ברוכים הבאים לפורום החדש, בהצלחה.

תשובה

תודה על הערתך. מטרתנו בפורום זה היא לספק כמובן מידע לכלל הציבור, ולאזרחים ותיקים בפרט. כאשר מדובר בשאלה המתייחסת לנתונים אישיים של הפונה, והנתונים שהוא העלה כאן אינם מלאים על מנת לענות כדבעי, טוב יהיה אם הפונה יעביר אלינו את נתוניו הרלוונטיים כדי שאנו נוכל לספק לו מידע מלא ואישי המותאם לו ספציפית.
 
ברוכים הבאים לפורום החדש, בהצלחה.

מה תוכלו לחדש לנו? אגרת טלוויזיה, יש פטור. ארנונה, יש הנחה , כל עיריה קובעת כמה. כרטיסי קולנוע ותאטרון , יש הנחה. נסיעות באוטובוס וברכבת, יש הנחה. גם אל על נותנת הנחות לאזרח ותיק. הנחות למוזאונים ואתרי בילוי (בחלקם לא בכולם). אם שני בני הזוג לא עובדים, ואחד מהם כבר אזרח ותיק ומקבל פנסית זיקנה, השני גם זכאי (לפי קרטוריונים של בטוח לאומי) לקבל תוספת של אלף ש"ח, זה לא השלמת הכנסה, את זה בטוח לאומי מעלים מאיתנו, לנו נודע על זה באקראי. יש עוד דברים שאנחנו צריכים לדעת?
 
ברכות לפתיחת פורום חשוב ../images/Emo140.gif

ברצוני לברר מה מקנה דרגת נכות שנקבעה על ידי וועדה רפואית של משרד הבריאות אני מבינה שדרגת הנכות נקבעה למי שמבקש לפרוש לפנסיה ותכליתה להגדיל את אחוזי הגמלה במידה ויש בעיות בריאות האם דרגה זו מקנה זכויות נוספות? תודה ובהצלחה
 
ועדה רפואית במשרד הבריאות

תודה לך על הברכה. כדי שאוכל להשיב לך אנא צייני באיזה מסגרת נקבעה לך הנכות (סוג הנכות).
 
תשובה

נשלחתי מטעם מקום העבודה (רשות מקומית) לוועדה מטעם משרד הבריאות ברח' הארבעה אני בקשתי את ההפניה לצרכי הגדלת הפנסיה
 
נכות

שלום שוקולד, את מבקשת לברר האם נכות שנקבעה לצורך חישוב תנאי פנסיה רלוונטית לזכויות אפשריות נוספות. אציין שגילך אינו ידוע לי, כלומר אינני יודעת אם כבר עברת את גיל הפרישה. אם טרם הגעת לגיל הפרישה, את יכולה להגיש בקשה לקביעת נכות כללית בביטוח הלאומי, ואז תעברי בדיקה על ידי ועדה מטעמם ותוכלי להציג את כל התיעוד שבידיך. נכות כללית משולמת רק עד לגיל הפרישה, ואז היא מוחלפת בקצבת זקנה אליה מתווספת תוספת המשווה את קצבת הזקנה לקצבת הנכות הכללית. לא ניתן להגיש בקשה לקביעת נכות כללית בביטוח הלאומי אם כבר עברת את גיל הפרישה. אם מדובר בתאונת עבודה או במחלת מקצוע, את יכולה (בכל גיל) לפנות למחלקת נפגעי עבודה בביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי בודק ראשית האם מדובר בתאונת עבודה, ובמידה וכן תועברי לבדיקת ועדה רפואית. נכים קשים יכולים להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה לפקיד השומה המטפל בענייניהם. קביעה על פי דין של רשות מוסמכת יכולה לשמש לצורך זה. מי שאין לו קביעה מתאימה מועבר לבדיקת ועדה רפואית (היושבת בביטוח הלאומי). באמצעות התיעוד שבידיך את יכולה לנסות גם לבקש ממשרד התחבורה תג נכה. אם הנכות נקבעה עקב תאונה שגורם אחר היה לדעתך אחראי לה עקב התרשלות או מחדל, אפשר ותוכלי לתבוע פיצוי על נזקיך מאותו גורם. תביעה כזו מתיישנת כעבור מס' שנים ולכן המלצתנו היא לפנות מיד ליעוץ משפטי.
 
זכויות גמלאים

תודה על הברכות. בידינו מידע יעודי רב, מגוון ומעודכן אודות זכויותיהם של האזרחים הותיקים בישראל, ואנו דואגים במוקד מיצוי הזכויות שלנו לבדוק ולמסור מידע לכל פונה, מידע הנוגע למצבו האישי. אנו גם פונים לגופים ומוסדות אחרים בעת הצורך על מנת לוודא שמי שפנה אלינו אכן יקבל את שמגיע לו, ושכל טעות בעניינו תתוקן. התחומים בהם אנו יכולים לספק מידע קונקרטי לאזרחים ותיקים הם: זכויות במערכת הבריאות, כגון זכויות חולה כרוני, זכויות ברכישת אביזרים, פרוייקטים של המשרד לאזרחים ותיקים שנועדו לסייע לאזרחים ותיקים, זכויות שלאחר אירוע רפואי קשה, העסקת עובדים זרים, זכויות במוסד לביטוח לאומי כגון השלמת הכנסה ותנאיה, סיעוד, קצבאות נכות והשלכותיהן לאחר גיל הפרישה והתנהלות בעת חוב לביטוח הלאומי, אוכלוסיות להן יוחדו זכויות מיוחדות (כגון חולי גזזת, חולי פוליו, אסירי ציון, מנטרלי צ'רנוביל), ניצולי שואה וזכויותיהם, דיור מכל סוג, לרבות סיוע בדיור, בתי אבות ומוסדות, רווחה ועוד.
 
למעלה