בקורס אופנוען מאומן למדנו ש...

purple

New member
בקורס אופנוען מאומן למדנו ש...

על קטנוע יש לשים את הרגליים קרוב למרכז האופנוע זאת אומרת צמוד למושב אבל כעת אני קורא שמרכז הכובד של הקטנוע הוא מאחור (בגלל המנוע) ועדיף לשים רגליים קדימה כדי לאזן את המשקל (שזה הגיוני) האם נאמר לנו בקורס (על ידי גידי) שצריכים לשים רגליים צמוד למושב כי נעשתה הקבלה לא נכונה על אופנועים או שבאמת צריך לשים את הרגליים קדימה מה המומחים אומרים?
 
שאלה שצריך....

לשאול את גידי ומדריכיו... אולי יש סיבה למה שנטען על ידיהם... אני הוא זה שכתב כאן שבגלל חלוקת המשקל "המוזרה" של הקטנוע זה לא נכון יהיה לשים את רגלינו ומשקלנו על רגליות המורכב בניסיון לדמות תנוחה אופנועית שנוחה יותר לחלקנו.... אבל אני... סה"כ רוכב מן השורה. לא מדריך לרכיבה מתקדמת... לכן, אם זה נשמע לך הגיוני, הרי שיש לשאול את מי שאמר לך אחרת...
 

purple

New member
איך אפשר לצר קשר פה עם גידי?

תודה DEVIL על ההתיחסות אתה רוכב על אופנוע לא? לא על קטנוע? אם כן על קטנוע תאמר לי אם אתה מרגיש יותר מאוזן עם רגליים קדימה מאשר צמוד למושב שאר הצופים מוזמנים גם לענות על השאלה האחרונה... ואם יש לך מושג אם אפשר לשלוח מסר או משהו כזה לגידי או למדריכיו בנושא? תודה על העזרה,
 

ixmix

New member
שניהם צודקים! שים ../images/Emo23.gif:

כשאתה שם את הרגליים קדימה, איפה המשקל שלך מרוכז? - בישבן, על המושב ולא על הרגליים. (דמיינו מצב ובו הרגליים כמה שיותר קדימה על המדרס, יותר משקל עובר לישבן. (אם אתה רוצה רגליים קדימה ומשקל עליהן - אתה עומד או מושך את עצמך עם הידיים ופוגע בהיגוי). המטרה היא ליצור איזון, וכשהרגליים קרובות למושב, ומונחות על המדרס - יש עליהן יותר משקל, ובכל מקרה אתה יכול להעביר משקל לרגליים בקלות ובלי פגיעה בהיגוי. מכאן שההסבר של השדון נכון, ומסקנותיו של גידי נכונות. וגם הפעם השדון הקטן לא טעה (וזה כנראה כבר לא מקרי...
) לשירותכם בכל עת, המסביר הלאומי,
 

theshark

New member
אם יורשה לי לענות...

ניסוי קטן: שב על הקטנוע ותנסה להרים את הישבן כשהרגלים שלך שלוחות קדימה (רחוק מהגוף), ותנסה להרים את הישבן כשהרגלים צמודות לכיסא (קרוב לגוף). מה שאנכנו מלמדים במרכז, זה לא לשים את הרגלים על הרגליות האחוריות אלה על המדרס הקידמי כמה שיותר קרוב לכיסא. גם באופנוע וגם בקטנוע אנכנו רוצים לעגון את הגוף לכלי כמה שיותר מלמטה. כדי להעביר משקל קדימה כל מה שצריך זה להסית את החלק הקדמי (חזה) קדימה.
 

purple

New member
כריש יקר

תודה רבה על התשובה המהירה ועל ההסבר הממצה והברור! אז אמשיך לרכב כמו שלמדת אותי! DEVIL יהיה נחמד אם יהיה לך זמן לעדכן את המאמר כדי שאחרים לא יתבלבלו יום טוב לכולם ותודות על העזרה
 
שלל תשובות...

