ברוכים הנמצאים בפורום זה

אחת הדרכים לדעת אם הפרסום הביא

לקוחות, היא שהלקוח המגיע עם המודעה, קופון בהודעה, מקבל מתנה, הנחה, בונוס וכו. הוזכר כאן שיווק פל"א= פה לאוזן ואביא להלן כתבה קטנה מהעיתון האלקטרוני מס' 27 באתרי, בתקווה שיועיל: פל"א = פה לאוזן שיווק פל"א , שיווק פה לאוזן, כשמו כן הוא, עושה פלא, עושה את השיווק, מביא תוצאות טובות, אפשר לומר, שיטת שיווק טובה ביותר. יש תגובת פה לאוזן חיובית שהיא תוצאה של שביעות רצון הלקוח מקניה שנעשתה כתוצאה ממאמצי שיווק שלנו. קיימת אפשרות של תגובת פה לאוזן שלילית, כתוצאה מאי שביעות רצון הלקוח מהמוצר שלנו, מהפער בין ציפייותיו לבין המציאות הנתפשת של המוצר שלנו. צרכנים מרוצים מספרים לחבריהם פה לאוזן , ממליצים לחבריהם על המוצר או השרות שלנו, חבר מביא חבר. צרכנים מאוכזבים מספרים לחבריהם על חווייתם השלילית , והשפעתו של פל"א שלילי גדולה יותר מהשפעתו של פל"א חיובי. כאשר חברות לא מחדשות ולא מטפלות בתלונות הן מפסידות מוניטין וגורמות לפל"א שלילי.לעומת זאת טיפול נכון בתלונות מביא לפל"א חיובי וללקוחות נאמנים יותר. הפל"א משפיע בצורה משמעותית על הצלחת המוצר , הצלחת שיווקו. חברות רבות טועות בהתעלמן מלקוחות מאוכזבים, על אף העובדה שחוויות שליליות לא מקבלות חשיפה רבה יותר מחוויות חיוביות. החברות טועות ומעדיפות להשקיע בלקוח חדש במקום לשמור על הקיים וריווחיותן נפגעת קשות. הן לא יודעות שמחקרים מראים שנדרש פי שבע מאמץ להשיג לקוח חדש, לעומת המאמץ לשמור על הלקוח הקיים. צרכן מאוכזב שהחברה מטפלת בבעיותיו לשביעות רצונו מפיץ פל"א חיובי הנדרש בדיוק לקבלת היעד הרצוי לחברה. מה גורם למקבל מסר פל"א חיובי להגיב ולפעול לפיו? ככל שמעביר מסר הפל"א החיובי מומחה יותר, כך המסר יעבור טוב יותר. לפל"א חיובי יש השפעה בגלל אמינותו, שהוא אמיתי ולא משוחד. הוא מביא לחץ חברתי של חבר המשפיע על חברו, והשפעה של תקשורת אישית, חברית, מפה לאוזן. יש לנו אמון בהמלצת חברים, מאמינים להם, סומכים על נסיונם , חברותם והמלצתם. חברות שעוסקות בשיווק ישיר מודעות לחשיבות שיווק פה לאוזן ומשתמשות בו לתיאום פגישות מכירות. מתפתח היום שיווק פל"א, נטוורקינג של אנשי עסקים, שמביאים איש לרעהו המלצות והפניות פה לאוזן. , (פורום של לשכת המסחר BNI ) בהצלחה
 

mag net

New member
אני חדש בפורום

אני קורא פאסיבי זמן מה של הפורום ובעל עסק לבנית תוכנות ע"פ הזמנת הלקוח בתפירה אישית. לענין אני עוקב בענין (מתוך סקרנות) אחר מלחמת ה MLM המתנהלת בפורום. מה שבני הביא הוא בדיוק הבעיה העקרית של MLM לדעתי הפיכת הפל"א (זכות יוצרים של בני) לקרדום לחפור בו מוציאה מהפל"א את הכוח שלו ולכן השיווק הופך בעצם לשיווק רגיל של אנשי מכירות שמוכרים בעיקר שיטה (וגם מוצרים) כמובן שרק אנשי מכירות מיומנים (מימנות נרכשת) יכולים להצליח. (אני ניסתי MLM בעבר כך שאני מדבר מניסיון מסוים) כל טוב
 
נושא ע נ ק השיווק הישיר...

ופל"א הוא אכן פלא אמיתי. לדעתי אין שיווק שדומה לו בעוצמה שלו...רק זה מצריך הרבה השקעה של זמן לעומת פרסום בעיתון. התוצאה היא טובה יותר בהתאמה כמובן. חברות שיווק ישיר רבות משווקות רק בשיווק ישיר עשרות שנים ברחבי העולם, וגם בארץ בהצלחה רבה. אגב, בני, ישראל ידועה "כשוק שמתנהג אחרת" לעומת ארצות שדומות לנו מבחינת התנאים. איך מתנהג ה"פלא" בארץ? האם התנסית במשהו ספציפי?
 
