ב.ל.א.ע8.ש3

אבח"י

Well-known member
חלק מתיאטרון חינוכי, אבל אורחות.
עם השנים התחלתי לראות, בחלק מהגנים, בובות נכות שהיו חלק מפינת הבובות. השונה נכח בגן לאורך כל השנה.
השינוי הגדול והחשוב ביותר היה שילוב ילדים בעלי נכויות במסגרות רגילות, בחלק או בכל השיעורים, לאורך כל שנת הלימודים.
לדעתי, אחד השינויים החשובים שנעשו. (חשובים לנכים וגם לילדים במסגרת המשלבת).
יש לנו אותו הראש.
לפני 40 שנים לראות נכה ברחוב היה פלא. מידע על ילדים עם צרכים מיוחדים: נכים, תסמונת דאון, עיוות גופני, חירשות וכו' היה מינימלי. הישראלי הממוצע רצה לראות רק אנשים "שלמים" בסביבתו.
ההצגה ההיא "ילדי השכונה" הנגישה [אחח העברית הנהדרת ] קשיים כגון: תסמונת דאון, פיגור, לקות מוחית, שיתוק ילדים ומה לא?! אגב, המקור בא מאמריקה, ושם בין היתר צירפו בובה שחורה, היספנית וכו'
מאז
לצערי ביה"ס ממנו פרשתי אין אף כניסה מונגשת. אין כיתות לימוד בקומת הכניחסה למקרה שילדה תיפצע ותשתמש בקביים. מהצד השני היו בכיתות הלימוד בעשור האחרון, גמדים, חירשים, אוטיסטים בתפקוד גבוה, ילדים עם תסמונת פיזיולוגיות קשות.
 

אבח"י

Well-known member
אבוי.
גם בפינת המשחקים, בחדר בו מתארחים הנכדים, יש בובות עירומות. יש צורך דחוף להלבישן? מה יקרה אם לא?
(את האבק לא אזכיר).
חחחחחח
הוא חוכמולוג לא קטן, משה.
אבל הראו לו מאיפה הדג משתין, בהחלט.
 

mיטלמן

Well-known member
אבק פחות בעיתי כנראה,
חושב משה שפרק הבידור אצלו (חובש כיפה, מברך כל מיני ברכות מוזרות),
הוא רקדנית בטן,
הוא גם שופך לאוכל מים קדושים מאיזשהו פרק לאומי.
אבל בובות ערומות? גוועלד!
קשה להחליט אם לצחוק או לבכות.
 

אבח"י

Well-known member
אבק פחות בעיתי כנראה,
חושב משה שפרק הבידור אצלו (חובש כיפה, מברך כל מיני ברכות מוזרות),
הוא רקדנית בטן,
הוא גם שופך לאוכל מים קדושים מאיזשהו פרק לאומי.
אבל בובות ערומות? גוועלד!
קשה להחליט אם לצחוק או לבכות.
זה עמכו ישרואל במיטבו. הוא שייך ל"בייס" הביביסטי, מלא בתעמולה שקרית שדחפו לו לראש, נטול יכולת "לחשוב" בעצמו וגם מלא מעצמו עד להתפקע.
 

צליליתה1

Well-known member
סוף טוב הכל טוב
הצליחו לסיים את השבוע
סך הכל היו קבוצה נחמדה
משה, בתפקיד האדיוט מחמד בהחלט נתן עבודה
אני מחכה בקוצר רוח למכירת מרצ׳ של התוכנית
בטוחה שתבליני צדיקים ומי קדושים ישדרגו לי את המטבח

מי שמשועמם ומחפש נושא למחקר אקדמי בעל חשיבות לאומית יכול להציע ניתוח תימות מרכזיות של התוכנית, על כל עונותיה
״אצלי נורא נקי, לעומת אצלך לגמרי גי׳פה״ זה בהחלט נושא יסוד, שכולל בתוכו תתי נושאים רבים ובעיקר מסריח מגזענות
 

mיטלמן

Well-known member
סוף טוב הכל טוב
הצליחו לסיים את השבוע
סך הכל היו קבוצה נחמדה
משה, בתפקיד האדיוט מחמד בהחלט נתן עבודה
אני מחכה בקוצר רוח למכירת מרצ׳ של התוכנית
בטוחה שתבליני צדיקים ומי קדושים ישדרגו לי את המטבח

