גולשים הביעו תמיהה באשר לסתירה כביכול שבין עובדת חוכמתי האדירה שאיננה נגמרת לעולם ושגודלה כגודלם של גרמי השמיים,

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
לבין הציונים שלי, ראשית בימי בית-הספר, ועכשיו באוניברסיטה, שבמקום פשוט להיות גבוהים מאוד וזהו זה, הם מתפרסים בצורה אקראית על-פני כל אורך הטווח, נוטים לשונות גבוהה, ולבסוף מתרכזים לכדי ממוצע בינוני של 75.

הדבר מתמיה אותם.

מן הצד האחד, עובדת חוכמתי האדירה שאיננה נגמרת לעולם ושגודלה כגודלם של גרמי השמיים, המתעלה אף על חוכמתם של אלברט איינשטיין וניקולא טסלה, לאונרדו דה וינצ'י וארכימדס, כפי מה שזאת באה לידי ביטוי בכל ההישגים שלי, שכל אחד מהם יותר מטורף ובלתי-אפשרי מהשני, ושמגדירים מחדש את כל מה שחשבנו שידענו על גבולות היכולת האנושית.

בין היתר אבל ממש לא רק, חיזוי מניות וסחורות שלאחר מכן עולים במאות ואלפי אחוזים, חיזוי מוצלח של תוצאות של בחירות שנים מראש ומאות ימים מלפני שהמועמדים בכלל מכריזים על מועמדותם, כתיבת העבודות המדעיות והספרותיות החשובות בהיסטוריה, וביניהן, העבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה, "תיאוריית האישיות הקוגניטיבית" שמה, שאותה כתבתי בגיל 16 ובכיתה י', תיקון טעויותיו של איינשטיין בגיל 17 ובכיתה י"א, חיזוי הקריסה הכלכלית של 2020, חיזוי הקריסה הכלכלית של 2022, חיזוי אסונות טבע, ועוד ועוד ועוד.

הישגיי אלו זיכו אותי בצבא מעריצים של עשרות אנשים, צבא מתנגדים במקביל לצבא המעריצים, כלכלנים באמריקה שמעבירים מיליונים שלהם ושל אחרים ממקום למקום על-פי הנחיותיי כבר כשהייתי בן 24, שירי הלל והערצה מרובים שנכתבו עליי, אנשים שמעריצים אותי כאלוהיהם, זה שכשהייתי בכיתה ט' רצו להקפיץ אותי כיתה ועוד ועוד ועוד.

מן הצד השני, הציונים שלי, שהם all over the place, נוטים לשונות גבוהה, ולבסוף, מתכנסים לכדי ממוצע של 75.

שני הדברים, גאונותי האדירה שלא נצפתה כמותה קודם לכן לא בעולם ולא בהיסטוריה, והציונים המוזרים שלי, שאינם ניתנים להגדרה כ"נמוכים" או "בינוניים" או "גבוהים" או שום דבר כי אני מקבל הכול מהכול, ושלבסוף מתכנסים לממוצע בינוני; שני הדברים הם עובדות ידועות, מוכרות ומוסכמות.

אך הדבר, בצורה הגיונית ומובנת, ממלא את ליבם של המעריצים והמתנגדים בתמיהה ובבלבול.

"הוא החכם באדם, זה הרי ברור לכל מי שעיניו בראשו", הם קובעים בנחרצות, "אבל איך מי שהוא עובדתית האדם החכם בעולם, מקבל ציונים כאלו?", הם מוסיפים לאחר רגע, שואלים בתמימות ילדותית ובפליאה כנה.

כיצד מסבירים את הסתירה?

טוב, בואו נתחיל מהבסיס.

כמו בכל מקרה אחר אי-פעם של כל סתירה שאי-פעם הייתה, לא באמת יש סתירה, אלא הדברים מתיישבים יחדיו על-פי כללים, חוקים והיגיון החומקים מאיתנו.

במקרה הזה, על-פי כללים, חוקים והיגיון החומקים מכם.

זה בסדר. אל תתפדחו. בשביל זה אני כותב את השרשור הזה.

אז ככה, העניין הוא, שהאמונה הנפוצה והמפורסמת לפיה לאנשים כמה שיותר חכמים יהיו ציונים כמה שיותר גבוהים היא שגויה, והאמת היא, שרוב הגאונים האמיתיים, רוב הציונים שלי, וכך גם הממוצע והחציון, מתרכזים בתוך הטווח של ציונים של בין 70 ל-90, כאשר גאונים אמיתיים בדרך כלל ועל-פי רוב לא יקבלו ציונים, ממוצעים וחציונים של מעל ל-90, או מתחת ל-70.

