לא מומחה אבל נשמע לי נורמאלי
ילדה קטנה שאח שלה בא והולך,מופיע ונעלם... בטח שזה קשה ומבלבל מבחינתה.
במיוחד כשבגילה אין לה תפישת זמן מי יודע מה.
הוא יבוא מחר. בשבת הבאה. אולי לעולם לא - בטח נשמעים לה בערך אותו הדבר.
ובכל זאת, מה שאתם תשדרו לה, ככה היא תקבל את הדברים.
תגידו לה שוב ושוב, ובכל מיני צורות שונות, שהוא הולך ובא. שהוא יבוא בעוד שתי לילות. ביום של המנגנת בגן. תמיד ימשיך לבוא. כמו שאבא/אמא הולכים לעבודה ואז תמיד חוזרים. כמו שהשמש שוקעת בערב ותמיד זורחת מחדש בבוקר שלמחרת (והנה למדנו מיליםחדשות! זורחת,שוקעת,למחרת... איזה חיים יפים יש בגיל הזה!)
ועוד ועוד חזרות על אותו רעיון במילים שונות, בדרכי הסבר שונות, ואולי גם בצורות ממש מוחשיות. למשל להדביק לוח שבועי על המקרר ולסמן ימים עם ובלי האח, ואז ביחד עם הילדה, כחלק מהרוטינה של הבוקר בודקים בלוח האם הוא אמור לבוא היום או עוד כמה ימים נשארו (או לילות, אמבטיות, או כל אמצעי ספירה שהיא מתחברת אליו).
אולי לסמן לה כבר בבוקר על ידי כך שהבובה המסויימת יושבת במקום המסויים שמסמן האם האח יגיע היום.
איזה כיף לכם שאלה הבעיות אצלכם. החיבורים האלה של אחים שאינם גרים באותו בית לא תמיד קלים. יפה שהם כל כך חשובים זה לזו. (אגב האם זה הדדי?גם היא חשובה לו?)
סימן נוסף לקשרים הבריאים אצלכם במשפחה המורכבת הוא עצם זה שקראת לו "אחיה" ולא כל מיני חצי-אח, אח חורג, הבן של אבא שלה, ושאר פטנטים מרוחקים.