סגול ? מאמר ? לעדכן ? על מה מדובר ? לגביי... אני רוכב גם על אופנוע, וגם על קטנוע, וכשאני על קטנוע הרגליים שלי ממוקמות ע"פ המצב רוח והנוחות ופחות ע"פ אמות המידה שהוכתבו לך בקטנוען מאומן.
כריש... ואיקס... אין ויכוח לגבי השיטה של העברת משקל ע"י החזה ופלג גוף עליון ואפילו אין ויכוח (למרות שיש מקום) על זה שהגוף יציב יותר על הקטנוע כשהרגליים צמודות למושב יחסית, על מדרס הרגליים... אבל... צצה קושייה... בבלימה, באופנוע, הרוכב נעזר בלפיתת המיכל דלק ע"י הברכיים והירכיים... זה לפחות מה שהשדון זוכר.
מה קורה בקטנוע ? האם נטען כאן שיש להפיל את משקל הגוף על הידיים ? על הרגליים ? ואם על הרגליים ? איך יהיה קל יותר להעביר משקל גוף לרגליים... שהן צמודות למושב, או כשהן שלוחות קדימה ואתה בולם ? יתרה על כן... איך אתה יכול להעביר יותר משקל ויותר מהר לגלגל הקידמי בעת בלימה ? כשרגליך צמודות למושב, או שלוחות קדימה ? למי הפתרונים ? (במאמר מוסגר לכריש... "לא תמיד עם הכל אני מסכים, ולא בטוח שתמיד מלמדים את הנכון ביותר..." זוכר את המשפט שלי ?)
 

theshark

New member
אתה זוכר את מה שאמרתי לך?

שאין אמת אחת, או יותר נכון שאין טכניקת רכיבה אחת. אבל יש בסיס, והבסיס משותף לכולם. ללא בסיס נכון לא תוכל להשתפר ברמת הרכיבה. עד כמה שאני זוכר, השדון התחרה (אומנם תקופה קצרה) במרוצי הקטנועים ז"ל. היכן הרוב היו שמים את הרגלים? ד"א, אף אחד לא אמר שבבלימה לא לשלוח רגל קדימה נהפוך הוא בקורס אנכנו מליצים לשלוח רגל קדימה בבלימה עם אתה מרגיש שזה עוזר לך למנוע מהגוף להזרק. אבל תמיד בכל מצב, של רכיבה, עם בתנועה צפופה, בשינוי קצב או שינוי קו תמיד לשבת בתנוחה הבסיסית. לגבי מה לעשות עם הגוף והעברת המשקל קדימה בבלימה... את התשובה תקבל בקורס או בפגישה הבאה שנפגש.
 
קורס ? אני ? ../images/Emo6.gif

במסלול התנוחה היא שונה בתכליתה ובכלל אין מקום להשוואה... (הוצאת משקל גוף אל תוך הסיבוב וכו'...) מסכים איתך לחלוטין שאין אמת אחת... והנה עכשיו ההודעה שלך נראית כבר אחרת ויותר טוב, לטעמי האישי כמובןן, מבחינת התוכן.
סגול, לא כתבתי מאמר, זו היתה תגובה באחת השרשורים בשבוע האחרון... ואיני מתכוון לתקן שום דבר שם, כי אני לא חושב שאני טועה...
 

theshark

New member
שדון, שאלה לי הפוכה, בתאוצה

נגיד כמו במופתום
, איך אתה מונע מהגוף להזרק אחורה? נאחז בחוזקה בכידון? לוקח את הגוף קדימה? שולח רגלים קדימה? לדעתי התשובה בשני המקרים זהה או דומה בסוג השרירים שעובדים. בתאוצה: אתה לוקח את הגוף קדימה, ומפעיל לחץ כלפי הרגליות או במקרה שלנו המדרס ומתנגד לכוח התאוצה ע"י הפעלת שרירי הבטן והרגלים. בבלימה: אתה לוקח את הגוף אחורה, מפעיל לחץ על הרגליות, ומתנגד לכוח הבלימה ע"י הפעלת שרירי הבטן והרגלים. חשוב חזרת הגוף למרכז מתבצעת עם הגברת עוצמת הבלימה. לא צריך להחזיר את הגוף רק להרפות וכוח הבלימה שפועל על הגוף ידאג להחזירו. למי שמרגיש שבכל לזאת הישבן מחליק קדימה יכל להוסיף רגל תומכת. לגבי העברת משקל קדימה, ממש לא משנה היכן הרגלים שלך היו העברת משקל קדימה תמיד תתרחש. וכמו שגידי אוהב להגיד "גם אם אתה חי בתוך הפנס האחורי משקל יעבור קדימה". כל הכתוב על דעת הכריש ובאחריותו בלבד. על תנסו לבצע את זה בבית לבד. וקורס? ידידי, כל יום שעובר רק מקרב אותך...
 
