בריאות זה דבר יחסי ?

בריאות זה דבר יחסי ?

היי אנשים, כן, בריאות זה דבר יחסי. הרבה מאיתנו תופסים אוכל מסויים כבריא, בעוד שאחרים יראו אותו כמזיק ולא מוכנים להכניס לפה. או אחרים מוכנים ממעטים במשהו שאחרים טוענים שאין כל בעיה לאכול כמה שרוצים. זה עוד לפני שמכניסים נושא של תזונה בשרית מול תזונה צימחונית שגם שם להרבה אנשים דעות לפה ולפה. אבל לפעמים יש דברים שזועקים משהו כמו 'למה בדיוק התכוון המשורר כשאמר שזה אוכל בריא ?!' ולא ממש ניתנים לוויכוח. דוגמא: פה באירלנד, בקפיטריה במקום העבודה שלי אפשר לבחור בין מספר מנות לארוחת צהריים. ברוב המקרים יש HEALTHY OPTION - כלומר המנה הבריאה של היום. ומה יש במנה הבריאה של היום ? לרוב - מנות שלא מכילות בשר, ישר זוכות לתואר המפוקפק של בריאות. למשל - ספטה או לזניה צימחוניות שם סלט. הספטה יכולה להיות ברוטב שמנת עתיר שומן שצף על גבי המנה. או מלאה בגבינה צהובה מזן נחות ששוחה בשמן של עצמה. או עם חתיכות חזה עוף (יעני סוג של בשר בריא). הגדילו לעשות פעם אחת ונתנו פילה חזיר מטוגן כ-'מנה הבריאה' של היום. הלו ? זה שמגישים עם זה סלט, זה לא אומר שהמנה ממש בריאה. אז למה חושבים שאם במנה אין בשר, זה ישר הופך אותה לבריאה ? שומן מהחי בדמות גבינה צהובה או שמנת מבטיח שהמנה בריאה ? ובאיזה מקרים אתם נתקלתם במנות 'בריאות' כאלה ?
 

One Echoe

New member
לא זכור לי שנתקלתי במשהו כזה.

אולי מתכוונים לכך שזו מנה בריאה, באופן יחסי לשאר המנות האחרות? צמחונות, ובעיקר טבעונות, הן תזונות בריאות מאוד, אף יותר מהתזונה הבשרית. עם זאת, הטיעון העיקרי לתזונות אלה - הוא לא הבריאות, אלא מניעת סבל מבעלי-חיים חפים מפשע. הבריאות היא רק הנספח.
 

Laxir

New member
גם קולה וגם קפה זה לא בריא,

ובכל זאת גם צמחונים שותים קולה וקפה, כך שהצמחונים לא באמת צמחונים מסיבות בריאותיות.
 

One Echoe

New member
נכון, גם קפה וגם קולה זה לא בריא,

ועדיין אנשים נמנעים ממרגרינה. מה זה קשור? צמחונות - הימנעות מבשר - היא הדבר הבריא. הרבה פעמים צמחונים גם מאמצים לעצמם הרגלי תזונה בריאים מאוד, מעבר להימנעות מבשר, אך כשאני מדבר על צמחונות, אני מדבר על הימנעות מבשר גרידא.
 

d a p h n a

New member
אגב, גבינה צהובה

היא באמת דבר בריא. היא המקור הטוב ביותר לסידן (הרבה יותר מאשר חלב או גבינות לבנות). רק שכמו שאמרת יש בה הרבה מאוד שומן, ולכן צריך לאכול אותה במידה, בכמויות קטנות. אבל לא כדאי להמנע ממנה לחלוטין.
 

d a p h n a

New member
זה פשוט לא נכון

כן, יש בה הרבה שומן. על זה אין ספק. לכן צריך לאכול אותה באופן מדוד. אבל בפרוסה אחת של גבינה צהובה יש בערך את כמות הסידן שיש בקופסה של גבינה לבנה (אל תתפסו אותי במספרים המדוייקים. אני רק יודעת שהיחס פועל חזק לטובת הגבינה הצהובה). כך שזה ממש לא רעיון רע לאכול קצת גבינה צהובה מדי פעם. במיוחד אם מקפידים על גבינה צהובה איכותית ולא איזה דרעק שמלא בכל מיני חומרים זרים.
 
אני יודעת שיש בה המון סידן אבל

סידן/לא סידן הוא לא תנאי לבריאות.. בכל אופן הכל עניין של גיוון ופעם ב זה ממש לא מזיק אבל באופן כללי גבינה צהובה לא נחשבת מאכל בריא. יש מאכלים בריאים, יש לא בריאים, ויש פשוט מאכלים.. P: חפרתי
 

d a p h n a

New member
טוב, אני לא ממש תומכת בשיטה הזו

כלומר, ישנם מאכלים שהם לא בריאים, במובן זה שהם ממש מזיקים (חלק גדול מצבעי המאכל), מרגרינה ועוד. לגבי שאר המזונות, נראה לי שכמעט על כל סוג מזון זה עניין של מידה וכמות, ושאם מאזנים ביניהם, ואוכלים כמויות מדודות של כל דבר, אז בסך הכול אפשר לייצר תזונה בריאה. אני ממש סולדת מהגישות שגורסות שצריך להמנע באופן חד משמעי ומוחלט מכל דבר שלא עונה להגדרות האופנתיות הנוכחיות של "מזון בריאות". אני ממש מתחלחלת כשאני רואה תגובות ב-YNET כמו "גוועלד, סוכר לבן, קמח לבן!". נכון, אלה לא דברים בריאים (אם כי אגב בכלל לא ברור שסוכר חום שונה באופן מהותי מסוכר לבן), אבל לאף אחד (טוב, חוץ מאנשים עם רגישויות או מחלות מסויימות) לא יקרה כלום אם הוא יאכל קצת סוכר או קמח לבן. עם דגש על המידתיות.
 

lightflake

New member
מסכים עם מה שכתבת גם אני לא סובל

את הגישות האופנתיות של "קמח לבן יוצר דבק במעיים" ובולשיט מהסוג הזה אבל גבינה צהובה זה אוכל שעדיף להמנע ממנו לגמרי כמו כל מוצרי החלב ולא רק בגלל ניצול בעלי החיים פשוט בגלל שזה לא אוכל בריא ולא טרי, עדיף לקבל את הסידן שלנו מעלים ירוקים, זרעים, גרעינים וקטניות. בטחינה מלאה יש פי 9 יותר סידן מבחלב לדוגמא.
 

אן8

New member
רק שצריך לציין

שהבעיה בגבנ"צ היא פחות כמות השומן ויותר סוג השומן - שחלק משמעותי ממנו הוא שומן רווי. לדעתי אם כבר אוכלים רצוי להעדיך את הגבינות הדלות שומן יחסית.
 
למעלה