בקשה לעזרה במציאת מסלול -->

bisley1

New member
בקשה לעזרה במציאת מסלול -->

אנחנו קבוצת רוכבי שטח חובבנים שמתארגנת לצאת לטיול בדרום אנחנו מחפשים מסלול באורך של כ 40-55 ק"מ עם שילוב של אקסטרים (להעלאת האדרנלין) סינגלים ובסימן ירידה (למרות שכל ירידה מתחילה בעליה
) הלבטים שלנו כיום הם לגבי 3 מסלולים: 1. ממשית למעלה עקרבים מסלול שנראה טוב מעניין ואתגרי אך קצר מידי (לא מעוניינים לטפס חזרה במעלה העקרבים האימתני) 2. ערד למצדה דרך חוות הנוקדים - שמענו שיש שם שבילים וסינגלים עצבנים ונשמח לקצת (הרבה) יותר פירוט או מפה) 3. איזור שדה בוקר גם בא בחשבון אך המסלולים שמופיעים באתר "בוקר " נראים יותר מידי מפחידים) עכשיו, אחרי שבילבלתי את השכל אבקש המלצות ואו שינויים ותוספות לגבי אותם המסלולים ! כל מידע יכול לסייע ויתקבל בברכה ! (כבר הספקתי לבקר בכמה אתרי מידע כגון אתר"בוקר" אתר הרים ופרוטי המסלולים הרגילים בפורום תפוז, אה... ושכחתי לציין שתאור המסלול של ציקי שני - מעלה עקרבים פשוט פיצוץ !!! תודה מראש BISLEY1
 
הערות למסלולים

ביזלי, הרשה לי כמה הערות. לגבי המסלול הראשון - אכן מייגע לחזור את מעלה העקרבים המנדטורי הוא כביש 227 הידוע לשמצה, וגם השארת רכבים בחניון עקרבים תחתון אינה מומלצת, אך המסלול הוא מיוחד ואולי כדאי לתאם עם הקפצה בתשלום (מוניות ירוחם או דימונה). אם המסלול קצר אתם יכולים להמשיך לעין עקרבים ועין צין, או אפילו לגבי שיש ולחזור (לא באותה דרך, יש שני שבילים מקבילים). לחילופין אפשר את הרכב המאסף להשאיר בחצבה ולרדת בשטח ממעלה עקרבים באחת מדרכי הג'יפים. לגבי המסלול השני - אתם באותה בעייה, צריך לטפס עלייה מפרכת בחזרה לערד אלא אם השארתם רכבים במצדה מערב או תיאמתם עם מוניות ערד - מסלול הגמל האדום הוא פנינה אמיתית. ואחרון שדה בוקר - מומלץ המסלול המעגלי החביב עלי בו משאירים רכבים במדרשה, רוכבים על כביש עד נחל חוורים, יורדים איתו לצין, עולים ברגל לרמת דבשון מדרימים לעין עקב עליון ומשם לעיו עקב תחתון ובחזרה למדרשה או אפשר להאריך ולחזור לכיוון של מעלה דבשון ולרכבים. רכיבה בטוחה
 

bisley1

New member
תודה על העזרה -->

ברשותך אחזור בקרוב עם עוד כמה שאלות....... תודה BISLEY1
 

yossirom

New member
שדה בוקר

ציקי ... זה לא המסלול שאנחנו עשינו אני זוכר מסלול אחר שבו נכלל רק נחל צין
 

shl17

New member
מצדה ערד מצדה

מסלול שעשינו לפני כחודש הרכב במצדה (בסוללה) קטע קצר בכביש עד פניה ימינה בשביל ירוק קצת עליו עד המפגש עם האדום לקחת שמאלה להתחלת הסינגל לסוע בו עד המפגש עם השחור לסוע בשחור עד למפגש עם הכחול לטפס עד הכביש ,לעלות בכביש עד ערד (לא נורא) מכביש המלונות לתפוס את הירוק ימינה ירידה טובה עד השביל האדום (זה הגמל האדום) לרוץ איתו עד למפגש עם הירוק מהבוקר ולחזור איתו לרכב בערך 60 קמ קצת קשה מאוד מהנה תעשו חיים ותקפידו לא לעשות הרבה הפסקות זה טיול קצת ארוך
 

bubble boy

New member
בו'אנה זה קצת מטורף העליות לערד...

