ברוך שלא עשני גוי.

arriy80

New member
ברוך שהבדילנו מן הטועים

התורה מצווה אותנו: "וְשֶׂרֶט לָנֶפֶשׁ לֹא תִתְּנוּ בִּבְשַׂרְכֶם" [ויקרא יט] "לֹא תִתְגֹּדֲדוּ וְלֹא תָשִׂימוּ קָרְחָה בֵּין עֵינֵיכֶם לָמֵת" [דברים יד] מכאן, שקיים מנהג לשרוט בגוף ולהוציא דם לאות אבל. התורה מונעת אותנו מכך מפני שהמטרה העיקרית שלנו היא: "קְדשִׁים תִּהְיוּ" [ויקרא שם]. אכן, גם אם קיימת רתיעה ממנהג אחרים אין שום הצדקה לזלזל באישיותם. הברכה "שלא עשני גוי" מובנת בטעות לגזענות. היהודי מודה לבורא על כך שהוא מסר לו דרך מיוחדת להשיג את קרבת האלוקים. לפי עבודתו, הוא ישיג יותר מבן עם אחר שלא קיבל את הדרך הזו. יש בזה גזענות בעצם אישיות האדם? לא! אין לנו כלל זכות במה שקיבלנו את הדרך המיוחדת. "לֹא מֵרֻבְּכֶם מִכָּל הָעַמִּים חָשַׁק יְדֹוָד בָּכֶם וַיִּבְחַר בָּכֶם". הזכות שלנו תהיה אם נלך בדרך הזו ובכך נשיג את שלמותנו. אך זכות זו אינה זכות על חשבון אחרים, אלא זכות אישית שהושגה בעמל. ענין הברית, שונה משרט. סימן הברית היא במקום מוצנע. לא חותכים את אבר המין ולא משחיתים אותו! החיתוך הוא בפיסת עור שאינה מגוף האבר, וחסרונה לא פוגע בתפקודו.
 
גלבטרון כנס.

פשוט אני מסלולאר, וזה סיוט להכנס לכל השירשור. השאלה ששאלת הטרידה אותי, ומסתבר שהב``ח (חי בערך לפני 800 שנה) שהוא מפרשני הטור(ספר בסיסי בפסיקת ההלכות) שואל את השאלה הזו(אני לא גאון, רב הפנה אותי) . והוא עונה: הגמרא (עירובין יג: ) אומרת ``טוב לאדם שלא נברא משנברא `` וכו`, הפירוש הוא שבגלל שהעולם הזה מלא נסיונות, ורוב הנבראים לא מצליחים לעמוד בכל הנסיונות,לכן עדיף לאדם שלא נברא כלל. לכן אחרי שנברא אז אנחנו מברכים ``שלא עשני גוי``. זאת אומרת אחרי שכבר נבראנו בעל כרחנו אנו מודים שלא נבראנו גויים. אם ממש תרצה יש לו עוד תירוץ שם (אורח חיים סימן מד) ועוד תירוץ במגן אברהם. לגבי הנשמות, לעם ישראל יש נשמה לגוי לא. יהודי הוא חלק מאלוקים מה שאין כן גוי שיש לו רק ``רוח חיים``.
 

גלבטרון

New member
אני חושב שלא הבנת את דבריי

אם אתה רוצה להודות לאלוהים על זה שאתה יהודי אז תודה לו על כך. לומר "ברוך שלא עשני גוי" מקביל ל"תודה שהוא לא העניש אותי" ואילו "ברוך שעשני יהודי" מקביל ל"תודה שהוא הטיב איתי". להודות כפי שהודת זו גזענות וחבל שכך. אם אתה רוצה בעתיד להודות עדיף שתאמר "ברוך שעשני יהודי" או עדיף "פשוט שעשני". זה שאחרים אומרים את הכמשפט הגזעני הזה לא אומר שגם אתה חייב לומר אותו. ודבריך או דברי האדם שמכנה עצמו רב שאמר לך שלגוי אין נשמה הם בורות וטיפשות בכל מובן המילה! האדם שאמר לך את הדברים הוא בור וגזען שצריך לקבל סטירה טובה כדי שהשטויות האלה יצאו לו מהראש ואז אולי הוא יקבל קצת שכל. אתה בכלל קראת/הבנת את מה שאמרת?! "לעם ישראל יש נשמה לגוי לא" - איך אתה יכול לומר שלא לדבר על להאמין בדבר אידיוטי שכזה?!!! לא רק, כפי שכבר הסברתי לך, הדבר הינו גזעני אלא שהוא נוגד את מה שכתוב בתורה! אז כעת גם אלוהים והתורה משקרים?! אם אתה מאמין בתורה אז התורה אומרת שכל בני האדם מקורם בשני בני אדם, זכר ונקבה, שנבראו בצלם אלוהים וגם כביכול שכל בני האדם כיום צאצאי נח ולכן אם לנח יש נשמה אז גם לשם יש נשמה ואז גם לחם יש נשמה וגם ליפת וגם לקין וגם להבל, גם ליצחק וגם לישמעאל ומשמע שלכל בני האדם יש נשמה!!! טימטום שכזה לא שמעתי ממזמן וחבל ששמעתי אותו שוב ועוד יותר חבל שיש אנשים שלא רק שמאמינים בשטויות האלה אלא חוזרים עליהם וכנראה גם בלי להבין מה הם אומרים. כאשר אמרו על יהודים שאין להם נשמה זה אנטישמיות, גזענות אבל כאשר יהודי אומר ההפך זה נהיה בסדר?! - זה השיא של הצביעות! עוד מעט גם תגיד לי שלאף אישה אין נשמה כי לפי סיפור הבריאה השוביניסטי של בראשית פרק ב' חוה נוצרה מהצלע של אדם ואז שכל הנשים נחותות כמו גויים. בחייך! אני לא יודע בן כמה אתה אבל תפסיק להיות פתי ולהאמין לכל שטות שמישהו אומר לך. תקדיש קצת מחשבה לעניין, תבדוק, תחקור אל תהיה תוכי או קוף אחרי בן אדם. יש פתגם ישן ונכון שאומר: לטעות זה אנושי אבל להעביר את אותה טעות לאחר זה פשע.
 

גלבטרון

New member
אני לא צריך מענה

אתה צריך ללמוד ולהחכים כדי להבדיל בין שטויות, דימיון ומציאות.
 

גלבטרון

New member
אני כבר יודע את התשובות

ואני מעולם לא ביקשתי הסברים. אבל אתה איש צריך בדחיפות להחליף מורים/מדריכים/רבנים אשר סיפרו לך את השטויות הגזעניות שסיפרת ותתחיל ללמוד על דברים אמיתיים.
 
זכר ונקבה אולי היו בני אדם.

אבל "צלם אלוקים" מדבר על רוחניות בלבד. היכולת להידמות לבורא "אדמה לעליון" בספר ישעיהו. זכר ונקבה אלו 2 חלקי נשמת אדם הראשון , הזכר מורכב מתשע ספירות ראשונות של הנשמה שקשורות לחלק המשפיע והחלק האחרון, המלכות, היא החלק המקבל או הרצון לקבל. וכך, נעתק העולם הגשמי הגלוי לעינינו (אך האם הוא באמת שם? מחוצה לנו? לא בטוח בכלל..) וכנראה הכוונה למשהו הרבה יותר מורכב אפילו.....למה אתם מנסים לפשט את התנ"ך להיסטוריה בלבד? התבוננו בסיפוריו, במשליו, לא תמיד ההיסטוריה היא התוכן, הרבה פעמים היא רק המעטפת.
 
למעלה