ברכות איחולים והצלחה רבה

רונאסטל

New member
ברכות איחולים והצלחה רבה ../images/Emo39.gif

וכמובן שאלה: כפי שנאמר כבר... מחסור חמור בזמן קלינאיות תקשורת. בתי בת 8.5 סובלת משיתוק מוחין קשה- מסוגלת להביע עצמה במילים מועטות ורוב התקשורת נעשית ע"י שאלות חופשיות של הסובבים אותה ותשובות שלה של כן ולא- מה שמאד מגביל אותה ומתסכל אותה (ואותנו). באיבחון פסיכולוגי בתה"ש קיבלה ציון 100 לגבי יכולת הבנה מילולית (הממוצע נע בין 90-110)- ציון יפה לכל הדיעות שממש לא ברור לי איך הגיעה אליו (בגלל מגבלות פיזיות קשות), אני מאמינה שזה נובע מדיבור רב שלי איתה והקראת סיפורים... ולענינינו... אף קלינאית במסגרות בהן היתה לא הצליחה לבנות לה מערך תקשורת חליפית תומכת- (ניסינו דפדוף בסמלים- היא לא מסוגלת לדפדף, ויש גם בעיית פזילה,מתגים- במילא מוקלט טקסט קבוע מראש). כשכבר מצאתי אנרגיות ומימון- והמלצה לקלינאית באופן פרטי- הסתבר שהיא גרה בקומה שלישית ללא מעלית.(והיה תור של חודשים). אני באופן אישי הצלחתי ללמד אותה להגיד A- אה -לאמבטיה ושירותים, עוגה-לממתק, קקה- לכל מה שרע וגם לצורך עצמו.. מה- למים אי-לאח שלה, לה- לקולה... יש לה המון מוטיבציה בעיקר כשהיא מונעת לדברים שהיא רוצה (קולה,עוגה, גג-לעלות לגג)- והלימוד לא ארך יותר משעה- התירגול לקח זמן עד שהמילים נעשו שגורות וקלות לביטוי- האמנם אין לי ברירה אלא להפסיק לעבוד ולקחת את נושא הדיבור שלה כפרויקט אישי?
 
שלום רונאסטל,

א. מאיזה איזור אתם בארץ? ב. האם בתך מבקרת במסגרת מיוחדת לשיתוק מוחין? זה נכון שקשה למצוא קלינאיות, ואולו המתמחות בתחום תקשורת-תומכת וחליפית (תת"ח) עוד יותר. לא ציינת אם ניסיתם לבנות לוח תקשורת רגיל- עם סמלים או תמונות. רבים מהילדים עם CP נעזרים בלוח כזה, אם הצלחת ללמד אותה מספר מילים (יפה מאוד-אני בטוחה שזה היה פרוייקט לא פשוט!) ייתכן בהחלט שבעבודה עם קלינאי/ת ניתן יהיה להרחיב את אוצר המילים. אני מציעה לך לחפש קלינאית באתר של קלינאיות התקשורת- יש שם רשימה של קלינאיות ופירוט תחומי התמחותן. צירפתי קישור לאתר של issac- ובו מידע רב על תת"ח. ולאתר מ.י.ל.ב.ת. -אביזרי עזר לנכויות, ועוד.
 

רונאסטל

New member
מאיה תודה!

אנחנו מאיזור השרון, ולין נמצאת במסגרת "צעד קדימה" בראשל"צ. את האתר של אייזק אני מכירה.. הקישור שיש למילב"ת מוביל גם לאייזק. האתר של קלינאיות יהיה לי לעזר רב. ניסינו לבנות לוח תקשורת רגיל אבל לין אהבה יותר לפרק את הסמלים וללעוס אותם מאשר להתאמץ ולסרוק ולהצביע עליהם- ולכן חזרנו לשיטה הישנה של שאלות כן/לא. המון
על תשומת ה
.
 
למעלה