גיא שגיב מ-CCC הוא אלוף ישראל החדש

גיא שגיב מ-CCC הוא אלוף ישראל החדש

ניצח בסיום דרמטי את גיא גבאי מסייקלינג אקדמי. גיא גבאי הוביל בספרינט הסיום ונראה כמנצח הוודאי. הוא הניף את ידיו לניצחון בעלייה כ-20 מ' לסיום וזה הספיק לגיא שגיב לחלוף על פניו ולנצח בהפרש קטן. במקום השלישי סיים רועי גולדשטיין.
תיאור של המרוץ אפשר למצוא בטוויטר של סייקלינג אקדמי https://twitter.com/bikegeeeeks
בנשים עילית ניצחה רותם גפינוביץ שגברה בספרינט הסיום בצורה ברורה. שנייה הגיעה עומר שפירא שהקדימה את פז בש בסנטימטרים.
בפרו ניצח ארז צארום מ-IGP לפני בוריס צוקרמן מדינאמו רייסינג
 
מרוץ הפרו

הייתי ברכב השיפוט מאחורי הבריחה שניצחה את המרוץ. מיד בתחילת המרוץ יצאה בריחה של 7 רוכבים: שלושה מישראל גו פרו, 2 מדינאמו רייסינג, 1 מאשכולות ואחד רוכב זר, דובר אנגלית, מט בורינדה שמו. הבריחה עבדה לא רע ופתחה פער של 45 שניות מהדבוקה, אבל חוסר האיזון שבה גרם לבעייה. הפיתרון (כנראה של צחי בויגן, מאמן IGP, שהיה חלק מהבריחה) היה לשלוח את ארז צארום לבריחת יחיד. אחרי כמה דקות גישרו אליו בוריס צוקרמן מדינאמו ומט בורינדה. הרביעייה שנשארה מאחור נבלעה תוך כמה דקות נוספות על ידי הדבוקה. אבל הפער של הבריחה בסיבוב השני כבר עמד על יותר מדקה. השלישיה שנשארה בראש עבדה יפה מאוד ובשיתוף פעולה ולאט לאט הגדילה את הפער שבשיאו, באמצע הסיבוב האחרון, עמד על 3 דקות. כשהבינו שהפער הגדול כבר לא יאפשר להשיג אותם האיטו קצת את הקצב אבל לא היו נסיונות בריחה. נסיון הבריחה היחיד, שגם הצליח, היה של ארז צארום מ-IGP שהאיץ בעליית המים האחרונה ויצר פער עליו הצליח לשמור עד הסיום. בוריס צוקרמן ניסה לרדוף אך ללא הצלחה. בורינדה, שנראה חזק במשך כל המרוץ, ויתר מייד עם ההתקפה של צארום וסיים שלישי. מה קרה מאחור בדבוקה ולמה לא הצליחו ליצור רדיפה אפקטיבית - ממש אין לי מושג.
 

ariasdo

New member
יש נתון כללי בקטגורית הפו שיוצר השפעה אולי בעקיפין על התוצאה

כל הכבוד לארז צארום ( איש האברסט ) הייתי מפתע אם הוא לא היה מנצח הוא בכושר טוב מאד (בתחילת השבוע עלה 5 פעמים ברצפות את החרמון )
הנתון שלדעתי יש לו השפעה בעקיפין הוא הגיל הצעיר של ארז ביחס לרוכבים בקטגוריה .

אפשר לראות לפי קובץ האקסל של האיגוד ( התוצאות ) מספר דברים .

בקטגוריה פרו יש הרבה מבוגרים 50% מעל גיל 40 ש 5 מעל גיל 50 אומנם לרובם יש ניסיון רב במרוצים אבל פקטור הגיל גם משפיע טובת ארז .
אולי גם זה אחד הסיבות בשאלה שלך למה לא הצליחו ליצור רדיפה אפקטיבית .

גם בעילית הצעירים מובילים ( גיל בערך- 23 ) שזה כנראה גיל השיא לרוכב בארץ כל הטובים שהיו צעירים בשנים קודמות ירדו ביכולת או שינו את אורח החיים לעסקים ללימודים למשפחה וכ' .

דימה אמנם לא זכה אבל חוזר לעצמו - לפני שנתיים היה לו עליונות מוחלטת בכל סוגי המרוצים לא רק בנג"ש .


אומנם לא הייתי במרוץ ולא ראיתי מה היה אבל זו פרשנות כללית מהנתונים הכללים הידועים למען השלמת התמונה . ולמען קידום השרשור .

