גואל רצון וכתות אחרות

בארבאבא

New member
ומה עם איוב?

יודע מה.. אני אעלה נושא שונה מעט. ההתפרעויות בי-ם,למשל.עד כמה הליכה עפ"י מצוות היא חיובית כל כך,אם נובעים ממנה דברים שליליים? כלומר,הסיבה היא חיובית[כביכול],אבל הדרך היא שלילית מאוד.ויש לא מעט מקרים כאלה.. אני מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי נכון... וגם בבתי ספר ממלכתיים לומדים עם מפרשים,תתפלא.
 

noamgk

New member
איוב הוא ספר אמונה אדיר.

דוגמה לא טובה מצאת לך...
בכל מקרה, יש אומרים שאיוב - "משל היה". ועיקר הספר הוא לא באסון של איוב (אם כי הוא תמיד ברקע), אלא בדברים שאחריו. פה דווקא מצאת דוגמה מצוינת: אם ראית אדם שלא מתנהג על פי המוסר - המסקנה היא לא שהתורה אינה מוסרית, אלא שהאדם לא למד תורה כמו שצריך. מי שזורק אבנים על יהודים ומשחית רכוש ציבורי, מלבד החילול ה' שהוא גורם, הוא גם מעיד על עצמו שאינו בן תורה (והוא יכול ללבוש שחורים ולגדל פיאות עד מחר). לא תמצאי גם רב אחד שמאשר את הפרעות האלה (מתנגדים דווקא לא חסרים).
 

בארבאבא

New member
אז מי בעצם נחשב לאדם טוב?

זה שכביכול הולך עפ"י מצוות שבין אדם למקום אך לא בין אדם לחברו או ההפך? שומר שבת,כשרות,מתפלל שחרית,מנחה,ערבית ואפילו הנץ וכמובן זורק אבנים על חילוניים ואף הורס בית כנסת שלא שייכת לו. או אדם שלא שומר שבת ולא מתפלל יום-יום,אך בכל זאת עוזר לאישה מבוגרת לסחוב את הסלים ומידי פעם זורק כמה אגורות בקופת הצדקה. מי בעצם נחשב במקרה הזה לצדיק ומתנהג עפ"י המוסר?
 

noamgk

New member
מה זה "נחשב"?

כבר אמרתי לך את זה פעם - האדם ביהדות עומד מול בוראו. אין כאן "מה נחשב" ו"מה יגידו". כל אחד נשפט על ידי הבורא, ולא על ידי אדם. הרב צוקרמן נוהג לומר, כנראה בעקבות הרב קוק זצ"ל, שהאדם הוא לא שלם, אלא משתלם. אדם שנופל לא צריך לשאול "למה לא הצלחתי", אלא "למה לא השתדלתי להצליח". על זה מבוסס הכל. כך גם אמרו חז"ל: "אם ראית תלמיד חכם שעבר עבירה בלילה, אל תהרהר אחריו ביום, שוודאי עשה תשובה", וגם: "הוי דן את כל האדם לכף זכות". זה עיקרון גדול מאוד ביהדות - כי לא עלינו מוטל לשפוט את חברינו. האדם יראה לעיניים, וה' יראה ללבב. הרבה אנשים, ובכללם אני, חוטאים במידה הרעה הזאת. צריך לעבוד על זה.
 

בארבאבא

New member
אחלה.אלוהים רואה הכל..

הבעיה היא שיש לו כל מיני שליחים שמרגישים לפעמים צורך להתערב..
 
למעלה