ועוד בשטח... בכל אופן לגבי מעלה העקרבים הרומי - זה פיצוץ של מסלול אומנם קצת קצר , אבל שווה כל טיפת אנדרנלין שאתה מאבד בירידה בסוף. בשבת האחרונה עשינו את המסלול הזה והשארנו את הרכב בתחתית מעלה העקרבים - יש שם השגחה על הרכבים של מדריכי בית ספר שדה חצבה עד החשיכה. חבר שלי חיכה לי בתחילת נחל ימין ואני טיפסתי על הבוקר עד אליו - זה לוקח על הכביש סביב ה45 דקות - חוץ מהמעלה עצמו שאר הדרך מהירה מאוד - אז כדאי. לגבי ערד יש לי רעיון בשבילך - אני אוריד מפה ואוסיף להודעה יותר מאוחר - אני חייב ללכת לעבודה...
 

shl17

New member
לעלות לערד לא ככ נורא

עליה על פלטה אמצעית ומס 3 מאחור למערכת xtr המאמץ שווה כי אחכ הירידות נחמדות
 

יורם חן

New member
../images/Emo26.gif ניראה לי שיש טעות בתיאור

אני מניח שהתכוונת בהתחלה שמאלה לירוק (לעולים ממצדה מערב) ולא ימינה
 

shl17

New member
אתה צודק אכן שמאלה ימינה זה כחול

שדרך אגב גם נחמד חוץ מקצת הליכה ברגל לפני מעלה ענבה
 

raanann

New member
טיול מדהים

הי , לפני כשבועיים עשינו טיול מדהים של כ 30+ קמ באזור הר סדום , נחל סדום ומערת הקמח . אינני זוכר כרגע מאיזה אתר הורדתי את המסלול , אך אם תירצה פרטים נוספים - תיתקשר אלי ל- 051-939173 רענן
 

alonaski

New member
הצעתי:

למה שלא תנסה פעם אחת את מסלול מס' 1. בהזדמנות השניה - מסלול מס'2 . ובהזדמנות השלישית - את המסלול האחרון שאתה מתלבט בו? שלושתם יפים, איכותיים, משובחים ושונים בנוף האחד מהשני. שלושתם כייפים, מהנים, שופעי כושר ואדרנלין. אח"כ - תדע בדיוק מה אתה אוהב מבין השלושה ומבטיחה לך - שלא תצטער על הדרך שעשית כדי להגיע להחלטה הזו!...
 

bisley1

New member
אנחנו אוהבים ורוצים לעשות את כולם->

אבל הבעיה היא הזמן הפנוי !!!!! ולצערנו יש לנו בתקציב יום וקצת (כדי להגיע ולהתארגן עם הרכבים והלינה) אבל בדבר אחד אני בטוח שנעשה את שלושת המסלולים ויותר !!!!! הכל עניין של זמן BISLEY1
 

bisley1

New member
../images/Emo127.gifיופי של רעיונות->

לאחר "קצת" לבטים הוחלט לוותר בשלב זה על איזור שדה בוקר ולדחות אותו להזדמנות אחרת, ובכך נותרנו עם שתי מסלולים מצויינים: 1. ממשית -> מעלה עקרבים - עם שתי אופציות (או להתחיל בערד ולרכב על שביל ישראל דרך נחל דימונה לממשית ומשם הלאה, או להתחיל בממשית ולהמשיך אחרי מעלה העקרבים לחצבה בשביל כורכר) --> אשמח לשמוע חוות דעת ממישהו שרכב את אחת מהאופציות הללו ! 2. ערד -> מצדה דרך שביל הגמל והמשך לעין בוקק דרך סימון שבילים ירוק 11239 --> אשמח לשמוע חוות דעת ממישהו שרכב את הקטע הנ"ל ! ואם שכחתי לציין בהודעה הקודמת - אז באמת תודה על העזרה BISLEY1
 

shl17

New member
לדעתי לא תוכלו לרדת לעין בוקק דרך

המעלה, מעלה יאיר רכיב ואז קצת בכביש. בכל אופן במקום לסוע בשביל הירוק תמשיכו באדום עוד קצת עד שהוא נפגש עם השחור וסעו בשחור דרומה רובו רכיב
 