בוא ניקח את זה עוד שלב קדימה...

בהטיה,מה אני צריך לעשות? באופנוע צריך להפעיל משקל על הרגליות(חיצונית כן כריש?)ולהעביר את משקל הגוף קדימה,איך בדיוק אני עושה את זה על קטנוע,אותו דבר בדיוק? יוצאת תנוחה ממש לא נוחה... ואם אני זוכר נכון,איזה קטנוע צהוב במגרש עלום שם,הרוכב שלו רכב בעצם ללא כל העברות משקל(או שפיספתי)אלא יותר התרכז בהעברות משקל לצדדים ואפילו הישבן טייל לו מעט החוצה,האם זו הדרך?יש עוד דרכים? מכיוון שבעצם רוב המשקל נמצא מאחורה בקטנוע(מנוע+רוכב)איך אנחנו נמנעים מאיבוד אחיזה של הגלגל הקידמי,נשענים על הכידון?
 
../images/Emo5.gif רבי...

נגעת בנקודה כואבת... בדיון ביני לבין הכריש... "...באופנוע צריך להפעיל משקל על הרגליות(חיצונית כן כריש?)ולהעביר ..."
כאמור, רבי... אין אמת אחת... זו דעתי, וזו הסיבה שכל יום שעובר, מרחיק אותי מהקורס...
אוהב אותך הרבה, כריש...
 

theshark

New member
ידידי, אוהב אותך יותר...../images/Emo24.gif

שוב אין טכניקה אחת, אך אני מאמין שיש בסיס אחד משותף. לגבי הכריש הצהוב, במשך שלוש העונות שהתחרתי עליו פיתחתי סיגנון שהתאים לי, לפתרון הבעיות הקימות של קטנוע שלי. בהתחלה לא היתי זז על הקטנוע בכלל, בשלב מסויים היתה לי בעיה של מרווח הטייה בקטנוע (האגזוז היה נוגע בפניות ימינה), כדי להתגבר על הבעיה, היתי מוציא הרבה משקל לתוך הפניה. לאחר שהוחלף האגזוז באחר, נפתרה בעית המרווח, גליתי שעם אני רוכב באותו סיגנון (שהתרגלתי) אני מסוגל לפתוח גז מוקדם יותר ולקחת את הפניות מהר יותר. זה על רגל אחת על סיגנון הרכיבה שלי על הקטנוע. ורבי אשמח לפרט לך יותר בארבע עינים. אבל בין זה ולהשליך לרכיבה על קטנוע סטנדרטי המרחק רחוק. לגבי לחץ על רגלית חיצונית, אף אחד לא כתב שזה חובה, אתה יכל עם, ואתה יכל בלי. יש טכניקה מסוימת שנועדה לעזור להכניס את האופנוע יותר מהר לפניה, רוצה תשתמש... לא רוצה... ותאמינו לי שאחרי שהתרגלתי אני לא מבין אך אפשר בלי. ד"א, אתה מוזמן לפנות לארגוס ולשאול אותו איך היה לתרגל את זה באומנות הפניה עם הלין משיין. דבר נוסף, השדון מנסה לא פעם לערער על מהות חשיבות הקורסים של רכיבה מתקדמת, כאחד שלא עשה שום קורס של רכיבה מתקדמת (הקורס ביוון לא נחשב בעיני עם כל הערכה שיש לי לחברים שלי שמעבירים אותו), לא יכל לתת חוות דעת כנה. אני מזמין את השדון בהזדמנות שהוא היה בחו"ל לעשות את הקורס של קיט קוד (נחשב לסמכות מס' 1 בעולם לטכניקת רכיבה). לאחר מכן להמשיך את הדיון שלנו. באמת, אני חושב שכל עוד השדון, עם זה בפורום או בארבע עינים, טוען את כל הטיעונים שיש לו, יכול להיות שהוא צודק במאה אחוזים, לא עשה שום קורס רכיבה מתקדמת לא יכל לחוות דעה אמיתית וכנה. עוד דבר שאני מאמין בו, שבכל תחום כדי להגיעה לרמה גבוהה אתה חייב ללמוד. ללא למידה לא תוכל להתקדם\ להשתפר. הכל נכתב באהבה והערכה רבה לשדון, ואני יודע שהשדון יודע כמה אני מעריך ואוהב אותו.
 
