בת המצוה שהיתה לי...

לינור

New member
בת המצוה שהיתה לי...

אני לינור ואני קצת יותר מגיל 12 בשנה שעברה, כלומר בסוף שנת הלימודים חגגו לנו בבית הספר מסיבת סיום קצת יותר מענינת מכל שנה כי זו היתה שנת בת המצוה שלנו, ההורים היו מוזמנים כולם למסיבה הזו, ואנחנו הבנות התרגשנו מאוד, כי הרגשנו פתאום גדולות ויותר אחראיות למעשינו, וערכנו הצגה שלכל אחד היה תפקיד בהצגה זו, אני לינור, יכולה להעיד על עצמי שאני ילדה מאוד טובה וביישנית מאוד, אבל ממש, בקושי אני אומרת מה שיש לי על הלב, ובסוף מסיבת הסיום שנערכה והיתה מוצלחת מאוד ניגשו האמהות ונתנו את המתנה אותה הם קנו לבנותיהם, אמא שלי נתנה לי שרשרת פשוטה כזו מצופה בזהב אני ידעתי שזו שרשרת די פשוטה שאני לפעמים קונה אותה לחברות ביום ההולדת אבל לא ידעתי איך להגיב, הרי זה מה שאמא יכולה לתת לי, מה אני יכולה לעשות? לפתע הרגשתי כאב חד בלב, כל כך כאב לי על אמא שהיא לא יכולה להעניק לנו מה שהיא באמת רוצה. אני יודעת שהמצב בבית לא הכי קל שבעולם, יש לי עוד 9 אחים, וזה לא פשוט, אמא בת 47 והיא מאוד מאוד משתדלת, אבל כואב לי בלב וצובט לי נורא, אני לא היתי רוצה להיות במקום אמא שלי, שכל כך רוצה להעניק לילדים שלה והיא לא יכולה, ואני יודעת שיש מי שיגידו מי שקשה לו, אז שלא יעשה הרבה ילדים, זה לא נכון, כיף לנו כמשפחה, ואמא לא מחסירה כלום במה שקשור לאוכל, אבל אני חושבת שזו המדיניות שהשתנתה כאן ולא אמא אשמה בכך שיש לה עשרה ילדים. אילו אמא היתה רואה את זה, אני היתי רוצה לאמר לה שאני אוהבת אותה הכי בעולם.
 

sharon91

New member
זה עצוב

מצד אחד, אבל מצד שני, לפחות יש אצלכם אהבה, שזה הכי חשוב.
 

sea

New member
תאמיני לי, מנסיון..

תאמיני לי לינור, מנסיון- מה שהופך בת מצווה לבלתי נשכחת ושווה משהו עבור הבת, (והאם) זה בכלל לא האירוע והמחיר של השמלה או המתנה שמקבלים. אני מבינה את הכאב שלך על כך שאמא שלך לא יכולה להעניק לך משהו מוחשי בעל ערך כספי גבוה, כי מה לעשות- בחברה בה אנו חיים אדם לא מסוגל להעריך משהו אלא אם כן מישהו מתמחר אותו. (כלומר- נגיד שמישהו קנה בית חדש. לא יעזרו כל התיאורים שבעולם על כמה שהוא מקסים ויפה ובייתי.. אנשים ישאלו אותו כמה זה עלה לו על מנת להבין את ערכו. ורק אחרי שהוא יגיד- חצי מליון דולר הם יעשו מן ``אה...`` כזה , מבין.) אבל מה שאני באה להגיד זה שלדעתי במקרה שלך ושל אמא שלך, יש משהו הרבה מעבר לעוד מאה שקל, פחות מאה שקל. קיים ביניכן את הדבר הכי מדהים בעולם שאיש לא מסוגל לתמחר, וזה נקרא אהבה. וכמו שאמרתי- מנסיון, זה די נדיר בימינו. אני זוכרת את התקופה בה אני וחברותיי חגגנו את הבת מצווה. הייתי בכמה בת מצוות מדהימות- אולם ענקי, אוכל מפה עד שם, מוזיקה מצויינת.. מתנות בחמש מאות שקל... אבל כל מה שניתן היה לקרוא בין השורות היה מתח ועצבנות. נראה כאילו הבת והאם לא תקשרו ביניהן כמו שצריך לפחות מגיל חמש. כל הבת מצווה הייתה בעצם תפאורה שנועדה לחפות על הזיוף הגדול. אהבה לא הייתה שם. אז מי שכתבה לך תגובה שמה שתיארת עצוב... לדעתי זה לא עצוב. זה דוקא ממש משמח ומעודד, שיש עדיין אמהות כמו שלך, ובנות כמוך וקשר אמיתי ביניהן, שעל אף המצב הלכאורה עגום, יכולות להעניק זו לזו כל כך הרבה. SEA
 

sharon91

New member
התכוונתי שעצוב רק..

שאמא שלהם לא מסוגלת להעניק להם דברים שהיא רוצה.. אבל האמת, את צודקת, זה באמת לא עצוב.
 

uvi

New member
יש לך אחלה אמא

זה עצוב, אבל מא שלך באמת מדהימה אם היא כ``כ מנסה -בשביל כל אחד מכם
 

שלומצי

New member
אוף זה היה מרגש.

מה שכתבת, זה צובט בלב. לא המתנה הצנועה, אלא זה שאת יכולה להתעלות על האכזבה שלך, ויכולה לראות את הרגשות ואת החום שיש לאמא שלך כלפייך, ולהעריך אותה למרות ובגלל המחווה הזו שלה. אני לא יודעת מי אשם או אם צריך לחפש אשמים, אני יכולה לדעת בוודאות שיש אהבה גדולה ביניכן, וזה נוגע ללב.
 
למעלה