ברוכים הבאים לשנות השמונים

UberFreak

New member
כן

הפרקים הבאים (היום ומחר) צריכים להיות מעניינים יותר, לפחות בשבילי
 
יאללה איזה שירים דיכאוניים

אני מחכה שיגיעו לשירי איטלו דיסקו שיהיה קצת יותר שמח
 

voggi

New member
פיספסתי את הפרק הראשון ../images/Emo10.gif

אני מקווה שיהיה שידור חוזר בסוף השבוע. אבל הצצתי לשניה והזדהיתי עם מה שאחד המרואיינים אמר - המוסיקה של היום מפחדת לנקוט עמדה ונשארת רדודה וקונפורמיסטית. הפתיע אותו שאף אומן לא הביע מחאה נגד מלחמת עיראק ב-2003. זה כי המיסחור הוא ערך עליון היום. כל מה שעלול להפריע לעשות כסף ולהראות קצת אופי חס וחלילה - לא מחזיק מעמד.
 

Modium

New member
../images/Emo45.gif אני בטוח שגם היום יש אומנים שיש להם דעה

מוצקה והם מביעים אותה במוזיקה... אני מניח שהרדיו וחברות התקליטים חושבים לעצמם "למה לנו להתעסק איתם?", וכך נותר לנו לנסות לחפש אותם בנבכי האינטרנט...
 

voggi

New member
כן, בכלל כיום הדברים הטובים באמת לא מגיעים

למיינסטרים. תודה לאל שברא את היוטיוב, כבר אמרנו?
 

voggi

New member
ואהבתי את מה שקראתי בכתבה הזאת

על זה שהסדרה לוקחת את הנרטיב המוסיקלי האמריקאי-בריטי הקבוע והלעוס והופכת אותו לנרטיב צרפתי גרמני ופנים-אירופאי הפחות מוכר - אז כמו היום. טוב לראות שעוד מישהו שם לב לעובדה המפתיעה שיש מלא סצינות פופ ברחבי העולם שלא זוכות לחשיפה רק בגלל שהן לא באנגלית או כן באנגלית אבל לא מהמדינה הנכונה. זה משהו שמאוד מפריע לי בדרך צרת-האופקים שבה העולם צורך מוסיקה. אגב, אם תסתכלו בלינק בחתימה שלי, ניסיתי להרכיב פלייליסט נחמד שכל מי שישמע אותו יגיד שוואללה, היו גם שירים אחרים ומעניינים באייטיז מלבד כל האומנים והשירים החרושים. אולי הוא אפילו ישנה את דעתו על העשור המושמץ הזה. לדעתכם הצלחתי?
 
../images/Emo125.gif בשנות ה-90' שהיו תחנות רדיו פיראטיות

הייו המון תחנות רדיו פיראטיות בארץ שהם שידרו את שירי שנות ה-80' . בין היתר הייתה תחנה מפורסמת שקראו לה : רדיו גל שהיא שידרה המון טראנסים , מזרחית ושנות ה-80' כל לילה - משעה 20:00 עד 24:00 היה DJ רועי בריזמן מעביר 4 שעות של שירי שנות ה-80' והייתי שומע את השירים האלה המון באותה התקופה .
 

sandbird4

New member
מה פתאום, אם ירון אשבל לא שמע - זה לא להיט

הרי שנות ה-80 בכלל התחילו לפני כ-10 שנים כשירון אשבל התחיל את הליין המצליח שלו.
 

voggi

New member
אני נזכרת שהייתי מחכה פעם לתוכנית "60-70-88"

