playtrip
New member
כחלק מכך שאני שוטף עבור וועד הבית שלי את המדרגות בתמורה לחמישים שקלים, החלטתי לכלול הפעם באותו התשלום גם רחיצה של המכונית שלהם, רק שאותו אדם שניקיתי לו לא היה מרוצה מהתוספת שנתתי לו ולכן, היות שיש אמירה נפוצה מאד: "לא טוב, לא כסף", נראה לי שאוותר על התשלום מפני שוועד הבית לא היו מרוצים מן העבודה שלי.
מה הדין לגבי המעשה? נאמר שונא מתנות יחיה וזה נחשב לגזל גדול לדרוש תשלום על עבודה שלא היית אמור לבצע... האם מן הדין עלי לוותר על התשלום? הם לא מרוצים מן השירות ולכן מן הדין הם לא אמורים לשלם על שירות שהם לא מרוצים ממנו... למה לאדם לשלם לי חמישים שקלים על דבר שלא ביקש ממני לעשות? הייתי אמור לתת להם בדיוק את מה שהם דרשו ולא יותר מכך ואם הם אינם מרוצים זה לא מן הדין שאקבל על כך תשלום.
אין לכם ראיה גדולה מכך שגם היצר הרע אשר נברא דורש תשלום על דבר שלא נתבקש לעשות, האלוהים ברא אותו לצורך האדם אך היצר בוחר לעשות יותר מכך ולהחטיא את האדם... אם הדין הוא להעניש את היצר באחרית הימים ולא לתת לו את שכרו היות שמעל בתפקידו ועשה מעבר למה שראוי למה שאני אקבל שכר על הפעולה שלי שהיא מעבר למה שמהעסיק ביקש? היות שנגעתי ברכוש ששלו כאילו הוא הרכוש שלי עצמי.
מה הדין לגבי המעשה הרע הזה שעשיתי? האם לוותר על התשלום?
מה הדין לגבי המעשה? נאמר שונא מתנות יחיה וזה נחשב לגזל גדול לדרוש תשלום על עבודה שלא היית אמור לבצע... האם מן הדין עלי לוותר על התשלום? הם לא מרוצים מן השירות ולכן מן הדין הם לא אמורים לשלם על שירות שהם לא מרוצים ממנו... למה לאדם לשלם לי חמישים שקלים על דבר שלא ביקש ממני לעשות? הייתי אמור לתת להם בדיוק את מה שהם דרשו ולא יותר מכך ואם הם אינם מרוצים זה לא מן הדין שאקבל על כך תשלום.
אין לכם ראיה גדולה מכך שגם היצר הרע אשר נברא דורש תשלום על דבר שלא נתבקש לעשות, האלוהים ברא אותו לצורך האדם אך היצר בוחר לעשות יותר מכך ולהחטיא את האדם... אם הדין הוא להעניש את היצר באחרית הימים ולא לתת לו את שכרו היות שמעל בתפקידו ועשה מעבר למה שראוי למה שאני אקבל שכר על הפעולה שלי שהיא מעבר למה שמהעסיק ביקש? היות שנגעתי ברכוש ששלו כאילו הוא הרכוש שלי עצמי.
מה הדין לגבי המעשה הרע הזה שעשיתי? האם לוותר על התשלום?