בקשה לעזרה בנושא בעייה עם המשטרה

citizenabc

New member
בקשה לעזרה בנושא בעייה עם המשטרה

שלום,
אנסה לכתוב בקצרה ובתמצות על מנת להסביר מצב ארוך ומורכב שנמשך בשלוש שנים האחרונות:

אני גר ברחוב קצר ביישוב קטן באיזור השרון. אחד השכנים משתמש ברחוב לצורך פעילות החברה שלו (כל בני המשפחה מעורבים בחברה) המשתמשת ברכבים כבדים, זה מהווה מטרד רעש וזיהום ברחוב לאורך שעות היום.
אני ושכני פועלים מול הרשויות כדי להסיר את המטרד, חלק מהפעילות כוללת תיעוד הרכבים ופעילותם בעזרת צילומים, כדי להראות לרשויות במה מדובר.
אותו שכן תקף אותי מילולית ופיזית ואיים על חיי. הוא עשה זאת כבר מספר פעמים ובכל פעם הגשתי תלונה לתחנת המשטרה בעיר הסמוכה.
בכל פעם סגרו במשטרה את התיק "מחוסר ענין לציבור". הגשתי ערר על סגירת התיקים והוא נדחה.
יתרה מכך, הוא הגיש נגדי תלונה שקרית על כך שחיבלתי ברכבים שלו. המשטרה עיכבה אותי לחקירה ונהגה בי כאחרון הפושעים כולל בדיקת דנא וטביעות אצבעות.
במקביל אשתו גם הגישה כנגדי תלונה שיקרית על כך שאני מצלם אותה ואת ילדיה ורודף אחריהם ואחרי רכבי החברה שלהם. ואת אותה תלונה שיקרית הגישה לשופט שנתן לה צו מניעת הטרדה כנגדי ואחת השכנות.
בפעם האחרונה שתקף אותי הגשתי תלונה במשטרה והוצאתי כנגדו צו מניעת הטרדה. בית המשפט הזמין את המשטרה כדי להבין מדוע נסגרו התיקים כנגדו והמשטרה לא הגיעה לדיון.
הגשתי ערר נוסף כנגד סגירת התיקים וכיתבתי את מפקד המחוז. הערר באותה תחנה נדחה שוב ובפירוט התשובה גם התברר לי שמבין כל התלונות, התלונה היחידה שהועברה לבדיקת הפרקליטות היא דווקא התלונה השקרית על כך שחיבלתי לו ברכבים.
יש לי מידע שהשכן עבד וממשיך לעבוד בעבודות קבלנות מסויימות עבור אותה תחנת משטרה וייתכן שיש יד נעלמה הפועלת לטובתו במקרים הנ"ל.

איני אדם אלים, מעולם לא הסתכתי בפלילים וגם הצהרתי במשטרה שאני מוכן לעבור בדיקת פוליגרף כדי לאמת את דבריי. גם מרגיש ששמי הטוב עלול להפגע כתוצאה מהתנהלות המשטרה.

שקלתי לפנות למח"ש או למבקר המדינה כדי שיבדקו את הדברים, אני חושש שבתחנת המשטרה יתנקמו בי על כך במידה והאדם ימשיך לתקוף אותי ואזדקק לעזרתם שוב.
אני אובד עצות, יש לי תחושה מאוד קשה לגבי תפקוד המשטרה, הגוף שאמור בעצם להגן עלי.
אשמח לייעוץ.
תודה
 

efibau

New member
בעיה עם המשטרה

מכל הפרטים שהעלית כאן תפסו את עיני שניים שנראים לי חשובים.
אחד- אתה כותב "אני ושכני פועלים מול הרשויות כדי להסיר את המטרד". מדוע אתה לבד בסיפור? אם יש גם שכנים, תתאגדו ותמשיכו לפעול בדרכים משפטיות כנגד המיטרד. אני סבור ,שאם תשקיעו יחד בכיוון זה, ואם אכן יסתבר שהוא עובר על החוק, יתר הבעיות תתגמדנה.
השני - אתה כותב: "יש לי מידע שהשכן עבד וממשיך לעבוד בעבודות קבלנות מסויימות עבור אותה תחנת משטרה וייתכן שיש יד נעלמה הפועלת לטובתו במקרים הנ"ל" זה מידע חשוב . הייתי מציע בענין זה להתייעץ עם עורך דין פלילי. זה יעלה כמה מאות שקלים, אבל אם תכלול בתוך זה גם את נושא האיומים עליך, זה שווה. בעיקר גם כשאתה כותב שאתה חושש להתנכלות מצד המשטרה. רצוי להכניס כאן עורך דין שמתמצא בנושא.

אפשרות נוספת- מאוד מקובלת בימים אלו - לכתוב מכתב לדרגה גבוהה במשטרה - אפילו לשר - לספר את הסיפור ולרמוז- לא לאיים - שאין לך ברירה אלא להעלות את הסיפור לפייסבוק ולרשתות חברתיות. תמתין למענה ולפי זה תפעל. (עכשיו כשיש ממשלה חדשה, נדמה לי שלא יוכלו להתעלם..)