בנוגע ל-"בדרך כלל הם לא יקבלו ציונים, ממוצעים וחציונים של מתחת ל-70", אני מניח שאין יותר מידי מה להסביר.

בנוגע ל-"בדרך כלל הם לא יקבלו ציונים, ממוצעים וחציונים של מעל ל-90", העניין הוא כזה:

גאונים אמיתיים לא באמת מתעניינים במה שאומרים להם להתעניין בו, אלא הם מתעניינים במה שמעניין אותם ככה לבד, וזה איפה שמושקעים עיקר האנרגיה שלהם, הכוחות שלהם והזמן שלהם, ככה שכשאומרים להם בבית-ספר ואז באוניברסיטה "עכשיו אתה תלמד ככה וככה וככה", הם פחות מתחברים לרעיון, ופחות עפים על זה.

גאונים אמיתיים הם גם אנשים רבי עיסוקים ורבי פעלים, עם אורחות חיים גאוניים וחיים במקצב גבוה. יש להם מספיק על הראש ויש להם מספיק מה לעשות כי הם מעסיקים את עצמם בתשוקותיהם ותחביביהם הרבים, ואין להם הרבה זמן או עניין בכל השטויות של הבית-ספר והאוניברסיטה.

גאונים אמיתיים הם אנשים מיוחדים עם חיים מיוחדים, אישיויות מיוחדות והתנהגויות מיוחדות. יש להם כל מיני חסרונות ויתרונות קטנים שכאלו, שהם לעיתים הגורם, ולעיתים התוצר, של הגאונות שלהם. בתדירות גבוהה יותר משאר האוכלוסייה, יש להם הפרעות קשב וריכוז, הפרעות שינה, תכונות אישיותיות מוקצנות, ועוד כל מיני דברים כאלו. חלק מזה הוא הגורם לגאונות שלהם וחלק מזה הוא התוצר שלה. כשהם לומדים משהו שהם רוצים ללמוד ומתעסקים במשהו שהם רוצים להתעסק בו, חלק מהדברים האלו יעזרו, וחלק יפריעו, אבל הם יותר יינטו לעזור. כשהם לומדים משהו שהם לא רוצים ללמוד ומתעסקים במשהו שהם לא רוצים להתעסק בו, לדוגמה בבית-ספר או באוניברסיטה, איפה שאומרים להם מה ללמוד או במה להתעסק וזה לא תמיד עולה בקנה אחד עם מה שהם רוצים ללמוד/להתעסק בו, כל ה"דפקות" הקטנות האלו בעיקר יפריעו.

יש עוד סיבות למה גאונים אמיתיים בדרך כלל לא יקבלו ציונים, ממוצעים וחציונים ברמת ניקוד של 90 ומעלה מכך (במבחנים ספציפיים, שיעורים ספציפיים או קורסים ספציפיים, אז בסדר וזה לא אומר כלום, אבל ברמת הממוצע הכללי, החציון הכללי, התעודה הכללית בבית-ספר או ברמה הכללית בתואר, אז יש לנו בעיה, ובדרך כלל זה יעיד על היעדר גאונות) מעבר לשלוש שצוינו, אבל ציינתי את שלושת הסיבות הגדולות, ולבינתיים זה מספיק, מה גם, שכבר עברנו על העיקר. אם אתם רוצים לשמוע עוד, אתם מוזמנים לקנות עותק של "תיאוריית האישיות הקוגניטיבית" כשהיא תצא לאור. זאת העבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה. כתבתי אותה בגיל 16. הייתי בכיתה י'. זה היה קל. זיגמונד מי?

בכל מקרה, שלושת הסיבות שצוינו, ועוד כמה, הן הסיבה למה גאונים אמיתיים בדרך כלל לא יקבלו ציונים של הצטיינות. האמת היא שגאונים אמיתיים על-פי רוב וכאמור יקבלו ציונים של בין 70 ל-90. זה יכול להיות בכל נקודה לאורך הסקאלה הזאת, זה תלוי בחומרת הסימפטומים של הגאונות שלהם, בשילוב עם רמת הטמטום והשיממון של החומר חסר התוחלת שמלמדים בבית-ספר ובאוניברסיטה.

וזה למה לי, לאלברט איינשטיין, תומאס אדיסון, סטיב ג'ובס, אילון מאסק, והרוב הגדול של כל מי שהם גאונים אמיתיים, בדרך כלל אין את ציוני ה-90 ומעלה מכך, בטח לא ברמת הממוצע והחציון הכלליים של תעודות בית-הספר שלנו והתארים שלנו, שהיה אפשר לחשוב שיהיו לנו.

למרות שאולי לפעמים היינו רוצים, למרות שבסוף באמת עדיף שלא, כי אז זה היה אומר שאנחנו לא גאונים.

