גזענות ודעות קדומות?

גזענות ודעות קדומות?

אוי ואבוי, המהלכים הלבנים באים. צריך לחסל את מלך הלילה. לרמוס אותם, לשרוף אותם. להשמיד את כולם.
אבל למה בעצם? מתחילת הסידרה רואים אותם עוסקים בענייניהם. בערך כמו הפראים בצפון. נכון שהיו התנגשויות, אבל כמו שהיו בין כל שני עמים באזור.
אז למה הם נחשבים "רעים"? למה בכלל מישהו חושב שהם רוצים להזיק? עד לא מזמן הם רק הלכו בשלג במעגלים, בלי להפריע לאף אחד.
ותכלס, מלך הלילה בסך הכל עושה מה שרוצים שהמשיח יעשה - יעיר את המתים. ומייד כולם מתנפלים עליו ועליהם במכות. די מקומם.
האם פיספסתי איזו נקודה שהוא בועט בכלבלב? מעלה את מחירי הקוטג'? למה כולם שונאים אותו? זה בגלל שיש לו עיניים כחולות?
 
"שום שיחה לא תמחק את 50 השנים האחרונות"

אז שום דבר לא יימחק את הלילה הארוך, שבו האחרים כמעט השמידו את האנושות ואת ילדי היער. לפעמים ההסטוריה מדדמת מדי מכדי להתעלם מהסכסוך. יכול להיות וסביר להניח שהאחרים הם יצורים רציונליים שרוצים לקדם את האינטרסים שלהם, אבל זה בדיוק העניין, האינטרסים שלהם נוגדים את אלה של האנושות במה שנראה כמשחק סכום אפס. אין דרך להגיע לשלום איתם כי שגשוג של כל צד בהכרח יכול לבוא רק על חשבונו של הצד השני. בהקשר הזה, האחרים לא ממש הולכים לבתי קברות ונותנים חיים חדשים למי שמתו, הם לרוב דואגים להרוג קודם את אלה שהם מחזירים לחיים.

כל זה, כמובן, בהנחה שלא נגלה עוד על האחרים, וכנראה כן נגלה (אחרת אין הצדקה לעוד עונה שלמה). למשל למה הם נעלמו אחרי הלילה הארוך ולמה הם חוזרים דווקא עכשיו. יש מספיק תיאוריות על הקשר בין בית סטארק לאחרים, על זה שהחומה הייתה אמורה להגביל את האנושות מלחצות צפונה ולא רק את האחרים מלחצות דרומה, על זה שבכל פעם שבית סטארק נפגע, או חורשות עצי הסוכך, האחרים מופיעים כדי לאזן דברים, כולל תיאוריה (די מתקבלת מבחינה ראייתית) שהלילה הארוך קרה בזמן הפלישה האנדאלית, ולא לפניה.
 
למעלה