פל"א עושה נפלאות למכירות

הטוב ביותר הוא לשלב אותו עם מאמצי שיווק ופרסום נוספים. יש נטיה של עסקים ועוסקים לחשוב שיסתמכו רק על פל"א ויפסיקו כל מאמצי שיווק אחרים. הרעיון הוא להשתמש גם בפל"א וגם בפרסום, כאשר האחד נעזר בשני והאחד מפרה את השני. עסקים רבים מגייסים אנשי מכירות, כאשר כל איש מכירות מכין רשימה של מאות אנשים ממעגל ההכרויות האישיות שלו, יוצר איתם קשר, משווק להם ומקבל מהם הפניות למעגל ההכרויות שלהם, ומתגלגל כך שיווק פל"א בטור גיאומטרי- פירמידה- טור גיאומטרי אינסופי. האפשרות היא שלקוחות שמגיעים מהפרסום, מקבלים מהם את מעגל מכריהם, וכך שוב בטור גיאומטרי הפרסום מפרה את הפל"א. בנוסף מתפתח נטוורקינג, שגם הוא פל"א, זהו מפגש של קבוצת עוסקים עם מחוייבות אחד לשני להביא הפניות פל"א. יש קבוצות נטוורקינג של BNI, ISC, ולשכת המסחר, חבר מביא חבר, מועדוני לקוחות... הזכרת שפל"א דורש מצריך השקעה של זמן. למעשה הוא משתלב בתוך תהליך עבודת המכירה, כל לקוח שעובדים אותו מביא לקוחות נוספים, ולא נדרשת תוספת זמן רבה. ההבדל בין פל"א בארץ לזה שבחו"ל אינו גדול, ובארץ הוא מתחיל לתפוש תאוצה, יחד עם השיווק הרשתי, שיווק רב שכבתי, שמשתמש הרבה בשיטת שיווק זו.
 

mag net

New member
הי בני

לדעתי פל"א הוא נהדר והוא גם עובד טוב אך בין אנשים אך כאשר הוא הופך לקרדום לחפור בו הוא מעבד המון מכוחו למשל אם חבר ימליץ לי לקנות רכיב זה או אחר נניח למכונית אני יתן בו אמון רב אך אם אני אדע שאותו חבר גם ירויח מהמלצתו זה יעורר בי חשד ואם אני אגלה שכל ענינו היה להרויח אז סיכוי שהוא יעבד את המכירה והחברות עלולה להיפגע. אם משתמע מדברי שאין למכור לחברים אז זה לא נכון אפשר ורצוי למכור לחברים בתנאי שהמוכר יודע שהוא מוכר את השרות או המוצר הטוב ביותר ובמחיר התחרותי ביותר. (ב MLM זה לא תמיד כך ראיתי אנשים סביבי שעשו הכל כדי למכור בלחץ של "מנהלי" הרשתות שלהם לטווח הקצר זה עבד לטווח הארוך הם מצאו את עצמם בלי קהל לקוחות ועם חברים פגועים, זו הבעיה בלהפוך לאיש מכירות בתוך המעגל החברתי שלך) כלומר אם אין לך מוצר מעולה במחיר תחרותי (ובטח אתה יודע כמה קשה להיות תחרותי במחירים של היום) תתרחק ממכירה לחברים.
 

mag net

New member
תודה על קבלת הפנים החמימה

אביבה השוק בישראל מתנהג בצורה דומה לכל מקום אחר בעולם אנשים הם סך הכל דומים מאוד (מעל 99% דמיון בין כל שני אנשים שתפגשי) בהתנהגות ברצונות ובצרכים.
 
לא מדויק,

חברות גדולות מגבשות תוכניות עבודה מיוחדות לארץ מכיוון שכל התוכניות שעובדות בארצות אחרות עם אותו מבנה סוציו אקונומי, לא עובדות בצורה דומה כאן. אנחנו עם חשדן לפעמים... התאוריה נכונה, כולנו דומים פחות או יותר...רק כל אחד מאיתנו ביום מסוים רוצה משהו אחר. השאלה היא כמה "אכלתי אותה" עד היום...ובגלל זה אני אבדוק כל הזמן מי זה הבא בתור שרוצה לפגוע בי כשהוא מוכר לי... זה המקור להתיחסות לכל השיווק הרישתי/רב שיכבתי/ או מה שלא יהיה בארץ ואתה נתת דוגמא מצוינת לכך בחשיבה שלך שאם חברך גם ירויח מההמלצה שלו, אתה תחשוב קצת יותר... זאת חשיבה ישראלית,זה פוגע חזק במכירות,ביחסי אנוש בכלל וחבל.
 
למעלה