ברכות על הפורום החדש!

UrbanDK

New member
נצל"ש (כי אחד לא עונה לבחור) - היום

הייתה לי בחינה לQ5 (סיידוקאן אייקידו). עברתי, למרות שלא נתתי מבחן טוב במיוחד, לדעתי. זהו, סתם התחשק לי להגיד.
 

nage

New member
אין לך מה לדאוד.

א. מבחן ראשון הוא הכי קשה, ואף אחד לא מצליח להגיע לרמה הכי טובה שלו בזמן מבחן. ב. ממילא אין שום ציפייה שתגיע לשלמות במבחן לקיו 5.
 

לא ירא

New member
אחלה..

כשלמדתי אצל רון חביליו אלי לנדאו היה תמיד מקפיד לבוא ולבקר בשיעורים.. פגשתי אותו לפני מס' חודשים באירוע ההתרמה לרחל טוטקה.
 

CountDust

New member
מזל טוב!

צריך לזכור שבמבחן יש סיבות "מקלות" - הלחץ והמתח גורמים לנו הרבה פעמים לעשות קצת פחות טוב מבדרך כלל. מנסיון - הרבה פעמים אחרי המבחן נשארת הרגשה ש"יכולתי לעשות הרבה יותר טוב". בנוסף לכך, במבחן אנחנו מודעים לכל חלקיק תנועה ושופטים את עצמנו בחומרה רבה יותר מבדרך כלל - כשאנו טועים טעות קטנטנה במבחן אנחנו מרגישים שזה נורא בולט ושכל המבחן "הלך", אבל למעשה במבט מהצד זה נראה הרבה יותר שולי.
 

nage

New member
לא בהכרח שולי - אבל יש לזכור

שבד"כ המורה לא היה מגיש אותנו אם לא היינו טובים מספיק. בנוסף הוא גם יודע את הרמה שלנו לרוב גם מבלי להזדקק למבחן. למבחן עצמו ישנו ערך משלו. זהו עוד חלק בשרשרת שיש להתמודד איתו, אפילו אם זה לא אומר כלום על כלום (ואני אישית לא טוען כך) לפחות זה נותן לנו הזדמנות להתמודד עם הלחץ שלנו.
 

בודוקאן

New member
אוי מבחנים, מבחנים

המבחן הראשון שעשיתי בבגרותי היה לקיו 2. למה? כי כשהיתי ילדה למדתי במשך אולי שנתיים, ועד קיו 3 זה היה אז ואני לא זוכרת מזה כלום. חזרתי לג'ודו אחרי 25 שנים! כך יצא שהמבחן הראשון היה לחגורה כחולה (המורה אמר שאין דבר כזה "לרדת דרגה"...). מה שאני זוכרת מהמבחן הזה, זה בעיקר ההתרגשות. התרגשתי בטירוף (וכבר עברתי מבחנים בחיי, לא היה ככה...). החדשות הטובות הן שלמבחן הבא, חומה, כבר התרגשתי הרבה פחות, ובמבחן לשודאן, בכלל לא (אולי טיפה, אל בלי שום פרופורציה למה שהיה בראשונה). המסקנה שלי היא שככל שאתה מיומן, אתה יותר בוטח בטכניקה שלך, והמבחן הופך להיות יותר "טבעי". מזל טוב לך, ואני בטוחה שבפעם הבאה ההרגשה תשתפר.
 
לא נתת מבחן טוב במיוחד?

אז אני רוצה להגיד לך קודם כל מזל טוב
. ושתדע לך שהכי אני חושש זה כאשר תלמיד שלי מרוצה מהמבחן שלו... בהצלחה בהמשך הדרך. מקווה להיפגש באחת הסדנאות הקרובות, זאב.
 
למעלה