../images/Emo2.gif השדון מערער את חשיבות הקורס ../images/Emo35.gif

WTF
אתה נורמלי ??? אני טוען שהקורס הזה הוא חובה לכל רוכב מתחיל או כל רוכב שאין מי שידריך אותו... שאפנה אותך למאמר ה"ברוכים הבאים" בפורום 8
אני טוען דברים אחרים לגמרי, כריש, שמעמדתך נראית כאילו ואני תוקף או מערער את חשיבות הקורס... חלילה !!!! אני טוען שמה שמלומד שם הוא לאו דווקא אמת אבסולוטית, אני טוען שהקורס לאו דווקא יתרום לאנשים מסויימים, אני טוען שהקורס בתמחורו הנוכחי אינו משתלם לחלק מהרוכבים (ותחסכו ממני את שאלות "כמה שווים החיים שלך"). אני טוען שרבים מתייחסים לקורס כאל תורה מסיניי... ולא כך הדבר. אני חוזר וטוען שאין תחליף טוב ממנו להדרכת רכיבה נכונה ובטוחה בארצנו. אל תסובב את הדברים, כריש, אני שונא שעושים זאת.... השדון מבהיר... קורס אופנוען מאומן הוא קורס נהדר ומומלץ בחום... ואומר זאת בתור אחד שלא עשה... ולא יעשה אותו... אירוניה ? אולי... זה מה יש...
 
לשם הדיון בלבד...

ללא נסיון שכנוע של השדון לעבור את הקורס... שדון,אתה טוען(ונראה לי שבצדק)שאין טכניקת רכיבה אחת נכונה שתתאים לכל רוכב ורוכב אבל מצד שני השדון ככל הידוע לי מאד אוהב ללמוד דברים חדשים,להכנס לעובי הקורה.אז מדוע שדון מתרחק מקורסים שכן מלמדים ומעשירים את הידע,ידע שככל הידוע לי לא ממש אפשרי לקבל מספרים או אפילו מחברים בשיחה על בירה,כאשר השדון בסוף אותו קורס יכול לחשוב לעצמו האם מה שהוא למד מתאים לדרך מחשבתו על רכיבה או אינה מתאים? ולנושא,עדיין לא כתבתם לי איך אתם מתמודדים עם חוסר המשקל על הגלגל הקידמי בקטנוע,במירוצים לא נתקלתם בהרבה החלקות/נפילות/התפוצציות שנבעו מאיבוד אחיזה בקידמי?
 
ניסיון אמיתי לענות...

בוא נבחן את הדברים מהקצה שלי ואולי נבין לאן אני חותר.... השדון רואה בקורס הזה שני תועלות עיקריות (ככה כותבים ?) אולי יש עוד, אבל אני משוכנע שאלו העיקריות... האחת, הקניית כלים לרכישת ראיית כביש נכונה, ניתוח תנועה נכון, ניתוח מצבי כביש וכו'... השנייה, הדרכת תפעול האופנוע עצמו עם כל מה שקשור לכך... (תנוחה, התייחסות, משקל, מבטים, היגוי וכו'...) שים לב לנכתב עכשיו. אתה מכיר אותי מספיק בכדי לדעת שאיני משתחצן ובד"כ נמנע בכלל מלדבר על עצמי... אבל לגבי התועלת הראשונה... אני טוען שאף אחד לא יכול ללמד אותי עוד כלום, וכל מה שנותר לי ללמוד (ואכן נותר) אני יכול ללמוד ר-ק בעצמי. לא הכריש ולא אף אחד מהמדריכים, ולא גידי עצמו יוכלו ללמד אותי משהו בכל הקשור ל"לשרוד על הכביש" מהאספקט של ראיית כביש וניתוח תנועה ומצב הכביש... ואעז לומר שאחרי שעות הרכיבה שיש לי (חלקן בתנאי לחץ, במסגרת עבודותיי) אוכל ללמד חלקם של המדריכים דבר או חצי דבר. עד כאן התועלת הראשונה... לגבי השנייה... אמרת בעצמך... הרי אין אמת אחת אבסולוטית... האם אתה תסכים לרכוש מידע שידרוש ממך תרגול והקניית הרגלים שלאו דווקא עולים בקנה מידה אחד עם ניסיונך שלא בהכרח שגוי ? אני הולך על חבל דק כאן, אני יודע... אני איני טוען שמה שנלמד שם הוא לא נכון... אני אפילו טוען שהוא כן... אבל אני טוען שאפשר לראות דברים אחרת... ולעשות אותם אחרת, והם יהיו לא פחות נכונים... אז למה לשנות ? תוסיף לכל המשוואה את האלפייה פלוס שזה צריך לעלות וקיבלת את המשוואה של השדון שאחרי סימן ה = שלה... כתוב "השדון לא הולך לקורס". עניתי לך רבי ? קצת יותר למקד אותך... מה שקיבלת בקורס אלו כלים והמלצות מבוססות שניתנות להתאמה ופיין טיונינג שלך... לא יותר... ולא פחות. זה המון למי שאין לו איך לרכוש את זה ... בדרכו כאופנוען. תרשה לי רבי, לא להסכים עם עוד דבר קטנטן... "...ידע שככל הידוע לי לא ממש אפשרי לקבל מספרים או אפילו מחברים בשיחה על בירה..." תלוי כמה בירה, תלוי מי החברים וכמה אתה משקיע במה שאתה לומד/מנסה, איך ואיפה...
 