אריה סדובניק
 

Infin1ty

New member
אני בכושר מסוג מסוים

לא הייתי יכול לשרוד את השינויי קצב בפלוטון, לכן ידעתי שרק בריחה בקצב קבוע תעזור לי לשרוד את התחרות.
אני לא חושב שיש לזה קשר לגיל בלבד, הרוכב האמריקאי הרגיש לי מאוד מאוד חזק והוא בן כ 46 אאל"ט, היו לו משיכות מאוד מרשימות ופה אני רוצה מאוד לפרגן לו, הוא עשה חלק גדול מזה שהבריחה תצליח (לאו דווקא מבחינת כוח, אלא מבחינת שיתוף פעולה)
נ.ב: אל תשכח מי ניצח שנה שעברה...
&nbsp
 

ariasdo

New member
ב 2014 - לפי הכתבה של יאיר בן עמי ניצחו בקטגוריות ...

בקטגורית העילית ליבנר ניצח - השנה לא השתתף לפי דף התוצאות .

בקטגורית הפרו
1 אלעד ניסימוב - השנה לא ראיתי שהשתתף .או לא שמתי לב
2. קיבץ גיל, זמן זהה – עבר השנה לעילית


מזיכרון אתה הייתה שיך לקטגוריה עילית , ואם לא אז הכושר שלך היה פחות בזמנו - עדין לא היה לך השיג של אוורסט ביד .

אני חושב שיש קשר גם לגיל , וזה כבוד גדול למבוגרים ממך כפול בגיל שכמעט ניצחו אותך .

חשוב הגיל - אבל העיקר זה התרגיל .

אריה סדובניק
 

Infin1ty

New member
הפעם האחרונה שהייתי בעלית הייתה

ב 2008 כנראה

בשנה שעברה לא התחרתי, הייתי בארה"ב מהעבודה וגם אז, הייתי במהלך ההכנות ל Everesting בנס-הרים, בשנה שעברה גם התחרתי בקטגוריית המאסטרס (בוגרים 19-29).
יש בהחלט קשר לגיל, אבל ביום שבת, הגיל פחות שיחק, אם ננתח את המירוץ, הפייבוריטים לנצח היו בהחלט כמה וכמה שנים גדולים ממני.
&nbsp
אגב, התרגיל בהחלט חשוב, שנה שעברה ניב ליבנר ניצח שלפי דעתי (כשבועיים לפני כן, הוא היה עם נבחרת ישראל בברלין ככה שהוא פיספס גם כמה ימי אימון טובים) הוא לא היה בכושר שיא שלו (מבחינת אימונים), זה לא תמיד החזק מבחינת כושר הוא זה שמנצח, זה גם זה שקורא את המירוץ ואת הסובבים בצורה נכונה.
 

YotamKa

New member
בולטת גם העובדה שידעת בדיוק מתי ללחוץ, לפי דבריך

ידעת את המקום המדוייק וההילוך שיתנו לך להגיע לקו הסיום באופן הכי מהיר. זה חשוב בעליות קצרות מהסוג הזה, כשקל לטעות במומנטום שנצבר לפני הטיפוס כחוזק ברגליים.
ראה לעומת זאת את הפריצה של גיא גבאי בעילית, פריצה שנכשלה על קו הסיום. הוא מספר "הבטתי לאחור וראיתי רק את רועי גולדשטיין בפער גדול. כנראה שלא ראיתי את גיא שגיב."
זה למרות שרועי גולדשטיין היה ישירות מאחורי גבאי, בעוד שגיב היה קצת בצד. זה אומר שאת שגיב היה לו קל יותר לראות. לא ברור התירוץ הזה.
אגב, בין השמות גיא גבאי וגיא שגיב מבדילה אות אחת של שם המשפחה. כלומר אות אחת וכמה מאיות שנייה.
 

ariasdo

New member
חבל שאתה לא משתתף בתחרויות בגלל השבת - יש לך פוטנציאל ...

