בתגובה לשאלה שנשאלה ונמחקה יחד

דוד1000

New member
אמרתי לך שהזמן שנקבע להלכה

אמרתי לך שהזמן שנקבע להלכה הוא הזמן הממוצע. לא קובעים הלכה לפי מה שכתוב בגמרא במקום אחד. הלכה קובעים רק לאחר שלומדים את כל מה שכתוב בגמרא.
 

עמלק

New member
תקרא את השטויות

שאתה מעתיק ואז תוכל לבוא בטענות רק לעצמך...
 

G ove r n o r

New member
בס"ד. אי"ה. בע"ה. חבל"ז. הנה...

התשובה... - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)... נ.ב.: נטעים, ההודעה שמורה, _אין_ טעם במחיקתה, חבל על טרחתך!!!
 

עמלק

New member
כל ילד בכל חינוך אמור לדעת

ש"אינו פחות מ" הוא *לא* "ממוצע"...
 

G ove r n o r

New member
לעולם לא תיעף מנסות פזר מסך עשן,

נכון? זה יכול להצליח אצל אחרים. לא אצלי! חבל על הזמן עם השטויות של אדון איזנברג. הוא בכלל לא מדבר על משך הזמן ממולד עד מולד, אלא על חשבון העבור. זאת אומרת שלא סתרת במאום את הפרכותי בענין ידיעת משך הזמן ממולד עד מולד. כל זאת גלה Meton בשנת 432 לפנה"ס, 500 שנה לפני ר' גמליאל, ו- 800 שנה לפני הלל השני. 235 מולדות (19 שנות לבנה בתוספת 7 חדשי עבור) ארכם 6939.689 יום, בעוד 19 שנות חמה ארכן 6939.602 יום. ההפרש, 0.087 יום הוא _שעתיים_ וכחמש דקות (לחפש The 235 lunar months exceed the 19 solar years by a little more than two hours), והפסח מאחר ביחס לראשית תקופת האביב (ראשית תקופת האביב היא 21 במארס) בכיממה לכל 216 שנה. הפגור המצטבר ב-3300 השנים שחלפו מאז _כביכול_ יצאנו ממצרים מגיע כבר ל-16 יום. הבט בלוח שנה וראה מתי חוגגים פסח _בימינו_ ותיווכח. משמע, ר' שמואל, ר' אדא, רמב"ם ור' אלבתני כולם טועים (אם כי חתרו, כמובן, להגיע לאמת, ככל יכלתם). ראה גם זאת: http://www.mwls.co.uk/lunar.htm הכלל שהוא מצטט לגבי פסחא _אינו_ נכון. הכלל הנכון הוא: פסחא יחול ביום א' הראשון שאחרי הירח המלא הראשון ב- 21 במארס, או אחריו. - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)... נ.ב.: נטעים, ההודעה שמורה, _אין_ טעם במחיקתה, חבל על טרחתך!!!
 

