גולדמן סאקס : רכישה עצמית של מניות ? לא כשהריבית עולה

גולדמן סאקס : רכישה עצמית של מניות ? לא כשהריבית עולה

בנק ההשקעות הותיק גולדמן סאקס שולח מסר ברור לחברות רבות בוול סטריט - תפסיקו לקנות את המניות שלכם.
בסקירה שהוציאה מחלקת המחקר של הבנק הם מציינים כי תשלומי דיבידנדים שמנים ורכישה עצמית של מניות בכדי לתגמל את בעלי המניות היא מהלך שיש לחשוב עליו שוב.
צוות האנליסטים, בראשותו של אלעד פשתן בדק ומצא כי החברות האמריקניות צברו מזומנים בקצב שיא שלא נראה מאז המשבר הפיננסי ב-2008. בסך הכל, החברות שלא משתייכות לסקטור הפיננסי ב-S&P500 מחזיקות סכום עצום של כמעט 1.5 טריליון דולר של מזומנים ושווה ערך מזומנים.
מה עושים עם כל הכסף ?
המשקיעים ובעלי המניות הרעבים לוחצים והחברות מבצעות רכישה חוזרת של מניות יחד העלאת שיעורי הדיבידנד.
אולי עכשיו, כאשר הפדרל רזרב יעלה ריבית לראשונה מזה כמעט עשור, המצב ישתנה.
בגולדמן סאקס מאמינים כי המגמה של התרחבות הכלכלה והעלאת שיעורי הריבית צפויה לתפוס תאוצה, ובשל כך על החברות להתמקד ולהשקיע יותר במחקר ופיתוח ופחות בתגמולים למשקיעים.
על פי המחקר של הבנק בתקופה של עלייה בשיעורי הריבית, מניות של חברות שמתגמלות את בעלי המניות מציגות ביצועים חלשים ותשואות שליליות וזאת בהשוואה למניות של חברות שמשקיעות בצמיחת החברה ובהוצאות מחקר ופיתוח שמציגות בתקופה הזמן הזו בדרך כלל ביצועים חזקים עם תשואות חיוביות.

בין החברות שבגולדמן סאקס מציינים לטובה ככאלו שמשקיעות בצמיחת החברה אפשר למצוא את אמאזון וג'נרל מוטורס.
מן העבר השני, בין החברות שמחזירות מזומן לבעלי המניות אפשר למצוא את קוקה-קולה ואת CBS.
http://www.bizportal.co.il/wallstreet/news/article/413282
 
גולדמן זאקס : "מחיר הנפט עלול לצנוח לכדי 20 דולר"

אמנם בגולדמן מציינים כי תרחיש ה-"20 דולר" הינו תרחיש קיצון
&nbsp
בשנה שעברה, היו פעילות כ-1,600 אסדות שהביאו לידי עלייה מאסיבית במלאי הנפט הגולמי ובתוך כך לירידה החדה במחירו. כיום דו"ח בייקר יו מצביע על סך של 675 אסדות פעילות בלבד בארה"ב.
בלשון אחר שוק קידוח הנפט האמריקני עומד היום על כ-42% בלבד מפוטנציאל הקידוח שלו. כך שאותו השוק נמצא כבר כיום בתהליך של התאמה לעולם של נפט זול.
&nbsp
התחזית של גודלמן זאקס מצביעה על מחיר של 49.5 דולר לשנת 2016. "אנו צופים שהמדינות מחוץ לאופ"ק יעברו ממצב של גידול מתון בתפוקה למצב שבו הם יקטינו את הקידוח באופן חד. אם כי קיים חוסר ודאות ממשי לגבי כיצד ומתי התהליך הזה יתרחש".
http://www.bizportal.co.il/gazandoil/news/article/414996
&nbsp
&nbsp
סוכנות האנרגיה הבינלאומית חוזה כי הירידה החדה במחירי הנפט הופכת את ייצור הנפט מפצלי שמן ללא כדאית, ולכן ב-2016 תירשם הצניחה החדה ביותר בייצור נפט מחוץ לאופ"ק מאז נפילת ברית המועצות
http://www.themarker.com/wallstreet/1.2729851
&nbsp
&nbsp
 
"הירידות במחירי הסחורות הן תיקון של מחזור־העל"

http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3669750,00.html
&nbsp
אבל יש היבט נוסף, והוא שהפיחות בשער היואן עשוי להיות דפלציוני עבור הכלכלה העולמית. זאת משום שאם הכלכלה הסינית מאטה ושער החליפין שלה מוחלש, משמעות הדבר שהיא הולכת לייצא את הדפלציה שלה או את הצמיחה החלשה שלה לשאר העולם. הצעד הזה יכול לסייע ליצוא הסיני וקרוב לוודאי שהוא יסייע לצמיחה בסין, אבל השפעתו על כלכלות אחרות תהיה להפוך אותן לפחות תחרותיות וגם לדחוף כלפי מטה את המחירים, כי הן מייבאות מסין — וכך להפחית את הלחצים האינפלציוניים ואת הדחיפות שבהעלאת שערי הריבית".
&nbsp
&nbsp
&nbsp
"אחת מתמות ההשקעה שלנו לאורך השנה היא שאנחנו מחזיקים בעמדה חיובית יותר לגבי מניות מאשר לגבי אג"ח או סחורות. כמו כן, אנחנו מעדיפים חשיפה לכלכלות מפותחות על פני כלכלות מתעוררות, משום שכלכלות מתעוררות רגישות יותר לחולשה במחירי הסחורות ולאפשרות להעלאת הריבית בארה"ב. דבר שלישי, בתוך השווקים המתקדמים אנחנו מעדיפים את אירופה ויפן על פני ארה"ב, בעיקר בגלל הפונטציאל היחסי לצמיחת רווחים בעתיד. ולבסוף, בשווקים המתקדמים אנחנו חיוביים יותר לגבי חשיפה צרכנית, ושליליים יותר לגבי חשיפה לתעשייה וסחורות".
&nbsp
עם זאת, מסייג אופנהיימר, אף שאלה "תמות ההשקעה" של הבנק לשנה הקרובה, בטווח הקצר (בין חודש לשלושה חודשים) הבנק נוקט עמדה ניטרלית לגבי מניות ואג"ח בשל אי־הוודאות מכיוון סין.
 
למעלה