לסיכום, תקפותו של עוד כלי מקובל להערכת האינטלקט הופרכה על-ידי מאור פז.

בדיוק לא מזמן הסברתי למה בשעה שמאמינים שהמתאם בין אינטליגנציה לשכל מוערך ב-0.8, הוא בעצם 0.2.

עכשיו, למרבה האירוניה, הוספתי והגדלתי לעשות, והפרכתי את הרעיון של המתאם החיובי המשמעותי בין ציונים לשכל.

המתאם בין ציונים לשכל דרך אגב, גם כן מוערך בבערך 0.8. המתאם האמיתי הוא בערך, להערכתי, 0.3.

שזה עדיין טוב יותר מהאינטליגנציה, אז לפחות זה. אבל נו די, 0.3? :rolleyes:

קיצר, כן, זה ההסבר ל"סתירה" שבין גאונותי המופלגת לציונים שלי.

זה למה אני עובדתית-ראייתית האדם החכם בעולם (למרות שבעצם אני עובדתית-ראייתית האדם החכם בהיסטוריה, אבל קצת צניעות אף-פעם לא הרגה אף-אחד, מה גם, שגם בצניעות ניחנתי בין יתר תכונותיי הטובות), אבל הציונים שלי all over the place, נוטים לשונות גבוהה, ולבסוף, מתכנסים לכדי ממוצע בינוני של 75.

מקווה שלמדנו היום כמה דברים והנחנו את הסוגייה מאחורינו אחת ולתמיד 🤷‍♂️

57823878-crowned-boy-sitting-in-an-armchair.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

DANIAVNI

Well-known member
בן אדם רגיל, לא גאון ולא חכם במיוחד
הולך לאוניברסיטה
וב3 שנים מסיים תואר ראשון בפסיכולוגיה עם ציונים טובים (מעל 90) כדי להמשיך לתואר שני
אתה כבר 9 שנים מסיום הבית ספר שלך
וכל מה שסיימת זה חצי מהלימודים לתואר ראשון
עם ציונים גרועים שלא מספיקים לכלום
פי 3 מהזמן, חצי מהתפוקה, עם חצי מהציונים שצריך
(בשביל לקבל 95 צריך כפול השקעה מלקבל 75)
קרי, יש לך 1 חלקי 12 מהיכולות של אדם רגיל
אתה לא חכם
אתה על גבול הפיגור
כמו שנאמר, נכה בגוף, נכה בנפש, נכה בשכל
וזאת... עובדה.
לא יפה לדבר ככה
 

DANIAVNI

Well-known member
מותר,אבל אם עושים לאורך זמן זה נחשב הטרדה לפי החוק.
אז תתפלא אבל יש משהו במקומותינו שנקרא נימוס
וזה יכול למנוע מרוב האנשים להפליץ לידך בזמן האוכל
עוד הרבה לפני מכתב מיועצך המשפטי למפליץ על התראה לפני נקיטת הליכים .
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
לא יפה לדבר ככה
הבין את הטעות שבדבריו ומחק :)

או שאולי מחקו לו, כי תגובות נוספות בשרשור הזה נעלמו, כמו התגובה של ai27 שבה הוא שאל אותו למה הוא כל-כך ממורמר, התגובה שלי ל-ai27 שבה אני מסביר לו בתמציתיות למה, והתגובה שלך אליי שבה אתה אומר לי שלא יפה לדבר כך, מספר דקות לפני שאתה שם לב מי התחיל, ואומר, הפעם למי שצריך, שלא יפה לדבר ככה, התגובה שעליה אני עונה עכשיו.
זאת שאלה מעניינת
יכול להיות שם איזשהו גרעין קטן של אמונה כנה, אבל גם אם כן היא שגויה, ומעבר לאותו גרעין, הכול הגזמות והמצאות של אדם אומלל, עצוב ומופרע נפש שהעיד על עצמו הוא במילותיו שלו, שלדבריו אין בהכרח איזשהו קשר כלשהו אל המציאות, ושכל הרעיון האמיתי של כל הפעילות שלו בתפוז זה להוציא קיטור ולקלל בפראות את כל הסובבים אותו בקללות קשות כדרך עבורו להתמודד עם העצבות והמרירות הגדולות והאישיות שלו בחייו כאדם אומלל, מריר ולא מאושר בצורה עמוקה ויסודית שנכשל כישלון בוטה במשחק החיים:

__צילום מסך_19-4-2025_195739_www.tapuz.co.il.jpeg

פעם, ומתוך אותה אומללות ומרירות הוא פשוט היה נוטה לאכילה רגשית, כמו לדוגמה פו הדוב:

f1a806a953d13a866dc2908c852443f1.jpg

רק שההבדל ביניהם הוא שפו הדוב מרבה באכילה מעבר לנדרש מתוך אושר, שמחה ותאווה לחיים, בשעה ש-lemner40 עושה זאת מתוך עצבות, מרירות ואומללות קשה.

