בת 45 על פרשת דרכים

בת 45 על פרשת דרכים

לא לגמרי ברור לי למה אני כותבת כאן, אבל אולי העלאת הדברים על הכתב תעזור לי לברר אותם עם עצמי. אני עומדת לעזוב את מקום העבודה הנוכחי שלי. אני לא מסופקת, לא מאותגרת ולא מתוגמלת. הערכה? במידה מסויימת אני זוכה להערכה, אבל גם מגבילים אותי. אווירת העבודה לא נעימה. הדבר הטוב היחיד שאני יכולה לאמר על העבודה הזו היא שזה נוח. זה לא מספיק. מידע נוסף על עצמי: אני אמא ל-3, הצעיר בהם בן 3 והגדולה בת 11. שלושתם קשורים אלי מאוד וזקוקים לי במידה רבה ביום יום . כיום אני עובדת עד 16-17 עם פעם בשבוע יום ארוך עד הערב, בו בעלי "מחליף" אותי בבית. הוא עובד גם בהיי טק ולא מגיע בדרך כלל לפני 19:00 הביתה. עומדות בפני כרגע שתי הצעות עבודה טובות ומפתות. אילו כל אחת מהן היתה מוצעת לי בנפרד הייתי קופצת עליה מייד. אבל המצב הוא ששתיהן הבשילו בבת אחת ואני חייבת להשיב לאחד המקומות עוד היום (כבר קיבלתי שלוש דחיות במתן תשובתי ולא יהיו יותר). בשני המקומות התנאים המוצעים דומים מאוד. שכר גבוה משמעותית ממה שאני מקבלת היום + רכב (שלא קיבלתי עד היום). תנאים סוציאליים, ביטוח מנהלים וכו'. בשני המקומות ממש רוצים אותי - מה שמחמיא לי מאוד. הצעה מס'1 היא מטעם חברת היי טק מבוססת, שקיימת למעלה מ-20 שנה. יש לה כ-20 סניפים בעולם והיא נסחרת בבורסות בעולם, בהצלחה לא מסחררת לאחרונה, אבל עדיין במצב טוב. התפקיד מהווה קידום לעומת הנוכחי והינו בדיוק באותו תחום מקצועי (קשור לשיווק) בו פעלתי עד היום. כאמור, מדובר בחברת היי טק עם כל המשתמע מכך: משרד מסודר, תנאי עבודה נוחים, ארוחות מסודרות, תנאים נלווים (ביטוח שיניים וכו'). התפקיד בהחלט מאתגר, אבל גם קצת קצת איך לאמר ..... משעמם?... לא מגוון. לא מרגש.... מבחינת השעות, מצפים ממני לעבוד משרה שלמה, כאשר מראש הגדרתי שבחלק מהימים אעבוד פחות שעות ובחלקם ימים ארוכים. המקום רחוק מהבית כ-30 דקות כאשר אין פקקים (לא בדקתי מה קורה בשעות העומס). העיסוק המרכזי של החברה השנייה אינו כלל היי-טק. גם כאן מדובר חברה מאוד גדולה, ותיקה ומבוססת בתחומה. הם פיתחו תוכנה שממכנת את התהליכים שבהן היא עוסקת והקימו לשם כך חברת בת (סטארט אפ). הם קיבלו המלצה עלי ממנהל שלי לשעבר ומציעים לי לעסוק בתפקיד מאוד מגוון, שיכלול תיעוד של המערכת, הטמעתה אצל הלקוחות, הדרכה, זיהוי ואיפיון צרכים, פיתוח חומרי הדרכה וחומרים שיווקיים, קשר עם הלקוחות עוד. מדובר בתפקיד מגוון, מעניין ומאתגר, אבל יש ממני הרבה מאוד ציפיות. השכר הבסיסי כאן נמוך מעט מהמקום השני, אבל קיים מרכיב של תמריץ, בו אתוגמל בהתאם לכמות החברות שיצטרפו לתוכנה בכל חודש. כרגע קצב ההצטרפות עומד על כ-4-5 בחודש מבלי שנעשה מאמץ ממוקד ומאורגן. העבודה תדרוש ממני הרבה מאוד נסיעות ברחבי הארץ, (לפחות פעם בשבוע נסיעה קבועה לצפון) ובכלל, נראה שיהיה בה מעט מאוד שגרה. אני אהיה במידה רבה אדון לזמני ואמדד לפי התוצאות. אז מה עומד בפני?: בטחון ושגרה מול הרפתקה וגיוון. החלטה קשה שאני מתחבטת בה כבר שבוע והגיע הזמן להכריע. אני נמשכת לאופציה השנייה, ויחד עם זה קשה לי לוותר על הוודאות של הראשונה. בשני המקרים הילדים שלי יפגעו במידה מסויימת ואצטרך לבנות מערכת תמיכה ועזרה (שתתאפשר יותר כלכלית), אבל זה כנראה בלתי נמנע. אוף!
 
שאיפות קריירה

היי, אני מציעה למפות את שאיפות הקריירה. ראשית, כתבי מה את רוצה מעבודה כלשהי. למשל, מימוש, כסף, אוטונומיה... לאחר מכן כתבי ליד כל שאיפנ צי המעריך את החשיבות של השאיפה עבורך (ציון מ 1-10). כעת בדקי באיזו מידה כל עבודה ספציפית עונה על כל שאיפה שלך. תני ציון לעבודה בכל שאיפה (נניח עבודה א' מקבלת ציון 4 בביטוי אישי) ובדקי את הפערים. ייתכן שתביני שעבודה ב' מקבלת ציון 10 באחראיות ניהולית, אלא שאחראיות ניהולית כלל לא חשובה לך. עלייך להתכוונן לעבודה שעונה על הצרכים החשובים לך. בהצלחה, חוה.
 
בעייה היא שיש שאיפות סותרות

למשל "סטטוס" ו"אתגר" ממש מתנגש עם "השקעת זמן בילדים"... בכולופן, החלטתי. בחרתי בעניין על פני הבטחון והסטטוס. הרגש ניצח את ההגיון. מה זה אומר עלי בגילי? ותודה.
 

אילוש36

New member
מה דעתך

לשמוע על הזדמנות עסקית הטומנת בחובה את כל מה שאת מייחלת לו, משמע, עבודה מהבית, בשעות שאת תבחרי, אפשרות לרמות הכנסה גבוהות מאד, היכרות עם אנשים מדהימים, עבודה עם אנשים שאת בוחרת, ועוד יתרונות רבים נוספים. זוהי הזדמנות שאני נחשפתי אליה לאחרונה ובכוונתי לשנות בעזרתה את מקום עבודתי הקבוע מזה 16 שנה. אם מעניין אותך להיחשף גם בפני הזדמנות זו, דברי אלי.
 
למעלה