מי שמשועמם ומחפש נושא למחקר אקדמי בעל חשיבות לאומית יכול להציע ניתוח תימות מרכזיות של התוכנית, על כל עונותיה
״אצלי נורא נקי, לעומת אצלך לגמרי גי׳פה״ זה בהחלט נושא יסוד, שכולל בתוכו תתי נושאים רבים ובעיקר מסריח מגזענות
ושכחת תרופה בדוקה להומוסקסואליות,
או אולי משהו שגורם לכך, דוקא אצל האירופאית שניסתה להסביר משהו על הורמונים בעוף ואיך הם תורמים או מרפאים, לא הבנתי ולא פיתחו את הנושא.
 
נערך לאחרונה ב:

mיטלמן

Well-known member
סוף טוב הכל טוב
הצליחו לסיים את השבוע
סך הכל היו קבוצה נחמדה
משה, בתפקיד האדיוט מחמד בהחלט נתן עבודה
אני מחכה בקוצר רוח למכירת מרצ׳ של התוכנית
בטוחה שתבליני צדיקים ומי קדושים ישדרגו לי את המטבח

מי שמשועמם ומחפש נושא למחקר אקדמי בעל חשיבות לאומית יכול להציע ניתוח תימות מרכזיות של התוכנית, על כל עונותיה
״אצלי נורא נקי, לעומת אצלך לגמרי גי׳פה״ זה בהחלט נושא יסוד, שכולל בתוכו תתי נושאים רבים ובעיקר מסריח מגזענות
הגזענות שם אכן חוגגת קשות,
בייחוד אצל זו שהיא לא צ'חצ'חית.
 

אבח"י

Well-known member
טוף, הסיכום שלי -
בשבוע הזה כמו בקודם, מחלוקות טואטאו במהירות תחת שטיח הארוחה, החברותא ואולי גם צו הימים, שהפוליטיקה עוד לא זיהתה.

חמישה משתתפים: שניים מאשקלון, אחד מרחובות, אחת מקיבוץ חצור ואחד פליטה שנעה ונדה בין בתים.