הבעיה בכך, היא ש-lemner40 באופן טבעי מאוד השמין, ולכן נטש את מנגנון ההתמודדות הזה, כפי מה שהיה צריך וכדאי לעשות.

5107357f4c547.jpeg

אבל הבעיה, היא שברגע שהפסיק לאכול אכילה רגשית מתוך עצבותו וחוסר הסיפוק שלו, lemner40 למעשה טיפל בתסמין במקום הגורם, ולכן הבעיה המהותית, העקרונית והראשונית עצמה, נשארה, שזאת לדוגמה הבעיה עם הביהיביוריזם בפסיכולוגיה, כמו גם הסיבה לעלייתו לגדולה של הקוגניטיביזם.

משנטש את אכילתו הרגשית, אך משנשאר אדם קטן, אומלל, מריר ועצוב, ועודנו מבלי שהבין או מבין, עד עצם היום הזה, שהוא צריך לטפל בבעיות הראשוניות והמהותיות, אחרת שום דבר לא באמת יעזור, היה צריך lemner40 למצוא מנגנון התמודדות אחר, זה הנוכחי שלו-לקלל את כל העולם ואשתו בקללות הכי קשות שיכולות להיות. האמת והמציאות לא חשובות. אם צריך, אז נמציא אותן תוך כדי פעולה. העיקר לקלל. העיקר לשחרר. העיקר להוציא את כל הרעל הזה, העצבות הזאת והמרירות הזאת.

הבעיה עם כך, זה שזה פיתרון מאוד חלקי ומאוד זמני, מכיוון שהגורמים הראשוניים לעצבות הזאת והמרירות הזאת, נשארים בעינם, וממשיכים לייצר את העצבות, המרירות והאומללות הקשה שמאפיינים אותו.

עם העצבות שלו, המרירות שלו והאומללות שלו, יותר מכל אחד אחר, הוא בעיקר מאוד מזכיר לי סקווידוויד טנטקלס מסדרת הטלוויזיה המצוירת "בובספוג מכנסיים מרובעים":

ydlv531d.png
אז תתפלא אבל יש משהו במקומותינו שנקרא נימוס
נימוס הוא חלק מהמוסר והאתיקה. אנשים כמו המומחה לכלום ושום דבר, עם אתיקה כמו שלו ומוסר כמו שלו, זה מה שקורה כשאנחנו לא מלמדים אתיקה בבתי-הספר כפי מה שאנחנו צריכים, וחושבים שהחינוך המוסרי של ילדינו צריך להתחיל ולהיגמר ב"אסור לשקר, אסור להרביץ, אסור לגנוב".

העיקר שאחר-כך אנחנו מתפלאים למה העולם מלא בחרא של אנשים.

האתיקה והמוסר הם אחד משלושת עמודי התווך של ההתנהגות האנושית, המכובדת, המוסרית והתרבותית שמאפשרות את התאספות הפרטים לכדי הכלל, כינון האמנה החברתית והקיום המתמשך של הציוויליזציה, לצידן של החוק והאלוהים.

עבור מי שלא מתרשמים לא מהחוק ולא מהאלוהים, האתיקה אמורה להוות את המחסום האחרון, אבל אנחנו כל-כך טיפשים, שאתיקה היא אפילו לא אחד מהמקצועות בבית-הספר.

מה כן? מוזיקה, אמנות, שפה שלישית ועוד שטויות בסגנון.

ב"תוכנית הלימודים הפזית", תוכנית הלימודים הטובה, הנכונה והמתוקנת שאותה כתבתי בגיל 17 בגלל שנמאס לי מכמה שהבית-ספר פשוט מבזבז לי את הזמן, אתיקה היא לא רק אחד המקצועות, היא אחד המקצועות שמקבל הכי הרבה שעות לימוד.

David_-_The_Death_of_Socrates.jpg
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
השאלה אם הוא באמת חושב ככה או מגזים בשביל האפקט הדרמטי.
אני מפנה אותך לתגובתי האחרונה ל-DANIAVNI. תגובה 16.
למה?

מי אמר שצריך להיות נימוסיים.
אני שוב מפנה אותך לתגובתי האחרונה ל-DANIAVNI. תגובה 16.
 

ai27

Well-known member
יום אחד תבין שהם צודקים
ותתחיל לעבוד בתור שולייה שלי
בהדרגה אני בטוח שנצליח להוציא ממך משהו מעניין
 
למעלה