לא ממש אכנס לזה, כי יש כמה שכבר סיפרו על כך
אך נעזרתי בחברה מסוימת לצורך היבוא, הם עשו כמה פשלות לאורך הדרך שהיו יכולות לחסוך לי כמה אלפי שקלים:
1. בהתחלה רכשתי אופנוע משנתון 2013, התברר רק לאחר ששהה במחסן של החברה כמעט 3 שבועות שמדובר באופנוע שיוצר בשנת 2012, יותר מ48 חודשים ולכן לא ניתן לייבאו. היה ניתן לצפות עוד בטרם רכישת האופנוע לבצע בדיקה זו (מודה אני כי זה עדיין תחת אחריותי, אך בעת הרכישה שאלתי את החברה מה לבדוק ולא נאמר כי מועד הייצור צריך להיבדק על פי מדבקת ייצור על השלדה). כמו כן, יכלו לבדוק זאת עם הגעת האופנוע למחסן ולא לאחר אחסנתו במשך מספר שבועות.
2. בעת פריקת האופנוע והרכבתו במחסני הנמל , ייעץ נציג החברה לחבר את כבלי המצבר לקטבים הפוכים, לטענתו מבין בכך, בכך יצר קצר במערכת החשמל של האופנוע שהשבית אותו וחייב אותי לגרור אותו מהנמל, דבר שלקח כ6 שעות ועוד כמה מאות שקלים.
3. החברה מציעה בכמה מאות דולרקים להוציא רשיון זמני ולוחיות ישראליות, אפשר לעשות זאת עוד טרם הגעה לנמל - מבקשים את טופס המ"ב , רשומון המכס והטייטל ועושים זאת במשרד הרישוי (עולה 39 ש"ח אגרה + 50 ש"ח הלוחית).
4. כאשר רוכשים אופנוע בארגז - צריך לבוא עם כלי עבודה , אצלי היה צריך להרכיב מראות , מזוודות וחלקי פיירינג. שעה-שעתיים עבודה בשקט... בנוסף , לפרק ארגז מתכתי לקח עוד חצי שעה.
 
שבוע הבא אני עושה לו ביטוח ולוקח להעביר אותו תקינה. האופנוע הקיים ישמש תורם עבור פנס חזית בתקן אירופאי לצורך מעבר התקינה. חשוב לשים לב לכך כי מדובר באופנוע מארה"ב .