בשבתות ברדיו, או לשעת האייטיז ב-VH1 כדי לשמוע שירים מהתקופה. ואז הייתי הולכת לנאפסטר או קאזה או מה שזה לא היה אז ומחפשת וממתינה שעות עד שזה יוריד אם בכלל. מצחיק איך עד לא מזמן היינו כל כך תלויים באחרים בכל הנוגע למוסיקה. רק היוטיוב שינה את זה ב-2005. אגב, צפיתי עכשיו ב-2 הפרקים הראשונים של הסדרה. נחמד ומעניין. אומנם זה לא חידש לי הרבה, אבל עדיין זה נחמד לראות עוד כמה זוויות. מהסידרה אני מבינה שתמיד המיינסטרים היה חרא [אז אולי פחות מהיום, אבל עדיין]. הרבה מהמוסיקה מתחילת האייטיז שהשפיעה וזכורה עד היום, היתה או לפחות התחילה, לפני שחדרה למיינסטרים, מאומנים וחברות תקליטים עצמאיים. בדומה למוסיקת האינדי של היום, שהרבה פעמים מהווה אלטרנטיבה שפויה ואיכותית יותר.
 

sandbird4

New member
פליליסט יפה שחלקו כן נטחן בארץ בשנות ה-80

אני יודע שזה מאוד מפתיע אבל למעשה שנות ה-80 היו לפני שירון אשבל התחיל את הליין שלו אי שם לפני 10 שנים. ועוד יותר מתפיע שהיו הרבה שירים שהיו להיטים גם בארץ אבל ירון אשבל לא מכיר אותם כי הם לא חלק מהכמה דיוידים של הופעות שיש לו וגם לא בדיסקים של Hermes House Band שהוא טוחן שוב ושוב. גם אין צורך להמציא שמות חדשים כמו דארג איטיז לכל מה שירון אשבל לא מכיר בשביל שכמה ילדים בני 20 יחשבו שהם מגניבים ששומעים מוזיקה שאבא/אמא לא שמעו בשנות ה-80 למרות שמה לעשות, קיור, הליגה האנושית דפש מוד ומדנס כן היו חלק מהמינסטרים אפילו שירון אשבל לא שמע עליהם בחיים ואף אחד לא חשב שהם מוזיקת ערפדים אפלה וסודית :) מסתבר שהמוזיקה שהקשבנו לה בשנות ה-80 היא קצת מעבר לעולמו הצר של ירון אשבל וזה שירון אשבל לא מכיר הרבה שירים זה לא אומר שאף אחד אחר לא שמע עליהם בשנות ה-80 בזמן אפס. לפחות חצי מהפלייליסט "הסודי" הזה אפילו נוגן ברשת ג בשנות ה-80 בזמן אפס ועוד בתוכניות הכי פריים-טיים שהיו בזמנו. ההוכחה היתה בשנות ה-90 כשתחנות רדיו פיראטיות כמו תלת כל עץ רענן ודדוקא השדרנים שם, שגם היו בחלקם גם דייגיי במסיבות, כן חרשו את השירים האלה והקהל דווקא הכיר את השירים ואהב אותם. נכון, קהל המסיבות היום הוא ילדים שחושבים שבשנות השמונים היה רק את ירון אשבל וה-5 דיסקים שהוא מכיר אבל זאת לא התמונה האמיתית ואי אפשר להגיד שאף אחד בארץ בשנות ה-80 לא שמע על LOVE IN SIBERIA וזה "שיר מחתרתי נידח וסודי". כנ"ל נכון לגבי חצי מהפלייליסט. אגב אין לי שום דבר אישי נגד ירון אשבל ושימשיך להצליח בליין מסיבות שלו אבל מבחינתי הוא הגורם הראשי לרדידות של המסיבות ותכניות הרדיו בארץ. משהוא נכנס לתמונה והצליח אז הכל התדרדר. קמו לו עדר חקינים שדחפו את הרמה אפילו יותר למטה ואני לא אנקוב בשמות. פעם DJ היה מקצוע קשה. היום כל ילד שמוריד MP3ים שנשמעים לו "מוזיקה של פעם" יכול להיות מחליף דיסקים, או DJ כמו שקוראים לזה בטעות בארץ. המצב כל כך קשה עד שסתם הכנתי רשימה של שירים משנות ה-80 מינסטרים כאלה פשוטים בלי חלילה ללכת רחוק למוזיקה נידחת כמו LOVE IN SIBERIA או BAD BOYS BLUE ומסתבר שהרבה DJ-ילד מתים לגנוב לי את הרשימה בשביל שהם ידעו איזה שירים להוריד מהאינטרנט. סליחה אבל הדעה שלי שאם אתה רוצה להיות DJ, וזה לא משנה של איזה סיגנון: איטיז, נייטיז, טראנסים וכו, תלמד את הסיגנון לעומק לפני שאתה מתימר לקרוא לעצמך DJ. ועוד לא נכנסנו ש-DJ זה יותר מסתם להחליף שירים. יש גם עריכה נכונה של הסט שלך, דע את הקהל, תלמד להפעיל את הציוד וכל שאר הדברים שה-DJים בארץ לא שמעו עליהם.
 

