חברת סופרבוס
תחליף את נתיב אקספרס (שאומני אקספרס מוזגה לתוכה לפני שנתיים בערך).
זה יקרה ב-19.12.14
יהיו תוספות שירות בחלק מהמקומות וכמה שינויים, אך הגישה הכללית היא להשאיר את מה שלא דורש שינוי כמו שהוא.
מה כן חדש?
קווים 9,13 בקריית טבעון יהפכו לדו כיווניים במקום סיבוביים וישרתו גם את רחוב הצבעוני, השירות העירוני בתוך יקנעם יתוגבר קלות (מכל 25 דקות לכל 20 דקות), קו 184 מחיפה לגלעד יהפוך לקו אזורי מיקנעם לגלעד, הוא יפוצל לשניים (184+185) ויתווספו לו נסיעות שייתנו לכל היישובים שירות טוב יותר מאשר היום.
בנוסף ייפתח קו 187 שיקשר את יישובי מועצה אזורית מגידו על כביש 66 למתחם המועצה.
את 184 בקטע חיפה-יקנעם יחליף קו 188 שעושה מסלול דומה מאד בתוך יקנעם כך שלא צפויה פגיעה לתשובי יקנעם כתוצאה מקיצור 184.
קו 55 מדלית אל כרמל שהיום מגיע עד לטכניון יוארך עד מרכזית המפרץ. ויהיו כמה שינויים נקדותייםב קו 1 בתוך דלית אל כרמל. קווים 1,2,3 בדליה ועספיא יהפכו למיניבוסים.
ייפתח קו חדש מיקנעם (עם מסלול איסוף בעיר) לתחנת רכבת בנימינה שמספרו 157.
קו 300 (מהיר עפולה-חיפה) ישנה את מסלולו וייסע דרך צומת מגידו (לפי הוייז זה 10 דקות פחות), הוא שונה מ-302 בכך שהוא לא ייכנס למסוף יקנעם.
זה העיקר.
במרץ 2015 תחליף סופרבוס את "קווים" באזור עפולה וביוני או יולי את אפיקים באזור טבריה.
ובשורה לחובבי סוגי הדגמים, בנוסף לדגמים הרגילים והמוכרים ולאוטובוסים סיניים שסופרבוס כבר מפעילה בבית שמש, היא רכשה גם מרצדסים. אני חושב שזו החברה הראשונה מבין החברות החדשות שרוכשות מרצדס.