דוד1000

New member
מולד הלבנה

רחמנא יגלה עיננו לראות סודות מתורתו. הרמב"ם אומר שאדם נברא בשנה השנית. נכון שמרביתה של השנה הראשונה הינה וירטואלית. לא היתה במציאות, אבל בגלל שהיו במציאות 5 ימים ממנה, אפשר לחשב על סמך מולד הלבנה שבשנה השנית את המולד שהיה צריך להיות שנה אחורה ולהתייחס אליה כקיימת לעניין הספירה. הגר"א מונה את מה שבפועל קיים. לכן בריאת האדם חלה בשנה הראשונה. 5 הימים שלפני כן הלכו לאיבוד ממניין הימים. עכשיו לאחר "שנת" המבול ועוד 10 ימים בהם נעצרו גרמי שמיים, יש לנו מספר אפשרויות לספור. אם נחליט שאנחנו הולכים כמו הרמב"ם ונוסיף את שנת המבול אז אנחנו היום כבר בשנת התשס"ג !!! ואם נלך לפי גר"א ולא נחשיב את שנת המבול אז אנחנו היום רק בשנת התשס"א !!! והיות ולפי כל הדיעות (גם לפי שניהם) אנחנו היום בשנת התשס"ב בדיוק, יש לפרש העניין ולבארו ב"ה. כותב התשב"ץ (חלק ג' עניין שג'): "לפי שיש מונין ממולד וי"ד שהוא מולד תשרי שנה אחת אחר מולד בהר"ד, וכך הם מנייני התורה למנות מבריאת אדם הראשון שהוא מולד וי"ד ונברא ביום שישי". הרמב"ן בהקדמתו לתורה אומר שהימים שנזכרים בתורה בפרשת בראשית היו בדיוק כמו בימינו של 24 שעות. בריאתו של האדם היתה בד בבד עם מולד הירח בסוף שעה שניה בבוקר יום שישי או בסוף 14 שעות מתחילת ליל שישי. כותבים את זה בקיצור ו' י"ד. יום ו' יד' שעות. זה מולד וי"ד. לפני שנסביר מה זה מולד בהר"ד.נשאל בעצם למאי נפקא מינא? מה כל החישובים הללו? ובכן זה חשוב כדי לקבוע את כל הלוח העברי. כל החגים נקבעים לפי מולד החודש. השאלה מתי נקבע ראש חודש נדונה גם במאמר שכתבנו בנושא סוד העיבור והוא נמצא באתר באינטרנט אפשר להוריד ולעיין. בקיצור מולד הינו בעצם ראש חודש. אלא שאי אפשר לחיות עם ראש חודש כזה שיוצא פעם באמצע הלילה ופעם באמצע היום. כדי לקבוע אחידות, נגיד שיש בין מולד למולד בדיוק 29 יום 12 שעות ועוד 793 חלקים מתוך 1080 חלקים של השעה. (זה בערך 45 דקות). במונחי שבועות יש כאן 4 שבועות ועוד יום ועוד 12 שעות וכ 45 דקות. אם מסתכלים על שנה שלמה הרי יש לנו 12 פעמים ההפרש הזה דהיינו 18 ימים ועוד משהו. במונחי שבועות זה שבועיים נוספים ושארית של 4 ימים 8 שעות ועוד 876 חלקים מתוך 1080 חלקים של השעה. כלומר אם אני יודע את המולד של השנה אזי אני יכול לדעת מולד של שנה קדימה על ידי הוספת 4 ימים 8 שעות ועוד 876 חלקים מתוך 1080 חלקים למולד הנוכחי. וכן למולד שנה אחורה יש להפחית גודל זה מהמולד הנוכחי. אם ניקח את המולד בשנת יצירת האדם (מולד וי"ד האמור לעיל) ונפחית ממנו 4 ימים 8 שעות 876 חלקים אלה, נקבל יום שני 5 שעות מליל שני ועוד 204 חלקים. ניחשתם את ההמשך? בקיצור אפשר לקרא למולד שנת התוהו, השנה הדמיונית שלפני יצירת האדם, בהר"ד. יום ב', ה' שעות, ועוד ר"ד חלקים. זהו מולד בהר"ד. (לא התייחסתי לשנים מעוברות "גוח אדזט" במחזור של 19 שנים, הרוצה להרחיב יקרא מאמרנו כאמור לעיל). מכל מקום מולד זה חשוב ביותר. לפי לוח העיבור שקבע לנו הילל הזקן אפשר לחשב לפיו, את זמנם של כל ראשי החודשים, החגים והמועדים מבריאת עולם (ולפני כן בשנת התוהו הוירטואלית) ועד קץ הדורות במדוייק. בדיוק מדהים. אפילו מחשבי נאס"א אינם מגיעים לרמת הדיוק הזו. זה משהו כמו 10 ספרות אחרי הנקודה. ממש בשברירי שברירי שניות במדוייק. וכל זה נקבע מבראשית על ידי בורא עולם והונחל לנו עם ישראל כדי שנחשב ימים ושנים חגים ומועדים. כדי לקצר נגיד שלדעת הרמב"ם שמונה שנת תוהו יש להחסיר את שנת המבול. לדעת הגר"א שאינו מונה שנת התוהו, יש להוסיף את שנת המבול. לכן לפי שניהם אנחנו, בתשס"ב בדיוק. (10 ימים שהיו בנוסף ב"שנת המבול" זה ההפרש בין שנת חמה ללבנה). http://www.geocities.com/ariebenahum/parasha/noach.html
 

G ove r n or

New member
קשקושים וכשכושים. שמעו מה אומר

הרמב"ן '...בהקדמתו לתורה אומר שהימים שנזכרים בתורה בפרשת בראשית היו בדיוק כמו בימינו של 24 שעות'. ימים של 24 שעות! נו, מה כבר יכול לומר אדם שחי במאה ה-12? הרי אז טרם הבינו היהודים את קדמוניות העולם (היוונים כבר תפשו זאת). 29 יום, 12 שעות, 793 חלקים הוא ערך בבלי. סוד העבור הוא תגלית של Meton שנרשמה 500 שנה לפני ר' גמליאל, 800 שנה לפני הלל השני, ו- 1400 שנה לפני הרמב"ם. משנה תורה להרמב"ם, ספר זמנים, הלכות קדוש החודש, פרק רביעי, פסוק שני, מציין סמנים תצפיתיים לצורך בעיבור (למי ש_אין_ בידיו את סוד העיבור ה_חישובי_), היינו, "על התקופה, ועל האביב, ועל פירות האילן". משמע, היהודים עברו תחילה על פי תצפית, עד שנחלצו הגויים ומצאו את המחזור בן 19 השנים (ארבעה כללי הדחיה, אד"ו, מולד זקן, גטר"ד, בט"ו תקפ"ט, אינם של Meton, אלא יהודיים ונועדו למנוע תחולת ראש-השנה בימים מסוימים). המבול? לא היה ולא נברא, לא במתכונתו המתוארת במקרא... - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)... נ.ב.: נטעים, ההודעה שמורה, _אין_ טעם במחיקתה, חבל על טרחתך!!!
 

