בשביל מה צריך יהדות לחילונים ?

אנילה1

New member
בושה מעירום היא מתקופת יציאת האדם

מגן עדן. אחרי שאדם וחוה אכלו מעץ הדעת. אחרי שקבלו דעת הם הבינו שהם ערומים וכיסו את עצמם. כל זה קרה הרבה הרבה לפני שניתנה האמונה והדת לעם ישראל. הרבה לפני שבכלל היה עם ישראל. כך שההשוואה בין אמונה ללבוש ואתאיזם לעירום קצת מצחיקה. אולי תמצא דימוי אחר?
אי אפשר להתווכח מי צודק. כי לאמונה צריך להתחנך מגיל צעיר, כמו לאתאיזם. מי שמאמין לא מבין מה זה לחיות ללא אמונה, וההיפך. לכן הויכוח הוא עקר. זה כמו לתווכח מה יותר טוב להיות גבר או אשה? על מנת להבין את זה, אדם צריך לחיות זמן מה כגבר וזמן מה כאשה. ואז יש טעם להתווכח. אתאיסט לא שונא דתי בגלל שהוא דתי, אלא בגלל שבשם הדת מנכסים כל מיני עניינים פוליטיים. לעומת זאת דתי חושב שאתאיסט זה מצב בלתי נסבל ואין בכלל דבר כזה. לטעמו אין אדם שלא מאמין. עובדה שאם הוא עושה ברית לבן שלו אז הוא קצת מאמין. זאת טעות נפוצה. הסיבה היא אחרת. הסיבה היא שהוא רוצה שהבן שלו יהיה דומה לשאר הילדים בכדי שלא יציקו לו בבית הספר. לא קשור לאמונה בכלל. אז יש דבר כזה כמו אתאיסט. זה לא מונע מהאתאיסט ללמוד את מקורות היהדות כערש התרבות היהודית, וכמקור ל2 הדתות המונותאיסטיות האחרות. האתאיסט לומד על דתות כעל מציאות אנושית שהוא אינו שותף לה. באותה מידה הוא יכול ללמוד על הנצרות ועל האיסלם ללא משקעים ריגשיים. ואתאיסט בהחלט אוהב גם להתלבש.
 
הו, תגובה כהוגן... אהבתי, אבל...

לא אמרת דבר - שסותר את דבריי. הדתי לא מבין איך אפשר להיות אתאיסט, והאתאסיט לא מבין איך אפשר להיות דתי. הדימוי של הלבוש לא היה מתאים [
^^], אבל הדימוי של הבן-בת היה מעולה. מעולם לא חייתי בעולם אתאיסטי, לכן זה נראה לי לא הגיוני - ולהיפך. גמאני מאמין שהויכוח הזה לעולם יהיה חסר-משמעות. פותח השרשור היה בטוח שהאתאיזם זו הדרך המעולה והמשובחת ביותר. בעיניו! והבהרתי לו שהדת היא הדרך המעולה והמשובחת ביותר. בעיני! תקראי שוב את הדיאלוג הקצר בינינו.
 

איגרא

New member
אבל האדם לא יצא מגן עדן

זוהי אמונה אווילית. "אז יש דבר כזה כמו אתאיסט. זה לא מונע מהאתאיסט ללמוד את מקורות היהדות כערש התרבות היהודית, וכמקור ל2 הדתות המונותאיסטיות האחרות" לא צריך ללמוד את הדתות כמו שלא צריך ללמוד אסטרולוגיה או קריאה בקלפים שכן אלו הבלים. "אתאיסט לא שונא דתי בגלל שהוא דתי, אלא בגלל שבשם הדת מנכסים כל מיני עניינים פוליטיים." איני שונא דתיים ואיני מצר על כך שדתיים מנכסים לעצמם נכסים פוליטיים, כל עוד הרוב החילוני בארץ הזאת מטומטם, הרי שזה ימשיך לקרות. הדתיים לא לקחו דבר, החילוניים נתנו להם. דתי רשאי להחזיק באמונתו תהיה אווילית ככל שתהיה, שלא יבוא לנסות להוכיח את אמונתו, שכן שם יכשל. וכאן נופלים כל המחזירים בתשובה.
 

Laxir

New member
אי אפשר להשוות לבישת בגדים לאמונה,

מדובר בשני דברים שונים.
 

Lunar4D

New member
אמונה ביישות בלתי נראית

ובלתי נשמעת לא מתאימה לכולם.. זה יכול להרוס את הבריאות למי שקשה לו להאמין למשהו בלתי נראה שרק בני אנוש כתבו עליו בספרי קודש... לעצמם.
 
וול,

ובחלק מהמקרים האמונה עוזרת לאנשים לצאת ממצבים קשים שהם נמצאים בה. יש יתרונות וחסרונות לכאן ולכאן, ללא יכולת להוכיח אותם, כי... זאת אמונה! היא לא מוחשית. האם הויכוח יכול להימשך יותר מהסיכום הזה?
 

Lunar4D

New member
סיכמת מעולה ../images/Emo9.gif

כמו שיש אנשים שטוב להם יותר להיות הומואים.. טוב להם ולסביבה שחיה איתם. בדיוק אותו הדבר.. לכל אחד מתאים ונוח יותר להאמין ולחיות בצורה אחרת.. זה מה שיפה כאן, בכדורון הארץ שלנו.. :) הבעייה מתחילה בכפייה.. שם הכל מתחיל להיות בעייתי... אנשים שזורקים אבנים בחג כיפור וכאלה..
 

