גיאופיסיקה - רעידות-אדמה

Sharon25

New member
גיאופיסיקה - רעידות-אדמה

אם אני רוצה ללמוד את התחום הקשור לרעידות-אדמה, מה עדיף שאהיה - פיסיקאי או ביולוג? גם פיסקאים וגם ביולוגים נוגעים בתחום הזה איך שהוא. הללו שעוסקים בתחום, מה הם בעיקר - פיסקאים? ביולוגים? אולי משהו אחר שאני מפספס? אשמח לשמוע.
 

Sharon25

New member
אחדד

על מנת ללמוד גיאולוגיה לתואר שני, איזה תואר ראשון רלוונטי ועדיף יותר - פיסיקה או ביולוגיה?
 

isrnmn

New member
מה שבין גיאולוגיה לגיאופיזיקה

(אני מניח שלזה התכוונתה כשכתבתה ביולוגיה, ביולוגיה = מדעי החיים) למען הגילוי הנאות אודיע מראש שאני בא מהכיוון הגיאולוגי קודם כל יש הבדל גיאוגרפי, גיאולוגיה ניתן ללמוד בירושלים, באר שבע או בפתוחה, רק שבפתוחה אין תארים מתקדמים. גיאופיזיקה אפשר ללמוד באוניברסיטת תל אביב גם גיאולוגיה וגם גיאופיזיקה אפשר ללמוד החל מתואר ראשון גיאופיזיקאים הם הרבה יותר פיזיקאים מאשר גיאולוגים, יש להם מעט לימודים בסיסיים בתחום וכל השאר זה הצד הפיזיקלי. הגיאולוגים לומדים איך כדור הארץ פועל כמערכת וניגשים לזה גם בשיטות כימיות וגם בשיטות פיזיקליות, החיבור של הגיאולוגים לשטח הוא הרבה יותר חזק. אפשר להיות גיאולוג בעל אוריאנטציה גיאופיזית. זה רק תלוי איזה קורסים תיקח מעבר לחובות שלך ואיזה נושא תיקח לתואר שני/שלישי. במכון הגיאופיזי עובדים גם אנשים שהגיעו מהכיוון הגיאולוגי. הגורם הכי חשוב הוא איזה טיפוס אתה, אנליטי שרוצה להתעמק בצד הפיזיקלי עד הסוף או מישהו שרואה את התמונה היותר רחבה וגם מחובר לשטח ולא רק באמצעות גיאופון או סייסמוגרף
 

Sharon25

New member
אני לא מוצא את האפשרות של גיאולוגיה בפתוחה

אמנם יש להם אתר נחמד בנושא: http://telem.openu.ac.il/geology אבל יתכן שמדובר רק בתואר שני? כי מרשימת התארים הראשונה המתפרסמת באתר האונ' הפתוחה אין ממש מסלול של גיאולוגיה. יש קורסים ספציפיים, אבל אין "תואר בגיאולוגיה". תודה על התגובות. אני מחכים.
 
למעלה