 

joeyi3

New member
כל הכבוד לאלוף החדש

לא כל יום משתתף בפורום זה מנצח תחרות גדול.
אולי האלוף ישתף אותנו בציוד שהוא מקבל או משתמש, מהספונסור (האופניים ומערכות)
או עוד חוויות מהמירוץ
וגם כמה שעות שבועיות אתה רוכב?
ואיך נראה שבוע רגיל של אימונים באמצע העונה?
תודה
ג'ו
 

Infin1ty

New member
תודה על המחמאות


אני מקבל חסות מ Ridley (ומעטפת גדולה דרך RockNRoad שאליה נחשפתי שנה שעברה באימונים לאתגר בנס-הרים) ומחברת Lazer העולמית (אני רוצה לציין, לא דרך DAA למען הסר ספק) בשיתוף פעולה עם LifeBeam (דופק בקסדה)
אני לא מקבל את החסות בגלל התחרויות שאני לא עושה (לא התחרתי השנה מלבד אליפות ישראל), אלא בגלל האתגרים שאני עושה, אני גאה מאוד לייצג את המותגים האלו כי הם מסמלים לי הרבה דברים וערכים שאני מתחבר אליהם.
לגבי המערכות, אני רוכב עם שימאנו Dura Ace 11 ורק הקסטה והשרשרת הם Ultegra, המד וואטים שלי הוא פיונייר (עד לא מזמן הייתי רוכב עם SRM) ולגבי הוויכוח שיש פה, אני רוכב כרגע עם 52-36 וקסטה 11-28 מאחורה, בנסיעה הקרובה שלי לאיטליה אני אחליף כנראה ל 50-34 על 11-28.
אני מאוד מאמין בלהשתמש בציוד שמתאים לי, קיבלתי המון הצעות לחסויות שונות ומשונות, מה שלא האמנתי בו ולא התאים לי, סירבתי ומי שמכיר אותי יודע שאין לי סיבה להשתמש במשהו שלא יתאים לי, במיוחד כשאני מבלה המון שעות על האופניים.
הדבר האחרון שאני רוצה זה להתחייב להשתמש במשהו ולגלות שהוא לא מתאים לי, זה לא שווה את הכסף שאני אולי אחסוך.
האימונים שלי בתקופה האחרונה היו מאוד "אינטנסיביים" מבחינת נפח (בעיקר קצב אירובי בלבד), עשיתי מחנה אימונים קצר של כ 8 ימים באיטליה כחלק מההכנות ל Everesting שאעשה בתחילת אוגוסט בסטלביו ולא דווקא לאליפות ישראל.
כחלק מהמכנה גם השתתפתי בגראן פונדו סטלביו וסה"כ על גבי 8 ימים רכבתי כ 38 שעות ו 23700מ גובה מצטבר.
אני רוכב בצורה של 3 שבועות "עומס" ושבוע התאוששות עם ממוצע של כ 20 שעות רכיבה בשבוע עומס שרוב השעות נופלות בשישי-שבת.
כרגע אחרי האליפות לקחתי יומיים מנוחה טוטאלית מהאופניים, בעיקר להתאושש מנטלית מהעומס שהיה לי גם בחרמון וגם באליפות ישראל, מחר אני חוזר שוב לרכוב, השבוע הוא קליל אבל כן ביום שבת יהיה לי רכיבה ארוכה יותר.
אגב, אני בכוונה מעלה כל אימון ואימון ל Strava והפרופיל שלי הוא פומבי, אני מאוד פתוח בנושא האימונים שלי.
ולגבי תזונה, אני מקפיד לשמור על תזונה בעיקר סביב האימונים ובאימונים, אני די אוכל הכל מהכל אבל לפני אירועים חשובים אני משתדל להקפיד לאכול דברים שאני יודע שלא בעייתיים עבורי.
&nbsp
אני חושב אולי אחרי האתגר שאעשה באיטליה, לעשות הרצאה קטנה (כמובן ללא תשלום) אם יהיו מספיק אנשים שיתעניינו שם אדבר על האימונים, אורח חיים (שילוב של אימונים, חיים אישיים ועבודה - תתפלאו, אבל אני עובד משרה מלאה ותובענית), הקשיים באתגרים האלו ועוד...
 

