ברכותי לראש העיר הישן חדש.

שולה ג1

New member
ברכותי לראש העיר הישן חדש.

מה אני מצפה מהעירייה בראשותך.
חידוש מהיר של סיירת ניקיון ואכיפת חוקי השלכת פסולת ברשות הרבים.
הפעלת סיירת אכיפת חוקי החניה וענישה מאסיבית של החונים במקומות שמורים לנכים ו\או החוסמי [אפילו מחצית] פתחי החניה הפרטיים.
סיירת קקי-כלבים וענישת המזהמים[ הקצאת מקומות מתאימים]
לראות יותר כל הזמן וברחובות הצדדים במיוחד את משטרת \סיירת הביטחון
איסור על נסיעה באופניים וסקבורד על המדרכות

אני רוצה לראות עיר נקיה ובטוחה
בטוחתני שכולם רוצים.
 

ATAF151

New member
אי אפשר למנוע נסיעה באופניים

מניעת אופניים במדרכות משמעותה מניעת נסיעה באופניים בעיר בכלל. כלומר כל הילדים שנוסעים באופניים לחוגים ולבתי הספר לא יוכלו לעשות זאת עוד.
הרי ברור שלא נשלח ילדים לנסוע על הכבישים.
 
אפשר לבנות שבילי אופניים

לפי ביילסקי רוב הכסף לפרויקט כזה בכלל מגיע ממשרד התחבורה ולכן לא היתה לו בעיה להבטיח שירשת את רעננה בשבילי אופניים.


==========================
שמעתי אותו מדבר ומסביר שהוא לא יכול להבטיח להוסיף סייעות לגנים מטעמי תקציב אבל שבילי אופניים זה דוקא סיפור קל מבחינה תקציבית.
 

ATAF151

New member
לא נראה לי פשוט

איך יבנו שבילי אופניים בכל הרחובות הפנימיים בעיר?, איפה יש לזה מקום?
זה מתאים למסביב כמו בויצמן.

מה שהוא אמר על סייעות מדאיג אותי. עובדה שחופרי כן הוסיף סייעת לכל גני הטרום טרום חובה, זה דבר מאוד חשוב, אוני מקווה שבילסקי לא יהיה בגישה של לא לממן סייעות נוספות ולא לפצל כיתות גדולות ולא לממן שיפוצי בתי ספר וכדומה.
 
מי אמר בכל הרחובות הפנימיים?

יש תכנית ישנה שצריך לישם.
חופרי משך את הישום במשך שנים, כשהערתי לו (לפני כשנה) הוא אמר שמטעמי תקציב צריך לדחות את הישום לעוד שנתיים.

http://www.raanana.muni.il/Culture/Documents/Constructionofbicyclepaths.pdf


בקשר לסייעות, השיחה היתה בהקשר מאוד ספציפי.
אם ביקשה ממנו להוסיף עוד סייעות לגן של הילדים שלה כשיבחר.

התשובה שלו היתה שהוא יוסיף סייעות אם התקציב יאפשר. הוא הסביר שלהבדיל משבילי אופניים שהם כסף קטן מבחינת העיריה (בגלל מימון ממשלתי) סייעות זה הרבה כסף והעיריה נמצאת בחובות כבדים.
הוא אמר שלפני הבחירות הוא לא יכול להבטיח הבטחות שאולי התקציב לא יאפשר לממש.
 

ATAF151

New member
אופניים

השרשור הזה נפתח בין השאר בבקשה לאסור על אופניים במדרכות. לכן עניתי שהמשמעות היא שילדים ונוער לא יוכלו לנסוע לחוגים ולבתי הספר באופניים, כי לשם כל יש לנסוע בכבישים פנימיים בהם אין אפשרות להוסיף שבילי אופניים.
 
