"לא נעים לריב בתוך המשפחה"
למר נטעים! בא ונדון בסוגיא לעומקה, ונראה האם נפסקה הלכה כרב יוסף. לענ"ד משתמע מהתלמוד ומהרבה פוסקים, שמותר להרוג רק כינה, ולא בסמכותנו לקבוע איזה בעל חיים פרה ורבה, ואיזה בעל חיים אינו פרה ורבה. יתרה מכך, הסברו של רב יוסף נאמר כדי לאסור הריגת שאר שרצים ורמשים, בנגוד לדעת ר' ירמיה. וזו הסיבה שהסוגיא מתנהלת ב "שמונה שרצים" ולא ב "יציאות השבת". כשתעמיק בדברים תראה שאין הכרח שרב יוסף אמר את דבריו כדבר מוחלט, יתכן ואמר את דבריו כדיחויא בעלמא כנגד דברי ר' ירמיה. לכן משתמע שדברי בית הלל הלכה למעשה לכתחילה, למרות שהנימוק לא מוחלט. אינני מסכים להודות שחז"ל קבעו נחרצות שכינה אינה פרה ורבה, הדבר אינו נכון, ומספק שלא לצורך חומר בעירה לאנשים ידועים וידעונים. בע"ה בקרוב נוכיח דברים דומים לגבי היתר אכילת דבש.