(בהמשך, אנסה להשיג לך חוות דעת משפטית).
 

citizenabc

New member
בהמשך לנושא

תודה על המענה,
אכן אנו פועלים בדרכים משפטיות נגד המטרד ומהצד הזה אין בעיה. נחלנו אפילו הצלחות והוגשו כתבי אישום נגד האיש מצד חלק מהרשויות. זאת הסיבה שהוא גם תוקף אותי.
חלק מהשכנים גם הגישו תביעה אזרחית ויש פעולה בכיוון זה ואף נפגשנו עם קצין בכיר בתחנה, למרות שהדבר לא עזר כנראה.
מה שהכי לא נתפס בעיני הוא שהאיש התלונן עלי בתלונה שקרית רגע אחרי שהוא תקף אותי בעזרת אבן כדי להסתיר את העובדה שהוא התוקפן וכדי לנקום בי. ומה עושה המשטרה ? פועלת בדיוק כפי שהוא תכנן, מעכבת אותי לחקירה ומעבירה אותי תהליך חקירה משפיל. ובסופו של דבר סוגרת את התלונה שלי מחוסר ראיות ומעבירה חומר לפרקליטות כדי לבדוק אם יש להם קייס נגדי. פשוט מדהים לא ?
מזל שהפרקליטות סגרה את התיק מחוסר ראיות.
הבעיה העיקרית שלי היא שאני לא יכול להוכיח את חפותי וזאת המילה שלי נגד המילה שלו.
תודה לגבי הייעוץ בנושא עו"ד פלילי ואודה לך אם תוכל להשיג חוות דעת משפטית.
אני שוקל את נושא הרשתות החברתיות או עיתונות. מה לגבי עמותות לזכויות אזרח ומשהו בסגנון, כלומר גוף שיודע לעמוד מול המשטרה ולבדוק דברים לעומקם ?
חג שמח
 

efibau

New member
עמותות לזכויות האזרח

לא חסרות עמותות כאלה בארץ. לא מצאתי אחת שתטפל ספציפית מול המשטרה, אבל גם אם קיימת אחת כזו, לא הייתי פונה לעמותה כזו כפעולה ראשונה. בוא נראה אם נשיג חוות דעת משפטית שכבר פניתי כדי לקבלה ואז נראה מה האפשרויות הלאה.
אני חסיד גדול של הודעה לגורם העבריין לפני פרסום. על פי רוב זה עובד, לפחות עם חברות מסחריות.
שמתי את המקרה למעקב וכמובן אעדכן.
חג שמח שיהיה(במידת האפשר
)
 

efibau

New member
תגובה ראשונה של עורך דין.

כפי שהבטחתי,מובאת לפניך התיחסות מצד עורך דין. את פרטיו ,אם תרצה, אשלח לך למסר הפרטי.
ממתין לתגובתך.
"שלום ,
כעו״ד העוסק בתחום הפלילים אני נחשף לסיפורים דומים של סגירת תלונות ע״י המשטרה בעילות שונות ולא מעט ולצערי, אם היית שוכר את שירותיו של עו״ד כבר בראשית הדרך שיגיש ערר על סגירת התיקים וכן יפנה לגורמים למשטרה ולפרקליטות אין ספק שהיית היום במקום אחר .
אתה מוזמן להתקשר ולהתייעץ איתי טלפונית..."
 

citizenabc

New member
תודה

תודה, אגב, שאלת תם:
כן הגשתי ערעורים על סגירות התיקים ועשיתי זאת בצורה רצינית וגם בתחילת הדרך.
במה שונה פנייתו של אזרח לערר על סגירת תיקים מפנייתו של עו"ד ? האם במשטרה מתייחסים לעו"ד יותר ברצינות ? אני לא מצליח להבין את זה.
שוב תודה
 

efibau

New member
נשמע מקומם משהו

אבל לי אין מענה על זה. תצטרך לשאול עורך דין.
 
לא הבנתי מה מקומם... כדי לערור על סגירת תיק,

צריך לנמק מדוע לא היה צריך לסגור את התיק. הנימוקים הם (לרוב) משפטיים. לכן, אך טבעי שעורך דין ידע לנמק נימוקים משפטיים (ובמלוא הצניעות - גם נימוקים עובדתיים, בד"כ), בצורה טובה יותר מאשר מי שאינו עו"ד.

זה לא אומר כמובן שלא ניתן לעשות את זה לבד (להפך - ניתן), אבל השכל הישר אומר שעו"ד ידע לנמק טוב יותר מאשר מי שאינו עו"ד, בייחוד בתחומים האלו.

כמי שמייצגים המון פונים בקשר עם התמודדות עם המשטרה (ובעיקר סגירת תיקים), אני יכול להגיד לך שאכן צריך נימוקים טובים וראויים.
 

efibau

New member
עוד התיחסות של עורך דין

שלום לך,
יש עוד פעולות שניתן לבצע בעניין.
פנה לעו"ד המתמחה הן במשפט הפלילי והמנהלי גם יחד.
 
למעלה