בוא נראה..

אני לא חושב שהתועלת הראשונה קיימת בקורס,לפחות לא בשלב א' ואולי טיפה בשלב ב'(משהו שמאד היה חסר לי בקורסים ד"א,התמודדות עם מצבים יומיומים.למשל לא היה תרגול אמיתי של בלימת חרום...או שפיספסתי מהות של איזה תרגיל),אתה מקבל כלים בסיסים לאיך לבד לשפר את מצבך,כאן אני יכול להסכים איתך שרוכב מיומן שהשקיע ברכיבה שלו ובהתמודדות עם מצבי לחץ יכול להפיק מעט מאד תועלת אם בכלל מהקורס. "לגבי השנייה... אמרת בעצמך... הרי אין אמת אחת אבסולוטית... האם אתה תסכים לרכוש מידע שידרוש ממך תרגול והקניית הרגלים שלאו דווקא עולים בקנה מידה אחד עם ניסיונך שלא בהכרח שגוי ?" שדוני,אני רואה את הקורס כמו לימוד אקדמאי לכל דבר,כלומר אתה יכול לקרוא מאמר ולהסכים או להסכים איתו,אמת? אבל עד שלא ממש תקרא ותרד לעומק המאמר לא ממש תוכל לדעת האם המאמר צודק או לא,נשאלת השאלה איך הגעת למסקנה(עוד לפני שניסיתי)שמה שמלמדים בקורס אינו מתאים לאמת הצרופה של השדון? למה רוכב וותיק לא יכול לראות את הקורסים השונים שמציעים שם(ולא אני לא מדבר על שלב א' הבסיסי אלא למשל על הלין משין או הדרכה אישית)כהרחבה או דרך אחרת לראות את הדברים מצורת הרכיבה שלו.אפילו רק לשם התרגיל המחשבתי,לעורר את התאים האפורים ואולי לגלות טכניקה אחת או שתיים שהוא יוכל להתאים אותה לצורת הרכיבה שלו. שדון,מה שבעיקר מתנגש לי פה זה שאתה אומר שלא לקחת את הקורס ומצד שני אומר שאתה לא יכול להפיק ממנו כלום.איך אתה יודע בדיוק מה מלמדים בקורסים השונים בלי שעשית אותם? בקשר לתועלת הכספית,זה כבר סיפור אחר,אבל בהנחה שלשדון היה המון המון כסף(אחרי שקנית את כל כלי הרכב שאתה חושק בהם ואני מתאר לעצמי שהרשימה ארוכה...)עדיין לא היית לוקח את הקורס? ועוד שאלה לידע אישי,עושה רושם שדון שאתה אכן השקעת בטכניקת/צורת הרכיבה שלך(על כל המשתמע מהעניין...)איך אני משפר את עצמי ולומד דברים חדשים בלי שמישהו ילמד אותי?ונניח ואני קורא או לומד מחברים תוך כדי שיחה,איך אני אדע שאני מיישם את הדברים שנלמדו בצורה נכונה?איך אתה יודע שאתה מיישם את הטכניקה שלך עצמך בצורה נכונה?
 
למעלה