והתשובה שלי היא שאין פתרון מושלם

אי אפשר לגרום ל 100% מדרכות ללא אופניים, או אולי אפשר אבל העלות גדולה ורובנו לא מוכנים לשלם אותה (בין אם עלות כספית או עלות התנהגותית/טרדה).
מה שאפשר זה להוריד את רוב תעבורת האופניים מהמדרכות, לייצר הפרדה כמו שמקובל בערים מתוקנות אחרות בישראל ובעולם.
לאפשר לאדם שיוצא מביתו בצפון מזרח רעננה להגיע לבית יד לבנים או אפילו לפארק הרצליה כש 80-90% מהדרך על שבילי אופניים.

על ה 100 מטרים מביתו אל שביל האופניים נמשיך להתוכח עוד שנים, בוא ונסכים שבעדיפות ראשונה נטפל בקילומטרים האחרים.
 
בערים מתוקנות, שבילי אופניים נוגסים בכבישים.

היעלה על דעתך שמישהו יעז לקחת מנהגי רעננה ולו מטר אחד של רוחב כביש במרכז העיר ? ראית אילו תגובות היו כאן לתכנית לצמצם את נתיבי הרכב הפרטי לטובת תחבורה ציבורית. אז בשביל דרדקים רוכבי אופניים יוותרו על נתיב ? שאמא שלהם תיקח אותם ואת האופניים שלהם בג'יפ שלה לפארק, ושידוושו להם שם עד שיימאס להם.
 
ענין של מידתיות ותועלת

אין דומה שביל אופניים ברוחב שישים סנטימטר ל 10 מטרים של שני נתיבים + מדרכות.
את שבילי האופניים אפשר גם לחבר למדרכות ולאו דוקא לייצר נתיב נוסף.
ברוב אחוזה אפשר לקצץ מטר מהמדרכה בלי לפגוע יותר מדי בירוק ובתחושת המרחב.

בנוסף לכל, התועלת שב BRT לתושבי רעננה מאוד לא ברורה, במיוחד לא כש 531 בפתח.
נראה שה BRT יועיל יותר לנוסעים בקו כפר סבא - הרצליה על חשבון איכות החיים של תושבי רעננה.
התלונה העיקרית אינה ביטול נתיבים אלא דוקא הרחבת הרחוב לרחוב סואן וחציית רעננה ברחוב דמוי זבוטינסקי פ"ת.

לעומת זאת, שבילי אופניים מועילים בעיקר לתושבי רעננה רוכבים כהולכי רגל.
 
ששים סנטימאר ?


יצא לי לדווש באי אלו "ערים מתוקנות",
ושביל האופניים נע תמיד בין מטר לשני מטר.
שזה כל רוחב המדרכה בחלקים מסוימים של רחוב אחוזה.
 
נסגור על מטר?

ומי אמר ששבילי אופניים במרכז העיר חייבים המשכיות?
להבדיל ממכוניות אפשר לסגור נתיב אופניים לכמה מטרים.
זה לא אידיאלי אבל כאמור אין פתרון של 100%.

המצב כיום הוא שלרוב אורך רחובות רעננה אין הפרדה בין הולכי רגל לרוכבי אופניים.
שבילי אופניים לא יהפכו את המצב ל 100% הפרדה אבל גם 80% הפרדה לאורך אחוזה זה שיפור גדול.
 
אני, בעיקרון, בעד פשרות


אבל שביל אופניים ללא המשכיות, לי זה נשמע כמו חצי תה חצי קפה, שגם זה סוג של פשרה, אבל כזה שמשאיר את המחלוקת בעינה. סמוך למקום העבודה שלי בת"א סללו שביל אופניים כזה, ללא המשכיות, בקטע שבו המדרכה רחבה. קטע שביל, שככה פתאום מתחיל, וככה פתאום מסתיים. הולכי הרגל הולכים עליו, ורוכבי האופניים מדוושים גם עליו וגם משני צדדיו. וזה, לדעתי, משום שגם אלה וגם אלה מבינים שמדובר בצחוק מהעבודה, במשהו שכל עילת קיומו היא להראות שעושים משהו, ולא במשהו שבאמת אמור לפתור בעיה באופן יסודי.
 
