ברכות על הפורום החדש והתלבטות לגבי שפעת

לולית30

New member
ברכות על הפורום החדש והתלבטות לגבי שפעת

יופי של פורום! אין פלא שמגיעים לרמות אמוציות גבוהות כל כך, הרי הנושא הוא בדמנו, ממש תרתי משמע.
אני כן מהמחסנות (לפי המלצות טיפת חלב), ובביקורי האחרון האחות אמרה שעומדים להגיע חיסוני השפעת. אני עובדת בקופת חולים ולכן מתחסנת כל שנה, אבל מתלבטת האם כדאי לחסן את התינוקת שלי, בת שבעה וחצי חודשים. אציין שהיא הולכת למעון, ונדבקת על ימין ועל שמאל בכל מיני בישין מרעין ומאד מפחיד אותי שתידבק בשפעת. אשמח לשמוע דעות לכאן ולכאן.
 
מידע

הי
ראשית, בניגוד לנאמר כאן בחיסון נגד שפעת אין כספית. שנית הנה מידע של גורם רפואי מוסמך (בי"ח וולפסון), עם קישורים לאתר הCDC
http://www.chisunim.co.il/Paper.aspx?id=36&cat=6.

ובנימה אישית, בתור אב לילדים, בחיסוני הבחירה אני נוהג להתייעץ עם רופא הילדים שלי ולא עם אחיות טיפת חלב.
 

yoav781

New member
בתור אב לילדים,

האם הילדים שלך בריאים? אם אדם סובל מעודף משקל משמעותי, אף אחד לא יהיה מוכן לקבל ממנו עצות הנוגעות לדיאטה ואורח חיים בריא, גם אם אותו אדם טוען שהוא עושה הכל כמו שצריך ונשאר שמן רק בגלל המטבוליזם המחורבן שלו. אתה מתווכח פה בלהט על איך לשמור על הבריאות של ילדים. הילדים שלך בריאים? אין בעיות כרוניות? מערכת הנשימה? נוירולוגית? אלרגיות? הרטבה עד גיל מאוחר? תרופות יחסית יקרות? שום דבר? הכל פיקס?
 

shira29

New member
רופא הילדים שלי

שאת האמת אני חושבת שהוא היחיד ששמעתי אותו אומר את זה, טוען שהוא באופן אישי לא ממליץ לחסן ילדים מתחת לגיל 3 בחיסוני שפעת ואחרי זה רק אם יש אינדיקציה.

בכנס האחרון של מפרד הבריאות התייחסו לאוסף מחקרים שיצא כ- review שטען שאפקטיביות חיסוני השפעת נמוכה (בין 1-3% עפ"י המאמר, בכנס שמענו את המספר 0%).
אני התחסנתי לשפעת עקב עבודתי במשך 4 שנים רצופות בהם לא חליתי בשפעת. נכנסתי להריון ולא התחסנתי וגם אז לא חליתי בשפעת. מאז לא התחסנתי ולא חליתי בשפעת.
ילדי גם כן לא מתחסנים לשפעת ועד עתה (טפו טפו טפו) לא חלו בשפעת (ובגנים שלהם היו ילדים חולים, אבל מן הסתם לא כולם).

תשאלי את דעתו של רופא הילדים שלך, תשאלי את עצמך מה מצבה הבריאותי של ביתך ותשאלי את עצמך איך תרגישי אם היא תחלה בשפעת. אם התשובה היא "אני רוצה למנוע ממנה כל מחלה אפשרית"- שיקול אחד, אם התשובה היא "אוקי, זו שפעת, היא תעבור את זה" זה שיקול אחר.

יש לזכור שחיסון לשפעת אינו ערובה שביתך לא תחלה בשפעת, אבל מצד שני יכול להיות שכן.
בהצלחה
 
חיסון נגד שפעת

שלום לולית ותודה על המילים החמות!

סקירות מחקרים על יעילות חיסון נגד שפעת (אחת ב 2006 השניה ב 2010) הגיעו למסקנה שהחיסון אינו יעיל. הסקירה האחרונה מצאה יעילות שנעה בין 1% ל 3%, תלוי עד כמה ניחשו נכון את הזנים העונתיים. בסקירה הקודמת תמה החוקר: "הפער בין הנתונים לבין המדיניות תמוה".
בכנס החיסונים באונ' חיפה בפברואר השנה אמר ד"ר רן בליצר מהוועדה המייעצת למחלות זיהומיות וחיסונים שיעילות מנה אחת של חיסון נגד שפעת היא "אפס".

חיסוני השפעת הם בין הבודדים שעדין מכילים כספית. קראי בדף המידע המפורט על חיסוני השפעת, תכולת החיסונים לפי עלון היצרן, יעילות ובטיחות.

רק בריאות!
 

פולספגן

New member


חיסוני שפעת
 
למעלה