בראיון עבודה כששואלים האם את רואה את עצמך באותו

בראיון עבודה כששואלים האם את רואה את עצמך באותו

תפקיד בעוד שנתיים? ואני אומרת "לא, אולי אתקדם". האם זה פוסל אותי מלקבל את התפקיד? מה כדאי לענות?
נראה לי שנפלתי בשאלה הזאת כמה פעמים
 
שאלה בריאיון עבודה - "איפה אתה רואה את עצמך בעוד שנתיים" ?

שלום לך מאגנום שוקולד,
לא מבינה מה פירוש "נפלתי בשאלה הזו"... למה את מרגישה שנפלת דווקא בשאלה הזו?
לעצם העניין - התשובה שהמעסיק רוצה לשמוע לשאלה הזו תלויה הרבה במשרה המוצעת.
ברור שכל אחד רוצה להתקדם וזו התשובה הטבעית שכל אחד עונה.
אבל אם המעסיק מחפש "פקיד/ה" שישארו תקועים לנצח במשרה - אולי זו התשובה שהוא לא מעוניין לשמוע וזה אומר שאם ענית שאת רוצה להתקדם - ממילא המשרה לא מתאימה לך. אז אין כאן "נפילה" - המשרה לא מתאימה לך.
ואם המעסיק בונה "שדרה ניהולית" ומחפש עובדים שהם פוטנציאל להתקדם בתוך החברה שלו אז הוא בוודאי ישמח לשמוע את התשובה הטבעית "רוצה להתקדם"...
 

Javali

New member
האם את רואה את עצמך באותו תפקיד בעוד שנתיים?

כשמכינים מראיינים לראיון עבודה, אחד הדברים הראשונים שאומרים להם הוא לספר למועמד על התפקיד רק בסוף הראיון כדי שהמועמד לא יתאים את התשובות למה שהוא חושב שהמראיין רוצה לשמוע. (כמובן שאין בעיה שהמראיין יתאים את התשובות לשאלות של המועמד למה שהוא חושב שהמועמד רוצה לשמוע…)

לכן, אם נתת לראיון להתנהל לפי איך שהראיין מכוון אותו, כששואלים אותך את השאלה הזו, את בעצם יודעת מעט מאוד על התפקיד. עכשיו יש לך כמה אפשרויות לתשובה:
  1. אם את רוצה להראות שיש לך קצת מרפקים ושאת מוכנה להשתמש בהם כשצריך את יכולה להגיד: "זו שאלה מצויינת, אבל קצת קשה לי לענות עליה כרגע, כי כל מה שאני יודעת על התפקיד זה מה שכתוב במודעה. האם אתה יכול לספר לי על <משהו שקשור לתפקיד ומעניין אותך>?"
  2. אם את רוצה להשיך בפורמט שהמראיין התחיל: "תודה שאתה שואל. מה שאני מחפשת זה עבודה מאתגרת שממצה את היכולות שלי. אם התפקיד עונה על הדרישות האלו, וכל עוד אני מתוגמלת בהתאם לתרומה שלי, אני לא רואה סיבה לשינוי."
  3. אם את רוצה משהו באמצע בין 1 ו-2, תתחילי עם 2 ותוסיפי: "אני מעריכה שתוך שנתיים אני אתמקצע בתפקיד ואז יכול להיות שיהיה מקום להגדלת תחומי האחריות שלי. עד כמה התפקיד המוצע יכול להתגמש כדי 'לגדול' איתי?"
 
תשובה מצוינת, תודה רבה ! רק רוצה להוסיף

שאם את מגיעה דרך חברת השמה, למשל אצלנו - אנחנו משתדלים כן להכין את המועמדים ולתת למועמדים את מירב האינפורמציה הן על תוכן התפקיד, הן על החברה וגם אם קיים פוטנציאל קידום בתפקיד.
כשמעסיק נותן לנו משרה אנחנו שואלים את כל השאלות האלו וכן מיידעים מועמדים כדי שיבואו יותר מוכנים לריאיון/למשרה ולסביבת העבודה.
אנחנו גם עושים תיאום ציפיות לגבי שעות עבודה (מגבלת שעות/שעות נוספות) וגם מתאמים ציפיות במנושא שכר.
קצת יותר קל בראיון העבודה אם הגעת לריאיון דרך חברת השמה...
 
למעלה