החישוב מעל לא ממש משנה
את העובדה שעם ההרחבות המתוכננות יש בנתב"ג עוד הרבה מאוד קיבולת. כן, אין ספק שמתישהו יצטרכו שדה משלים, אבל המתישהו הזה הוא בעצם בעוד די הרבה זמן (בהנחה שזרועות E ו-A ייבנו בתזמון הנכון).
להערכתי בנתב"ג (שוב, עם הרחבות) יש עוד עשור של קיבולת, גם עם "שמיים פתוחים". דוגמה למה שיכול לשנות את המצב זה נס ברמה קוסמית שיוביל להסכם שלום עם הפלסטינים, מה שייפתח שורה שלמה של יעדים בדרום אסיה ואוקינייה (הודו, תאילנד, סינגפור, אוסטרליה וכו') לתחרותיים מישראל בשל האפשרות של טיסה מעל ארצות ערב.