יורם חן

New member
לגבי האופציות של ממשית או ערד |רעשן

מממשית מתחיל סינגל נחמד שמקיף את האתר על בסיס שביל ישראל וסימון אדום ויורד בהמשך לכיוון כביש 206 , רכיב כולו ונחמד מאוד, המשך המסלול לכיוון נחל ימין כפי שתואר במאמר של ציקי אנחנו רכבנו את האופציה הזו דרך נחל ימין עד לתחתית מעלה עקרבים ועלינו בכביש לממשית לגבי האופציה של ערד מצדה, מומלץ לרדת לשביל הגמל האדום דרך הירוק שיורד מהמלונות, סינגל מצוין שפוגש את האדום ממש בתחילתו סמוך לכביש ערד - זוהר
 

alonaski

New member
ביסלי - שים לב! ../images/Emo70.gif ../images/Emo26.gif

אני רכבתי לא מזמן את המסלול של ערד - עין בוקק דרך שביל הגמל האדום. המסלול יפהפה! רכבנו אותו מערד עד לפיצול - שמאלה למצדה - ימינה לעין בוקק ופנינו ימינה עד ל.... מעלה יאיר. במעלה יאיר - גלשנו למטה לאזור המלונות של עין בוקק. מסלול נפלא! תאהב כל מטר בו!!
הירידה במעלה יאיר תהיה לך מהנה ואתגרית כי היא פשוט.... כזאת!
מאזור המלונות - בטוח תוכלו למצוא מונית שתעלה את הנהגים מביניכם - חזרה לערד! 20-30 דק' לכל כיוון. אם החלטתם סופית על שביל הגמל האדום חשוב רק שתשימו לב לנקודת בירבור אחת: הקטע שבו אתם עוזבים את הנחל ויוצאים ממנו דרך הגדה הצפונית - לא מסומן ברור! נקודת הציון שלכם כדי לדעת שזה המקום, כאשר אתם מגיעים בנחל (נדמה לי שזה משהו כמו 8 ק"מ בערך מנקודת היציאה בערד) למדרגת סלע בגובה של כחצי מטר-מטר (=המדרגה היחידה בנחל) - שם זו היציאה! תעלו על הגדה הצפונית ושלחו מבט צפונה לראות אם אתם מבחינים בשביל בשטח ו/או בהמשך הסימון האדום. היו ערניים!!! קחו איתכם מפה!
 
רוצה להוסיף

השביל המכונה "הגמל האדום", סהדי במרומים יודע למה, הוא שביל קשה למעבר היות שחלקו (לפחות השישה ק"מ הראשונים) עובר באפיק נחל מדבר יהודאי מצוי. כוונתי שזו רכיבה בין חלוקי נחל קטנים וגדולים, מה שנקרא "דשדש", שהיא די קשה, די איטית, ולטעמי לא כ"כ מהנה. תמיד בטיולים רגליים אני מצטער שאין לי אופניים - הפעם הזו היתה אחת היחידות שרציתי להפטר מהאופניים, ופשוט ללכת את קטע הזה ברגל. הבעייה שלנו היתה, שקראנו באינטרנט שזה סינגל נהדר וזורם, וחשבנו שניתקדם בו מהר ולא כך היה. קחו בחשבון קצב התקדמות איטי מאד בקטע הזה, וקחו זמן ומים בהתאם. אנחנו נאלצנו לחזור עם הזנב בין הרגליים אחרי בערך שישה ק"מ כי נגמר לנו האור והמים. מצד שני אני מניח שאם היינו נערכים נכון, היינו עוברים את הקטע הזה בשלום, וממשיכים לשאר המסלול שהוא יותר רכיב ויותר מהנה. מעלה יאיר זכור לי בכלל כמעלה מקסים (מירידה אותו בג'יפ). עלה והצלח דני
 

alonaski

New member
בניגוד אליך - אני דווקא אוהבת

את הקטעים האלה של חלוקי נחל שצריך לעבוד חזק עם הרגליים ולתמרן את האופניים על גבי החלוקים!
(ואני לא הייתי היחידה...) כמובן - לא משך כל הרכיבה אבל כחלק קטן מהרכיבה - זה בהחלט גיוון מרענן ולטעמי!
מצד שני, המושג "דשדש" - אני מייחסת אותו לאופי קרקע אחר. קרקע שהיא עשויה מחצץ קטן מאוד או מרקם כמו של חול ים גס (=שברים של סלע הגרניט למשל, כמו במכתש רמון לאורך נחל ארדון - זה עם הדייקים המדהימים...). קטע רכיבה על גבי חולקים - הוא אפשרי ודורש מיומנות ועקשנות
 
למעלה