בת 7 עם השמנת יתר

חסויה35

New member
בת 7 עם השמנת יתר

שלום. בתי בת ה7 גבוהה לגילה אך סובלת מעודף משקל המתרכז בבטן בעיקר. לכאורה הבית שלנו מנוהל באופן בריא-מזון בריא,ירקות ופירות. ממעטים בחטיפים אך לא מתנזרים.
למרות זאת הילדה אוכלת כמויות גדולות ממה שמוגש ומסרבת לגעת בירקות. לבית הספר היא מבקשת לחמניה ולא סוג אחר של לחמים ובנוסף דגנים בשקית ופירות(כל זה עד 2:30). כשהיא מגיעה הביתה היא מקבלת ארוחה חמה שאני מכינה אבל שוב-מוותרת על ירקות, ולוקחת עוד מהתוספת וגם מהחלבון..אני מיואשת לראות את הכמויות הגדולות שהיא מכניסה. פעמים רבות היא אומרת שהיא כבר מתפוצצת.. לאחרונה התחילה להבחין בגודל בטנה לעומת חברותיה ואמרה לי שזה מפריע לה. לא ידעתי כיצד להגיב ורק אמרתי שצריך לשים לב כששבעים כי אם ממשיכים לאכול-הקיבה גודלת וכך הבטן גודלת גם...
בקיצור ממש אודה להכוונה כי מצד אחד אני לא רוצה לפגוע בדימוי העצמי שלה ומצד שני המצב לא יכול להימשך ככה.
 
בת 7 עם השמנת יתר

הי,
ילדים רבים אוכלים לא בגלל רעב אלא לרב בגלל שעמום, כעס, עצב וגם סתם כי מתחשק להם כשבאים חברים. תפקידנו כהורים לעזור לילדים לזהות סימני רעב ויחד עם זאת גם סימני שובע. נושא המשקל אצל ילדים הוא נושא מאוד רגיש. ילדה בת 7 בעודף משקל זקוקה לתנועה (ספורט כלשהו), תזונה מאוזנת לפי המלצת פירמידת המזון לילדים, מתן דוגמה אישית של ההורים והקפדה על התזונה של כל בני הבית. תני לה לאכול כל פעם שמבקשת מאכלים מזינים ולא חטיפים או ממתקים. תגבילי את האכילה רק לפינת האוכל עם צלחת וללא מסיחי דעת כמו טליזיה.
בכל מקרה, חשוב לא לשדר ליד בתך לחץ או חרדה סביב הנושא, אלא להמשיך ולהציע מזונות בריאים ומומלץ ביותר לעשות זאת במסגרת ארוחות משפחתיות.
לפעמים צריך להמשיך כך ובעדינות, תוך צמצום ריבים וויכוחים, עד אשר תתקבל בגרות ותובנה מצד הילדה. אם את מרגישה שאין שיפור במצב, אני ממליצה לפנות להדרכה אישית ומסודרת מדיאטנית בקופ"ח.
בהצלחה,
 
למעלה