בריאה עצמית (הריגת כינה בשבת)
עיינתי בדברי ירון ידען אודות בריאה עצמית של כנים. טענתו שטעו חז"ל, והסיקו שמותר להרוג כינה בשבת משום שהיא נבראת מעצמה,ואינה מתרבית. ומה אומר לכם....בסוגיא בגמרא הדבר לא כתוב...... חכמי הגמרא ידעו שבית הלל מתירין להרוג כינה בשבת, אולם הנימוק לא נתברר להם. הם הביאו שתי אפשרויות: 1 - מותר להרוג כל בעלי חיים שאין צורך בגופתם- אפשרות לא סבירה. 2 - כינה אינה מתרבית כשאר בעלי חיים.- גם טיעון זה הוא בעייתי כפי שמובא בסוגיא. כל המעיין בסוגיא רואה שאין נימוק ברור, ולא נפסקה הלכה על סמך הנימוק. כתוצאה מכך לא הותרה הריגת שום בע"ח חוץ מכינה, היות ואין לנו נמוק ברור שאפשר ממנו ללמוד על מינים אחרים של בעלי חיים. ללמוד תלמוד דרך ירון ידען זה כמו ללמוד על קפיטליזם בבית ספר קומוניסטי.
עיינתי בדברי ירון ידען אודות בריאה עצמית של כנים. טענתו שטעו חז"ל, והסיקו שמותר להרוג כינה בשבת משום שהיא נבראת מעצמה,ואינה מתרבית. ומה אומר לכם....בסוגיא בגמרא הדבר לא כתוב...... חכמי הגמרא ידעו שבית הלל מתירין להרוג כינה בשבת, אולם הנימוק לא נתברר להם. הם הביאו שתי אפשרויות: 1 - מותר להרוג כל בעלי חיים שאין צורך בגופתם- אפשרות לא סבירה. 2 - כינה אינה מתרבית כשאר בעלי חיים.- גם טיעון זה הוא בעייתי כפי שמובא בסוגיא. כל המעיין בסוגיא רואה שאין נימוק ברור, ולא נפסקה הלכה על סמך הנימוק. כתוצאה מכך לא הותרה הריגת שום בע"ח חוץ מכינה, היות ואין לנו נמוק ברור שאפשר ממנו ללמוד על מינים אחרים של בעלי חיים. ללמוד תלמוד דרך ירון ידען זה כמו ללמוד על קפיטליזם בבית ספר קומוניסטי.