בקשה ל"טיפים" מ- ABA

doritmor

New member
בקשה ל"טיפים" מ- ABA

הבן שלנו כבר עבר את הגיל שמתאים ל - ABA. הוא בן 6. אנחנו מנסים כעת להכין אותו כמה שיותר טוב לכיתה א' (רגילה). אשמח לדעת אם יש "טיפים" ושיטות שניתן יהיה ליישם איתו. הבעיה היא שלא תמיד יש לו מוטיבציה פנימית ללמוד ועליו להשלים פערים (וכדאי אפילו שיהיה לו מעט יתרון אפילו) כדי שיוכל להשתלב היטב בשנה הבאה. תודה, דורית
 

נונינה1

New member
הכנה לכיתה א'

גם אנחנו עסוקים באיך להכין אותו ועשינו מספר דברים...... א. הכנסנו אותו לחוק התעמלות עם מורה "דורשנית" יחסית ואנחנו עוזרים לו להתמודד עם העובדה שהוא צריך להתיישר עם החוקים של החוג ולא להיפך ב. דיברנו עם בית הספר על כך שננסה יחד עם המורה - כשנדע מי היא ליצור לו הדרגתיות בכניסה למערכת. יש מספר דרכים והדרך תיבחר יחד עם המורה ותשתנה בהתאם למה שיתרחש בשטח אבל אין לנו ספק שצריך ליצור לו את ההדרגתיות הזו על מנת שהוא יקבל את הזמן לעכל ולהתמודד עם השינוי הגדול. ג. העובדה שהוא יודע לקרוא טוב נותנת לו גם את האפשרות לא להיות בכיתה כל שעור בלי ליצור פערים לימודיים. כך שחשוב באמת לנסות "להשיג" את הכיתה בחומר מראש.... ד. אנחנו עובדים בפול גז בתחומים שהוא מתקשה - גרפי מוטורי. פעמיים בשבוע מרפאה בעיסוק והיא גם מדריכה את הסייעות בגן. ה. אנחנו בתהליך אבחון מקיף ע"י אדם חיצוני (לא משהו שמכיר אותו שנים) על מנת לקבל תמונה מקיפה עדכנית ואובייקטיבית כך שנוכל לראות אולי דברים שלא שמנו לב אליהם. ו. ואנחנו חוששים ומקווים ואני מתארת לי שגם הוא. אנחנו עדיין לא ממש מדברים על הנושא אבל נתחיל בקרוב מאוד...
 

תירתיר2

New member
לדעתי-עניין הגיל לא ממש נכון

אני חושבת שניתן לעבוד עם ילדים בעזרת עקרונות הלקוחים משיטה זו, גם בגילאים יותר בוגרים, ועדיין להגיע לתוצאות טובות, בעיקר אם לילד יש רמה קוגניטיבית גבוהה. לגבי טיפים- אין לי מספיק היכרות עם השיטה וכדאי שתתייעצי עם אנשים מנוסים בשיטה.
 

doritmor

New member
נושא הלמידה

אני צופה שעיקר הקשיים יהיו בנושאים הקשורים לארגון - מציאת הכיתה, לזכור להביא דברים לביה"ס, להעביר לנו הודעות, להחזיר את הדברים שלו הביתה וכו' אני ממש לא רואה אותו עושה את הדברים האלה היום... קושי נוסף יהיה בלימוד שיטתי ולא רק מה "שבא לו". את זה אני רואה כבר עכשיו. אם מתחשק לו הוא לומד נהדר. אם לא - כלום. למרות שאנחנו עובדים איתו המון על נושא הקריאה והכתיבה, עד עכשיו התוצאות הן מאוד דלות. אני רואה ילדים רגילים שכבר קוראים וקצת כותבים וממש נכנסת ללחץ. אם לפני שנה הרגשתי שיש לו "פור" בזכות זו שהוא ידע לכתוב את השם שלו, עכשיו אני רואה שזה לחלוטין חסר משמעות ושילדים אחרים עקפו אותו בסיבוב...
 

נונינה1

New member
גם הבן "הנורמלי " שלי שהשנה

התחיל כיתה א' לא זוכר שעורים, שוכח דברים בכיתה, לא מעביר הודעות וכדו'...ואחרי שבוע הוא כבר כן מוצא את הכיתה והשירותים וכל מה שהוא צריך, כך שהבעיה הזו היא נחלת די הרבה ילדים בנורמה והמורים מודעים לה ושולחים הביתה הודעות בכתב שהילדים שמים בהנחיתם בתיקיה שנועדה לכך, ומסמנים את שעורי הבית בעיגול סביב מספר העמוד בחוברת כדי שההורה ידע מה צריך לעשות וכל מני טריקים כאלו, לגבי חומר הלימוד - עשיתם אבחון לבדיקת לקויות למידה ? ניסיתם לימוד קריאה ע"י תוכנת המחשב "בלי סודות" - אצלנו זה עשה את כל העבודה.... לגבי כתיבה גם אנחנו בפיגור, הילד לא צייר אף פעם וחסרות לו איזה 3000 שעות אימון על מנת שהדברים יראו טוב, אז עובדים ועובדים ואולי בכיתה ג' הוא ילך עם מחשב נייד לכיתה.......
 

doritmor

New member
בלי סודות לא הניב ממש תוצאות

למרות שיש את הדיסק ובהתחלה הוא שיחק בהנאה, באמצע היחידה השניה הוא התעייף ויותר לא מוכן לחזור לתוכנה. יכול להיות שהבעיה היא בשיטת הלימוד. הבנתי שהיא נחשבת היום מיושנת והלהיט היא ליטף. יכול להיות שהוא פשוט לא מספיק בשל. ראיתי בעבר שכשהוא הבשיל (רגשית / פיזית / מוטורית) הוא עשה בקלילות ובעצמו דברים שניסינו "לדחוף" לו במשך חודשים ללא הצלחה. אני מקווה שזה גם סיפור הקריאה והכתיבה. לגבי אבחון דידקטי -לא ערכנו. בקרוב הוא אמור לעבור אבחון בשירות הפסיכולוגי. אני מקווה ששם יעלו דברים שנוכל לעבוד עליהם נקודתית. דורית
 
בלי סודות גם אצלנו לא עבד

ובשיטה הישנה של קודם מילים עם קמץ פתח ואח"כ חיריק וכו וכו למד בקלות. לגבי הבשלות זה כל כך נכון יש דברים שמנסים ומנסים ללמד ולא הולך וכשילד בשל זה הולך בצ'יק. בהצלחה
 
למעלה