Modium

New member
אני חושב שזה קצת מוגזם להשתמש בביטוי "ירון

אשבל לא מכיר" - כי הוא כן מכיר (במהלך הקריירה שלו הוא אפילו עבד כמקטלג עבור אספנים, אז אני בטוח שהוא הרחיב את ההשכלה שלו במסגרת הזו). הוא פשוט לא משמיע, אם בגלל שהוא פשוט מכיר ולא אוהב (את קווין לדוגמא), או שלדעתו או לדעת הנהלת התחנה זה לא מתאים לקהל, לשעה או להשד-יודע-מה (תשאל את אורן
). אותו דבר לגבי די-ג'ייז - יכול להיות שהקהל היום פשוט לא מצפה מהם להיות מקצוענים, בניגוד לבני הדור שחווה את התפתחות המקצוע על בשרו?
 

sandbird4

New member
אני יודע מי זה ירון אשבל ואפילו את

הסיבות לבחירת שירים שלו. אני לא מסכים איתו אבל זאת התוכנית שלו. אני גם לא מסכים על המנהג שלו לרדת על מאזינים ואתמול שמעתי ביקורת על זה מחבר פורום אחר שגם לא אוהב את זה. לגבי מקצועיות, אני דווקא כן חושב ש-DJ צריך להיות מקצועי גם אם הקהל לא "מבקש את זה".
 
ירון אשבל הוא איש מגעיל ../images/Emo216.gif

כל הזמן מרמז רמיזות מיניות , הסיבה היחידה שאני שומע אותו זה רק בגלל השירים וזה הכל . ראיתי ב- YOU TUBE את ההפלגות שלו ופשוט ניגעלתי לראות עד כמה ירוד הם יורדים לכזאת תת רמה של זנות
 

voggi

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo47.gif../images/Emo47.gif../images/Emo47.gif../images/Emo47.gif../images/Emo47.gif

כל מילה בסלע. וראוי לציין - אין לי מושג מי זה ירון אשבל.
אולי טוב שכך. אתה זה מהתוכנית "לילה 80" נכון? הפלייליסט שלך באמת יותר מגוון, למרות שגם עליו יש לי קצת ביקורת. מזמן לא שמעתי האמת, אבל זכור לי שאתה קצת נדבק מידי לאומנים מסויימים, הקטע של להביא הקלטות מהופעות לייב לא אהוב עליי באופן אישי, ודווקא כשאתה עושה "תוכניות נושא" אז אתה נופל לשירים היותר חרושים. LOVE IN SIBERIA אני מאמינה שהוא כן נחרש בזמנו, אבל הבאתי את הגרסה הדנית המקורית KOLD SOM IS [מה שמצאתי ביוטיוב] וזה לדעתי יותר מגניב ומעניין. הבאתי שם גם שירים בצרפתית, איטלקית ויפנית. הלוואי שהייתי מוצאת/מכירה/מחפשת יותר. אני מאוד מאמינה בראייה אוניברסלית כזאת. אז שהשאר ימשיכו לנגן את careless whisper בכל תוכנית אייטיז, בעיה שלהם. שלא יתפלאו אחר כך שנמאס כבר לשמוע את אותם שירים.
 
למעלה