O F I R L

New member
בכלל לא בטוח...

שחז"ל היו צריכים לדעת את החישוב של 28 וכו' הימים. הרי חידוש החודש נקבע ע"פ שני עדים שראו את חידושה של הלבנה ואפילו אם החודש יתקדש בטעות עדיין יחשב כמקודש כמו שנאמר "אפילו שוגגים אפילו מזידים וכו'" כמובן שכולם ידעו שצריך לחכות בערך 30 יום ואף אחד לא היה מקדש את החודש בפחות מכן. לדעתי ישנה קצת ראיה שאין החישוב של רבן גמליאל הינו קבלה למשה מסיני בזה שרק הוא ידע זאת וחכמים אחרים לא ידעו זאת אילו זאת היתה הלכה למשה מסיני כולם היו אמורים לדעת אותה. ועוד לדוד למה אתה לא עונה על הקושי שהציב Governor על הטיעון בדבר העובדה שחידוש החודש לא יכול להיות פחות מדעת רבן שמעון בן גמליאל?
 

G ove r n o r

New member
ראיה מוחצת... (ערמה של דלעת1000)

רבותי, דלעת1000 מצא דרך לומר את המלה האחרונה בפתיל. הוא ממתין כמעט עד מועד הסגירה של הפתיל (שלאחריו אין אפשרות להוסיף הודעות), דואג לשבץ הודעה אחרונה שלו, הפתיל נסגר, וכך עובר הפתיל לארכיב כאשר הודעתו היא האחרונה. ובכן, היה בדעתי לשבץ הודעה אחרונה ממש, משורשרת להודעתו האחרונה, אולם מכיוון שהודעתי לעיל חוזרת ביתר בהירות על שהיה בכוונתי לומר - לא אכביר מלים על אזני אנשים שזמנם יקר. לכן, אחת משתים: (1) ר' גמליאל אינו מחזיק במסורת נכונה, ובדה דברים ממוחו (2) הגמרא טועה בצטטה אותו, והשאלה היא כמה טעויות נוספות, אולי גם הלכתיות, מצויות בגמרא? מספיק לקשקש ולכשכש כל פתיל שיסגר בערמה/מרמה כזו - יפתח מחדש, עד סכומו להנחת דעתי... - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)... נ.ב.: נטעים, ההודעה שמורה, _אין_ טעם במחיקתה, חבל על טרחתך!!!
 
לקרוא שוב ושוב לשני דלעת

מה זה מראה? אולי על עודף שכל? אולי על חיים מעניינים? אולי על ענווה נפלאה? אולי על רדיפת אמת? אולי על אהבת הבריות? אולי על כבוד לזולת? אולי על מידות טובות? אולי על נימוסים נעלים? מה זה מראה?
 
מר אפס מאופס, זבל שבזבלים

זה מראה דבר אחד בלבד. הכרת והוקאת הגרוטסקי החוצה. שכן אין מה להתווכח דוד1000 כל כך אידיוט שהכינוי "גרוטסקי" צנוע בשבילו. ואתה סתם חתיכת חרא שזורמת בביוב דן לים התיכון.
 
אני צדיק ואתה רק חילוני עלוב

אפילו אם תחזור בתשובה יתיחסו אליך כמו אל חוזר בתשובה תראה את האתר שלי
 

G ove r n o r

New member
"אפילו אם תחזור בתשובה יתיחסו אליך

כמו אל חוזר בתשובה" חושבני כי Loupy de Loup הסגיר מבלי משים סוד כמוס על הגזענות הרווחת בקרב החרדים. חסידים אינם מתחתנים בליטאים, ובתוך קטגוריות אלה, חצרות אינם מתחתנים זה בזה, וכולם יחד חושבים את החוזרים בתשובה לנחותים ומשדכים להם רק מבני מינם. והם ילמדונו אהבת ישראל. חה! - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)... נ.ב.: נטעים, ההודעה שמורה, _אין_ טעם במחיקתה, חבל על טרחתך!!!
 

amirjak

New member
אתה לא יכול להיות צדיק

כי אתה לא עניו!!! (צר לי לבשר זאת לך) וישנם חילונים שטובים פי מונים רבים מהרבה חרדים שחושבים שהם שומרים מצוות ושהם צדיקים..
 
למעלה