הצגת בעיה ונתתי פתרון אפשרי

הנקודה היא שאם אי אפשר לעשות שביל אופניים לאורך 100% מאחוזה עדיף לעשות שביל על 80% מהרחוב מאשר שרוכבים ירכבו על המדרכה לאורך כל הרחוב.

לא בדקתי את התכנות התכנית שקישרתי אליה לעיל והסתמכתי על טענתך שהיא בלתי אפשרית מכיון שחלק מהמדרכות באחוזה צרות מדי.
אם אתה טועה, אשמח אם התכנית תיושם במלואה.
 
זה לא פתרון, זה כסת"ח


זה יאפשר לראש העיר לומר לרוכבי האופניים הבוגרים, מה אתם רוצים, נתתי לכם שבילים ב 80% מהרחוב. זה יאפשר לו לרחוץ בנקיון כפיו כשילד ייפגע ממכונית כאשר ייסע על הכביש, או יפגע בהולך רגל כשייסע על המדרכה ב 20% הנותרים.

מה שזה לא יעשה, זה למנוע מרוכבי אופניים לנסוע גם על המדרכה וגם על הכביש.
 

ZLIL6

New member
אל תשכח שעם הכל הרצון הטוב של חופרי

ואנו בהחלט מעריכים אותו, מה מצבה של קופת העירייה. בילסקי יודע היטב מה צריך לעשות כדי שלא נגיע לוועדה קרואה. בערים רבות אין סייעות נוספות לאלה שמספקת הממשלה. תסמכו עליו, הוא יודע מה הוא עושה. מבחינתי, עדיף להוסיף תגבור לתחום החינוך המיוחד והחינוך הרגיל יסתדר עם מה שיש. כשאין כסף צריך לחסוך, והחינוך המיוחד קודם לכל.
 

ATAF151

New member
אולי ועדת השקעה

על איזה ועדה קרואה אתה מדבר, אם כבר צריך ועדה כדי לנצל נכון את הכסף הרב שעומד ליפול עלינו.
50 מיליון ראשונים כבר התקבלו מנווה זמר ועוד יותר ממיליארד בדרך רק מהשכונה הזו, בנוסף עוד שכונות לא קטנות הולכות להיבנות והם יכניסו עוד כספים.


השאלה היחידה היא האם להשקיע את הכסף בסייעות למשל או לשתול פרח קצת יותר יפה באיזה אי תנועה.


החינוך המיוחד בהחלט מקבל המון ברעננה.
 

32103210

New member
מה זאת אומרת "אי אפשר למנוע ,,, "

המצב כיום הוא שאסור לנסוע עם אופנים על המדרכות ,,,, אולי כוונתך היא, להתיר נסיעה של אופנים על מדרכות,,,,,
 

ATAF151

New member
המצב היום שיש אופניים על מדרכות

אינני יודע מה החוק אומר, אני כן יודע שאף אחד לא מקבל דוח על נסיעה באופניים במדרכות.
 

Citizen Y

New member
וחבל שכך, הגיע הזמן להתחיל

כאשר הדו"ח יהיה על סיכון עוברי הדרך ולא על נסיעה באופניים, ז"א שהדו"ח ינתן במידה שנצפתה תאונה או כמעט תאונה.
צריכה להיות לכל הפחות מודעות לנסיעה איטית וזהירה, ומעבר להליכה כשנחוץ, בעת נסיעה על מדרכה.

אבל קודם צריכים להיסלל שבילי אופניים חדשים, ושבילים אלה כמו גם השבילים הקיימים צריכים להיות פנויים לרכיבה. חסימת שביל האופניים באחוזה בעייתית כמו נסיעת אופניים על המדרכה.

סרטון קצר שממחיש את הבעיה ההפוכה, על רוכב אופניים בניו יורק שקיבל דו"ח על נסיעה במדרכה
http://www.youtube.com/watch?v=bzE-IMaegzQ
 
למעלה