בשביל אלו שבחרו לא להיות בין ה-200 חברים

בשביל אלו שבחרו לא להיות בין ה-200 חברים

בקבוצת "תעופה קלה וספרטיבית בישראל"
[URL]https://www.facebook.com/groups/454547874726795/[/URL]

כן הנסע המתקפל במטוס ה-COZY מספר 2



 

jsurie

New member
וואו, גלגלים מתקפלים !!!

המצאת המאה. איקרוס ביקש להזכיר לך לקחת יותר מהתרופה להגברת הזיכרון, כדי שלא תשכח להוריד גלגלים לפני נחיתה.
 

טל ר

New member
יוסי, ברצינות

אני לא חושב שיאיר התיימר להמציא את קונספט הגלגלים המתקפלים, אבל בכל זאת - לבנות מטוס בעצמך (ואפילו לא מקיט) זה הישג מכובד ומרשים. להתקין בו גלגלים מתקפלים זו עילה לא רעה להשוויץ קצת.
&nbsp
ואם כבר העלית את הנושא:
יאיר, האם תהיה התראה גלגלים מאיזשהו סוג? מה התנאים בהם היא תופעל?
 
תרשה לי לעזור?

בטוח שתהיינה...
1. GEAR DOWN AND LOCKED
2. לחץ סעפת נמוך מ-"15.

איזה עוד התראות אתה מציע?
ברוקוול קומנדר בו טסתי במקום האזעקה המקובלת היצרן התקין פעמון מעיר מתים, דומה לזה שהיה בבית הספר בו למדתי בירושלים עיר מולדתי. הטראומה שהפעמון הזה השאיר בי, לפחות פעם אחת הקפיצה אותי...
כמו שכבר נאמר. "יש טייסים שנחתו נחיתת גחון. היתר ינחתו..."
ועוד... שיחה בין טייס בצלע סופית והמגדל:
מגדל: "שלושה ירוקים?"
טייס: " חזור שנית"
מגדל: " שלושה ירוקים?"
טייס: " יש פה כל כך הרבה צפצופים, לא מסוגל לשמוע כלום!"

חג שמח ומסופגן.
עירא.
 

טל ר

New member
למשל מהירות אויר נמוכה ומדפים

אבל אין לי מושג אם יש מדפים במטוס המוזר הזה...
 
מטוס מוזר? אני כבר מודיע לכל סוכנויות

החדרים באושקוש, שיציעו לך רק אוהל! עדיף לומר מטוס מיוחד, לא?

לצרכי התראה קולית, אני מתקין מפסק זעיר שסוגר מגע כאשר המצערת ברייק, במקביל אני גם מתקין מגע מהירות מתחת ל-85 קשר ע"י יחידת מפסק לחץ אוויר במערכת הפיטו.
במטוס הראשון, ההתראה הייתה מנותקת ולכן לא שמעתי את הצפצוף פעם אחת יותר מידי.
 

טל ר

New member
סליחה, מיוחד, בדיוק כמו האוהל שלי באושקוש...

מצערת ממש ב-0? ברזל במגבלה? וזה יהיה זה + ה-85 קשרים, או זה או ה-85 קשרים?
&nbsp
כתבתי לי בנפרד לגבי הצורך לקיפול גלגל האף על הקרקע, יהיה לזה מתג שליטה נפרד + מתג רגיל לכל הגלגלים ביחד?
 
כמעט ברזל בברזל,

כך זה גם במטוסי פייפר (סנקה)
אין קשר למצערת לגמרי באפס ומהירות 85. זו רק כפילות.
 
הממממ, מענין.

מהירות נמוכה? בוא ונניח שהתראת הזדקרות מכוונת ל-1.3 הזדקרות זה, לי יספיק.
צ'ק ליסט בצלע סופית סופית "מהירות, מסלול" גם עוזר. כך שאני מוותר על התראת מהירות.
ההצעה השניה, התראת מדפים במטוסי GA? זה חדש לי. אבל אולי אפשרי.
"מטוס מוזר?"...הגדרה מוזרה.


עירא
 

טל ר

New member
התראת הזדקרות לא היתה מספיקה לי

מאחר והיא לא מתריעה על גלגלים למעלה, והיא תפעל בין אם הם למעלה ובין אם הם למטה.
לגבי מדפים, זה קיים ב-PA28R, מדפים מעבר ל-10 מעלות וגלגלים למעלה = התראה קולית.
 
לא שמעתי

על התראת הזדקרות כתנאי להורדת גלגלים וממילא, במטוס שלא יכול להזדקר אין התראה על הזדקרות
 
אין קשר בין התראת הזדקרות

לבין הורדת גלגלים. גם לא התכוונתי לכך. רק להתייחס להתראה כהתראת מהירות נמוכה (בצלע סופית).
אם הגלגלים במצב הנכון, תקן בהתאם. אם לאו, תשאיר אותם למעלה עד לאחר התיקון.
DOUBLE PURPOSE... מה דעתך.
 
בדינון יש התראות

בדינון קימת אופצה של שתי התראות קולית לגלגלים, על פי מהירות מכשירית:
Check gear” and “gear overspeed” audio alerts for retractable gear aircraft that are tied to both landing gear status and airspeeds
 
PA-28R, מקרה מיוחד...

מיועד לאותם הטייסים שמתכננים נחיתת גחון. תכנון לא רק מטופש אלא גם מסוכן.
במטוס הזה קיים מנגנון הורדת גלגלים אוטומטי במקרה שהורדת מדפים מעבר ל-10 מעלות,והמהירת ירדה מתחת ל-85 קשר (אם אינני טועה)עם מצערת בסרק או "ברזל בברזל". בין שני המושבים הקדמיים (על הרצפה) יש מפסק OVER-RIDE למערכת המסוכנת הזאת ואינני מכיר טייס ששכלו בראשו שלא ביטל אותה. בטיסה מעל האלפים מאנגליה לצרפת עם כנפיים ומדחף מקורחים ו-IMC המטוס בקושי טס, ב-'8000 ('MSA-9500) כמעט נוגע ברכסים, המטוס החליט שאנחנו ב-פיינל, והוריד גלגלים. אם לא הבקר שהיה משת"פ 100%, ונתן לי להנמיך ברגע שרק היה אפשר, אני לא יודע איך הענין היה נגמר. אבל זה סיפור לשרשור אחר שכותרתו תהיה "מה אסור לעשות:..."
 

טל ר

New member
לא דיברתי על ה-auto extension שכולם אכן טסים בלעדיו

אלא על ההתראה הקולית - היא מופעלת (בין השאר) במדפים מעבר ל-10 מעלות.
&nbsp
לגבי מה שתארת - טיסה ב-known icing conditions ב-IMC באזור הררי, וכל זאת גם בלי לעשות override למערכת ה-auto extension... נשמע כואב מאוד.
 
כואב...לא בדיוק.

אבל סינדרום "חור התחת המכווץ", כן. (מאד)
קרה לי פעמיים.
בפעם הזאת, יחד עם מייקי דינאי.
ובפעם השניה עם ירון אפרת. אני מקווה ששניהם סולחים לי על הפרסום, אבל יש התיישנות!
חג שמח, עירא
 
למעלה