  • עמית מאשקלון, מבית הורים מפואר, עובדת אצל גיא פינס, דבר שמטורטר לנו ללא הרף ע"י קריינות הליווי. לא בשלנית, והבישול שלה מנותק לגמרי מהשורשים התרבותיים שלה. הכל מהאינטרנט. לפי התוכנית היא חצויה לגמרי בין זהותה התלביבית המובהקת לבין זהותה האשקלונית [צ'חצ'חית, העז עמרי לומר לה.] שלא ברור אם היא מעוינת בה אם לאו.
  • בשל נושא מזרחים-אשכנזים שהועלה ללא הרף על השולחן – מזרחית
  • חן מקיבוץ חצור. ריטה סיכמה מצוין, הכל במקום, אבל אין תיבול. וזה די מוזר כשמבשלים אוכלים תאילנדי שהוא עז בטעמיו. אצלה משה מצא אבק, בובות עירומות [שלא נדע. אצלו החולצות מסודרות: חיילים, חיילים] לא אהבתי את חיתוך הדיבור המתיילד, הזכיר לי נשים אמריקאיות או גננת. האוכל אסתטי. אשה מקסימה, פתוחה, רגישה וישירה יחסית. ואשכנזיה.
  • משה מאשקלון, מוצג בעזרת אחד הדימויים הכי גבריים ועוצמתיים – יחידת עורף, יחידת חילוץ. הוא מכיר את מה שהוא מכיר, והוא נותן לדברים להיאמר ללא טקט רב, אבל הקבוצה הכילה את זה, כי יש בו משהו נחמד, ואוהב אדם אמיתי. הוא היחיד שהתעסק בנושאים בוערים, מבחינתו: תעמולת כזב מתמשכת של "קיבוצים עשירים" "אדמות מדינה במיליונים" אשכנזים לא יודעים לבשל, כנראה. אבל את עמרי הגיי הוא הכיל במהירות רבה. אוכל מחובר היטב לשורשיו.מזרחי
  • עמרי תלאביבי שעבר לרחובות מפאת בעיות פרנסה. או איך הגדירה אותו עמית בדיוק אכזר: פלורנטין בואכה רחובות. הורות משותפת עם גברת, פרנסה, לא ברור מאיפה ושמחתי שהוא בעדינות הוריד את משה מהדאגה האבהית לפרנסתו ולחייו. אולי אהיה סטריאוטיפי, אבל בעונה הזו, זה ה-גיי השני שהעלה את רף הבישול. כמו אצל חן ועמית, שם לא ראיתי איזה חיבור "מעמיק" למורשת התרבותית, גם הוא לדעתי מנותק. אמנם הוא הכין חלבה ולבנה וניסה להכין פיתות, שאלה סימני דרך של "מטבח ישראלי עכשווי". לא הלך לו, לדעתי בשל זלזול בפרטים, כמו "זמן אפייה, זמן התפחה". אבל האוכל שלו קיבל 30 נקודות. אשכנזי?
  • ריטה, הפליטה מניר עוז, שמארחת בלית ברירה בבית בנה בתל אביב. שוב, האירופאים האלה מלמדים את הילידים איך באמת מבשלים ולא משחקים עם אוכל סתם. לאוכל יש שורשים תרבותיים עמוקים. עוד לא ראיתי שף מתראיין שלא מצהיר שלמד מאמו ומסבתו את מלאכת הבישול. כך יוצרים אוכל חדשני, לא מטיקטוק או משחקים צמחוניים. בטח אשכנזיה, לבנה משוודיה.
משה וריטה שני המבוגרים הבהירו חד משמעית – שורשים הם בסיס לבישול איכותי ומעולה. נכון, אצל משה זה נפל בשל "אגו נפוח" מדיי ואי הבנת האורחים, אצל חן בשל היומרה לבשל "לא ישראלי" ואצל עמית – שטחיות תלביבית טיפוסית, זלזול בכל דבר שאינה מכירה ולא נחשב "נכון" במעגלים החברתיים בהם הם סובבת.

סה"כ ייצוג מענין של החברה הישראלית:

מזרחי שמרן, ליכודניק עם נפש גדולה, הומו צעיר ומודרני, נערה מודרנית שעדיין גרה אצל ההורים וקיבוצניקית שהתמסדה לטובת הנאות הבורגנות ומתנדבת משבדיה שנשארה. המתנדבת שלנו חזרה לארצה עם בן משפחה.

כמו שכתבתי בפתיחה – ה"שטח" מצביע על כך שכאשר מחלוקות לא מולהבות ע"י מקצוענים, כמו קיבוץ-עיר פיתוח, שחור-לבן, צ'חצ'ח, הן נפתרות די מהר.
 

mיטלמן

Well-known member
רגע רגע,
סקרנת.
"המתנדבת שלנו חזרה לארצה עם בן משפחה"? מה אתה יכול לספר לנו
ללא חדש מפרטים מסגירים או יכולים להרגיז מישהי/י?
סקרנית.
ואם לא, הם עדיין ביחד? שם?
ואם הגזמתי, ימים קשים, ואיך אתבדר
ללא צרות של אחרים?
 

אבח"י

Well-known member
רגע רגע,
סקרנת.
"המתנדבת שלנו חזרה לארצה עם בן משפחה"? מה אתה יכול לספר לנו
ללא חדש מפרטים מסגירים או יכולים להרגיז מישהי/י?
סקרנית.
ואם לא, הם עדיין ביחד? שם?
ואם הגזמתי, ימים קשים, ואיך אתבדר
ללא צרות של אחרים?
אין צרות.
קיבוץ נען, מתנדבת בת 20, גיס בן 22 בערך.
חתונה שם, שלושה ילדים, נכדה אחת.
 
למעלה