איגרא

New member
"בשביל מה צריך בגדים"

ובכן, היות ובמשך זמן האבולוציה איבד המין האנושי את הפרווה, הרי שמחוייב הוא בלבישת בגד להגנה מפני הקור. אין אנאלוגיה ליהדות. לא קיים צורך ביהדות, למעשה ההיסטוריה היהודית מוכיחה שהיהדות היא מעמסה ולא יתרון.
 

רקסיי

New member
מה השאלה? למה צריך פורום?

השאלה שלך לא מובנת. יהדות לחילונים צריך כדי להכיר מה זה יהדות בלי קשר לאמונה. יכולים להכיר יהדות עם אמונה ובלי אמונה. השאלה שלך למה לא שואלים את השאלות בפורום אתאיזם? בפורום אתאיזם יש הודעה:."ככה מתנהגת יודונאצית". עד שלא יפסיקו לכתוב בפורום אתאיזם על "יודונאצים" ולהשוות את היהודים לנאצים ואת היהדות לנאציזם אני לא נכנס לשם.
 

איגרא

New member
ובכן

"יהדות לחילונים צריך כדי להכיר מה זה יהדות בלי קשר לאמונה." בשביל מה צריך להכיר יהדות ? מה בדיוק תרמה היהדות לעולם ב- 500 השנה האחרונות ? "בפורום אתאיזם יש הודעה:."ככה מתנהגת יודונאצית". עד שלא יפסיקו לכתוב בפורום אתאיזם על "יודונאצים" ולהשוות את היהודים לנאצים ואת היהדות לנאציזם אני לא נכנס לשם." ההודעה מנוסחת בלשון עדינה מדי לטעמי, אותה מתנחלת אינה יודונאצית אלא פשוט בהמה מטומטמת. עדיין נשארת השאלה: ונחדד אותה: חילוניות אמיתית=אתאיזם. בשביל מה דרושה יהדות לחילונים ?
 

רקסיי

New member
ההודעה בפורום אתאיזם מעליבה

הכינוי "יודונאצי" הומצא ע"י ישעיהו ליבוביץ הדתי כדי לציין את כל מי שלא מתנגד התנגדות אקטיבית לכיבוש השטחים. לפי הגדרתו אם אתה לא מתנגד אקטיבית לכיבוש בשטחים אתה בעצמך נופל להגדרה וגם אני. אני מחכה שנצא משם עם הסכם ולכן לפי דבריו של ליבוביץ ממציא הכינוי גם אני "יודונאצי". צהל לא דומה לנאצים בשטחים ומה שעשו הנאצים לא דומה למה שנעשה בשטחים. היהדות לא דומה לנאציזם ולא עושה את פשעי הנאצים. לא ראיתי מה שעשתה המתנחלת אבל כל מה שתעשה לא מכתיר אותה בתואר נאצית. היא יכולה להיות רוצחת, אלימה, פושעת, כל דבר שהיא עשתה ולא ראיתי אבל לא נאצית. אפילו רוצח סדרתי הוא לא נאצי. הוא רוצח סדרתי. נמאס מכינויי הנאצים לכל יהודי בפורום אתאיזם. ההודעה היתה צריכה להמחק. ידיעת היהדות נחוצה למי שרוצה להכיר אותה. בפורום תרבות ברזיל מכירים את תרבות ברזיל ובפורום תרבות מרוקו מכירים את תרבות מרוקו ומי שלא רוצה להכיר יכול לא לבוא. אני רוצה להכיר ובאתי. אתה לא רוצה להכיר וטוב לך בלי להכיר אל תבוא. רצונך-כבודך.
 

איגרא

New member
הכינוי יודונאצי

בא לתאר התנהגות מסויימת של מתנחלים בחברון ושל הצבא שרק מגן על כל הפשעים שלהם. החייל שעמד שם בצד כאשר המתנחלת התעללה בערביים, הוא חייל בצבא הכיבוש הניאונאצי. אני לא רוצה שהמתנחלים יחזרו לישראל, עדיף לי שתישארו שם ותסתדרו בעצמכם, בלי שהבן שלי יצטרך, לבצע פשעי מלחמה או להיהרג בשביל חבורת דגנראטים מטומטמים שכמותכם.
 

רקסיי

New member
הכינוי של ליבוביץ יודונאצי בא לתאר

כל אדם שמקבל את הכיבוש של ישראל בשטחים ובפרט חיילי צהל. לפי לייבוביץ כל עוד יש כיבוש בשטחים צריך לסרב לשרת בצהל כמו שהיו צריכים לשרת בצבא הנאצי. הצבא לא מגן על פשעים או תומך בפשעים וקראתי שהיא תעמוד לדין. הצבא מבצע מה שאומרים לו. בינתיים אני שרתתי בלבנון ועזה והגנתי עליך ולא אתה עלי. אם הבן שלך ישרת בצבא ועדיין נחזיק גרגר אדמה אחד אחרי גבולות 67 או נשלוט על ישוב פלישתינאי אחד הוא יהפוך לפי הכינוי של ליבוביץ ל"יודונאצי". עוד דבר שאתה מניח בלי לשאול הוא שאני דתי וגר בשטחים. אני גר בתל אביב ואני חילוני שמגן עליך. האשם העיקרי בהמצאות המתנחלים בשטחים הם ממשלות ישראל לדורותיהם שנתנו להם להיות שם. ההחלטה צריכה להיות ממשלתית.
 

איגרא

New member
מה ?

"בינתיים אני שרתתי בלבנון ועזה והגנתי עליך ולא אתה עלי." מי אתה שתקבע מי הגן על מי ? ילדון, מה ששכחתי בצבא, אתה לא תלמד לעולם.
 
למעלה