בשביל מה צריך יהדות לחילונים ?

רקסיי

New member
נסכים ששנינו הגנו האחד על השני?

אתה שרתת כשאני הייתי ילד ואני משרת במילואים כעת.
 

The Absolute

New member
אם תקרא בהודעת הפתיחה

חילוני הוא איתו אתאיסט חילוני הוא בן אדם מאמין אך אינו שומר מצוות לפחות כך הוא הוגדר בפורום הזה וזה מה שהוא מייצג הבאת הדת היהודית לאנשים מאמין אך לא שומרי מצוות. בקשר לדיון הארוך באם קיים אלוהים או לא אני יכול להגיד שלאלוהים אין צורך באנושות אין לו צורך באנשים שיעבדו אותו כי הרי הוא כל יכול ואין לו צורך לברוא את העולם שלנו לאומת זאת לאנשות יש צורך באלוהים מכדי להסביר תופעות שעדיין לא נמצא להן הסבר או לא ימצא להן הסבר ומכדי להצדיק את קיומם על כדור הארץ
 

רקסיי

New member
אתה טועה. בהודעה הראשית הזמינו

כל אחד שיש לו קשר ליהדות ורוצה לדעת על היהדות ולא שאלו אותו על אמונתו באלוהים. קרא שוב. הם לא הבדילו בין יהודים אתאיסטים ויהודים שמאמינים באלוהים ולא שומרים את כל המצוות. הם הזמינו את כולם.
 

The Absolute

New member
באמת מה זה כל כך משנה....

התכוונתי להפנות אותך להודעת הברכה על פתיחת הפורום (אני קצת לא מרוכז בשעה הזאת..) בקיצור זה הולך להיות פורום ארוך על הויכוחים האם קיים אלוהים או לא... אבל אני מקווה שתהנה לשבת ולחפור בצורה פילוסופית שעות על גבי שעות ביחד איתנו אז שיהיה לך יום נעים
 

רקסיי

New member
:)יום נעים. אני לא עומד לחפור כמו

שראיתי שחופרים בפורום אתאיזם. החפירה הזאת משעממת וכל הזמן עונים שם אותם אנשים. מה בוער בעצמותיך עם הויכוח הזה שאתה אומר שתחפור פה שעות? בויכוח הראשון שהיה פה על האלוהים כל אחד חזר על דעתו שוב ושוב.
 

B l o n d i e

New member
שאלה שיותר מציקה לי...../images/Emo4.gif

למה באמת צריך "יהדות לחילונים"? זה נשמע כאילו אנחנו מקשרים 2 דברים שונים, אבל אני לא חושבת שיש ערעור על כך שגם אדם המגדיר עצמו חילוני-הוא יהודי!! אולי יהודי עם אמונה רדומה, אבל יהודי!! למה עשו הפרדה בין 2 הדברים?
 

איגרא

New member
ובכן

"אבל אני לא חושבת שיש ערעור על כך שגם אדם המגדיר עצמו חילוני-הוא יהודי!! אולי יהודי עם אמונה רדומה, אבל יהודי!!" מהו יהודי לטעמך ? קיימים הרבה יהודים שהם חסרי אמונה, באלוהים/בבודהא או בשטות אחרת כלשהי. יהודים כאלו מקיימים את ההגדרה אתאיסטים.
 
אין סתירה בין אתאיזם ליהדות

חלק גדול מהיהודים בארץ ובוודאי בעולם, אינן מאמינים באלוהים. גרוע מכך, חלק לא מבוטל מהיהודים שומרי המצוות, אפילו חרדים, אינם מאמינים בקיום האל. אני יהודי על פי לאומיותי ותרבותי, שפתי וארצי, השירים שאני שר והספרים שאני קורא.
 

אנילה1

New member
יהודי מוגדר כיהודי אם נולד לאם

יהודיה. או לגיורת, שגוירה כהלכה. יהודי לא חייב לעשות דבר מהיהדות ועדיין יחשב יהודי. יהודי יכול להיות גם אתאיסט ועדיין יחשב יהודי. אין חובה לעשות ברית מילה לזכרים. הברית לא עושה את האדם ליהודי. רק אמו מקנה לו את הזכות הזאת. אצל הנוצרים, זה דוקא האב שמקנה את הנצרות לצאצאיו. לכן אשה יהודיה הנשואה לגבר נוצרי, צאצאיה יכולים להיות גם יהודים וגם נוצרים.
 
לא שופכים את התינוק ביחד עם האמבטיה

יהדות זה לא רק דת - זוהי שפה, היסטוריה, תרבות, מוזיקה, שירה, ספרות, אלה הם נןפי מולדתנו ונופי עיירות השואה ורבעי היהודים במזרח. ויתרנו על שמירת מצוות, ועל אמונה באל, אך לא נוותר על מורשת היהדות , שכן היא זהותנו. כך אני מרגיש
 
למעלה