עושה כך. אמרנו לו שאם הוא רואה מילים לא יפות או קללות (בייחוד בצ'אט) - שיסגור, וגם הדרכנו אותו לא לתת שום פרטים אישיים ברשת. אני חושבת שאם נחסום אתרים לילדים, נעשה זאת עד שיגיעו לגיל שיבינו באילו תכנים אנחנו לא צופים (ואנחנו - זה כולל גם את ההורים)
 

sipi1

New member
אנחנו חוסמים בתוכנה "חכמה"

(איי קיפר) תוכנה שמזהה באופן דינמי, לא ע"י הגדרה מראש, וחוסמת תכנים לא רצויים. הגדרנו חסימות גם לאתרי סקס וגם לאתרי הימורים. הבעייה בה היא חסימה גורפת מדי - למשל, האתר של "לגו" פסול ע"פ התוכנה - אבל בשביל זה יש "רשימת מותרים". כל אתר כזה שהילדים מבקשים לראות והוא נחסם - אנחנו סוגרים לרגע את החסימה, בודקים מהו, ואם אין בעייה - מוסיפים אותו לרשימה המותרת. זה לא סותר את ההגדרה החינוכית, אבל בהחלט מונע כניסה מקרית או פרסומות קופצות שלא הייתי רוצה לראות על המסך שלי.
 

פלגיה

New member
את מוכנה לשלוח לי מסר עם פרטים?

כמו איך קונים וכמה עולה? (אני מאוד רוצה תוכנה כזאת)
 
למעלה