ברוכים הבאים להולנד!!!!!!!!!!!

סקיטוש

New member
ברוכים הבאים להולנד!!!!!!!!!!!

"ברוכים הבאים להולנד" משהו נחמד שכתב אבא לילד "מיוחד"- מה דעתכם? לעיתים קרובות אני מתבקש לתאר את החוויות של לגדל ילד עם צרכים מיוחדים, לנסות לעזור לאנשים רגילים שלא חולקים חוויה יחודית זאת להבין, לנסות לדעת מה ההרגשה. אז כך: כשעומד להיוולד לך תינוק, זה כמו לתכנן חופשה אגדתית באיטליה. אתה קונה מפה וספר הדרכה, ומתכנן תוכניות נפלאות של מה תעשה ולאן תלך" הקולסאום, הפסל של דוד, הגונדולות בוונציה.., אתה אפילו לומד להגיד מספר משפטים באיטלקית ואתה מתרגש מאד מהחוויה הצפויה לך. חסר סבלנות אתה כבר להוט לצאת, והנה מגיע היום המיוחל. נרגשים אתם אורזים מזוודות, יוצאים לדרך וכמה שעות אחר כך המטוס נוחת, והדיילת אומרת:"ברוכים הבאים להולנד" הולנד? אתה שואל, "מה זאת אומרת הולנד? אנחנו אמורים להגיע לאיטליה, כל חיי חלמתי להגיע לאיטליה" אבל היה שינוי בתוכנית הטיסה, אתה בהולנד וכאן אתה צריך להישאר. הדבר החשוב הוא שלא הבאנו אותך למקום נורא או דוחה, מלא במגיפות, רעב או מחלות אחרות. זה רק שהגעת למקום אחר מזה שתכננת. עכשיו אתה צריך לצאת ולקנות מדריך אחר, מפות אחרות, וללמוד מילים בשפה שונה, ואתה פוגש אנשים שמעולם לא פגשת בעבר. אכן מקום שונה. אולי איטי יותר מאיטליה, אולי פחות מהודר או ראותני. אבל רק מקום אחר. לאט לאט אתה מתאושש, לוקח נשימה עמוקה ומתחיל להתבונן מסביב, ורואה שבהולנד יש תחנות רוח ופרחים מרהיבים. בהולנד יש אפילו אומנים מפורסמים. עדיין, אנשים שאתה פוגש מסביב עסוקים בלנסוע ולחזור מאיטליה מתארים איך בילו שם נפלא, ובשארית חייך תמיד תאמר: "כן, שם גם אני הייתי אמור להיות, כך תכננתי" והכאב על אותו חלום אבוד ילווה אותך תמיד תמיד. הנקודה החשובה היא שאם תבזבז את חייך בלהתאבל על חלום שלא יתגשם, לעולם לא תוכל לראות ולהנות מכל הדברים הנפלאים והיחודיים שיש להולנד להציע לך.... זהו, מה דעתכם??
 

gadi7

New member
סקיטוש כל הכבוד !!!!!!

על הדמיון, היצירתיות והאופטימיות. נהניתי לקרוא. כמה חבל שמצב הנכים בארץ עדיין לא כל כך דומה להולנד, אלא למדינות קצת פחות מפותחות...
 
גדי!

אתה כל-כך צודק! בקטע יש הרבה אופטימיות ויצירתיות. באמת חבל שהמצב שלנו לא דומה למצב בהולנד, אני חושבת שהיינו נראים אז קצת יותר טוב ממה שאנחנו נראים היום, ליאת.
 
סקיטוש!

קודם כל, תודה רבה על הקטע שהבאת לכאן, זה בהחלט מתאים לפורום. הקטע שלך מזכיר לי תקופה רחוקה, תקופה שלצערי, לא תשוב עוד, והנה הסיפור:כש"למדתי", [איזו מילה נוראית], בחממה, תוכנן טיול סוף-שנה להולנד, טיול שלצערי, לא יצא אל הפועל בשל סיבות אלו ואחרות. אני אפילו זוכרת את התאריך שבו הטיול היה אמור להתקיים. להולנד באמת יש מה להציע בתחום קבלת השונה, ואין ספק שמדינת-ישראל צריכה ללמוד ממנה בתחום זה. סיפור מרגש, עם נוסטלגיה רחוקה ועצובה, ליאת.
 
למעלה