Infin1ty

New member
את הבריחה הראשונה בהתחלה יצר צחי בויגן

ואכן, לא הייתה דינמיקה טובה בבריחה הראשונה, היו הרבה משחקים, אני ברחתי על דעת עצמי, אומנם סימנתי לצחי בצורה מסוימת וקיבלתי סוג של אישור, באותו רגע ראיתי שהם משחקים מי ימשוך אליי, תוסיף לזה שילוב של דופק גבוה, ולקח להם זמן להבין מה קורה, לא היה להם משתלם לגשר אליי כי גיל צביק וצחי בויגן לא היו עובדים.
ואז יצא גישור של הרוכב האמריקאי ובוריס מדינאמו, כשראיתי אותם הורדתי קצב ואז נכנסנו לעבודה ביחד.
ידעתי מראש בבוקר שאין לי סיכוי לשרוד בפלוטון אלא רק בבריחה, לא עשיתי אימוני עצימות, מרבית האימונים שלי היו אימונים בקצב אירובי בלבד.
האימון היחידי שעשיתי ספציפית עצים על המסלול היה לפני כ 3 שבועות שעשינו אינטרוולים על עליית המים, ראיתי שאני לא טוב בשינויי קצב, אבל יש לי יציאה טובה מהמקום, באותו אימון גם סימנתי נק' ספציפית שממנה ידעתי על איזה הילוך אני צריך להיות כדי להוציא את היציאה האופטימלית, ואכן, אם שמת לב, חיכיתי לנק' מאוד מאוד מסוימת בכניסה לעליית המים עד שיצאתי (אם שמת לב, גם משכתי ק"מ עד אליה בקצב טמפו)
ב 10 ק"מ האחרונים הגוף שלי כבר אותת לי, בספרינט האחרון לפיניש, הייתי כולי מכווץ, האצבעות שלי ננעלו על הכידון ולקח לי בערך רבע שעה עד שיכלתי לעמוד על הרגליים חזרה מבלי להתכווץ.
 
מודה שלא שמתי לב לנקודה הספציפית של ההתקפה

בניתוח תנועות הגוף בעליה הקצרה לקראת הסיבוב של מושב עגור, אני חשבתי שבוריס צוקרמן נראה עייף מאוד. על שני האחרים לא הצלחתי לזהות סימנים שיעידו על עייפות. צריך לזכור שבמצב כזה, כשברור שהמנצח יבוא מהבריחה, רוכבים גם נוטים לעשות הצגות של חולשה כדי להמנע ממשיכה מקדימה כדי לשמור כוח וליצור איזשהו יתרון להפתעה. חשבתי שהאמריקאי יתקיף מרחוק לפני עליית המים כי הוא רכב חזק, והוא גדול פיזית, וחשבתי שיהיה לו קשה בספרינט בעלייה.
ברכות על הניצחון, היה מרשים.
 
סיקור של דני אסקרוב על מרוץ העילית, כולל סרטון ספרינט הסיום

בבייק פאנל http://bikepanel.com/p/25472. יש גם כתבה מצולמת של ניצן הנדלר על אליפות הנג"ש שהייתה באורים ביום רביעי.
 

ariasdo

New member
נתון פיקנטי - לערכתי גם מיצג שימוש אצל רוכבי עילית בתחרויות

בגרופ עם קראנק דאבל 53/39 52/39 או סמי קומפקט 52/36 שלחלק זה גם קראנק וואטים , מאחור קסטות 11/25 עד 11/28 .
הסיבה שרוב התחרויות הם סיבובים מעגלים עם גבהות ( ורק מעט מסלולים יש בהם טיפוס כמו בטור ערד ( עקרבים ) או בצפון .

המשמעות היא שהשימוש בקומפקט זה חיסרון בגלל שקראנק קטן 50 שיניים וקפיצה גדולה בין הפלטות בין 50 ל 34 .

גלגלים אני מניח שלרובם זה גלגלי קרבון ברמה הגבוהה .

לגבי שאר הקטגוריות זה רק הנחה ששם יש יותר קומפקטים והסיבה בגלל שחלק גדול מהרוכבים שם חובבים בסופי שבוע מתאמנים או מטילים במסלולים
שיש בהם יותר אפיון בעליות (אזור הרי ירושלים , אזור הכרמל בצפון הארץ והדרום . שזה שונה ממסלולי התחרות .

מסקנה נוספת לדעתי מתאמה לכל הקטגוריות מסלולי התחרות יוצרים אפליה נגד המטפסים כלומר המסלולים פחות מתאימים לרוכבים שמתמחים בטיפוס וזה המצאות בארץ .
זה מצב הפוף מהתחרויות ממסלולי הטורים השונים באירופה ששם זה מכוון שהמנצח יהיה מטפס יש יותר מסלולים הררים ופחות סיבובים מעגלים .

מצורף תמונה מוגדלת שהכתבה של דני אסקרוב לצורף דוגמה שמייצגות אולי פרופיל אופייני של גרופ באופנים .

אני יודע שלחלק זה יראה התעסקות בטפל אבל חשוב גם את זה לדעת אך זה משפיע ואך צריך להתאם ציוד ספציפי לתחרויות .

בקיצור רובם אם לא כולם מצוידים טיפ טופ ברמה הגבוהה לפי התקן קצת פחות מ 7 ק"ג .

זה פרשנות כללית - אני קורא הרבה באתר ספורט פולני ומשם אני שואב את הרעיונות ומנשא להתאם לנושא ספציפי .

יום טוב

אריה סדובניק

 
למעלה