גיל מול גודל

האנטר34

New member
גיל מול גודל../images/Emo6.gif

בהנחה שיש כרגע בכיסי 50,000
פנויים לקניית סירה. השאלה שמעסיקה אותי היא: מה עדיף? סירה גדולה יחסית-40 פיט ישנה (תחילת שנות ה80) או סירה קטנה 30-32 פיט מדגם חדיש יותר-אמצע שנות ה90. מה בעצם צריך לעמוד לנגד עיני? נגד: סירה גדולה ישנה-תיקונים, בליי גבוה ותקלות עתידיות שתיקונם יעלה המון כסף. דמי עגינה גבוהים יותר בגין גודל, דמי ביטוח גבוהים. סירה קטנה-חדישה-קטנה מדי מבחינת מרחב פנימי ומבחינת מסת מפרשים, תשוט איטי יותר מהגדולה ו"תקפצץ" יותר בגלל אורך הגוף שאינו מגשר על פני הגלים הקצרים של הים התיכון-כמו סירה גדולה יותר.לא מתאימה להפלגות בינלאומיות בנוחות. בעד: סירה גדולה ישנה-מרחב פנימי נעים לשינה ולבילוי ממושך של הרבה אנשים בלי להתצופף. שטה מהר יותר-תגיע לדוגמא לקפריסין הרבה יותר מהר. סירה קטנה חדישה-מתמרנת ביעילות, קטנה וקומפקטית, מתאימה לשייט נעים מול חופי הארץ. פחות בליי והתסברות נמוכה יותר לתקלות. דמי עגינה נמוכים יותר. האם פספסתי משהו? אודה על עזרתכם. בתיה
 

עקרבנון

New member
יש גם שיקול נוסף

במחיר הזה את יכולה להיות חברת מועדון ולשוט על סירות של המועדון ופעם בשנה במשך 40 שנה לשכור יאכטה בחו"ל ולשייט בלי כל הכאב ראש של בעלות על סירה. נכון שממבט ראשון זה נראה לא רלוונטי לשיקולים דלעיל, אבל לעניות דעתי זה בהחלט כוון מחשבה לגיטימי והגיוני. לא לשכוח (וזו לא המצאה שלי) "95% מהיאכטות עומדות 95% מהזמן במרינות".
 

arye9

New member
אני מצביע עם עקרבון

(למרות שלא חשבתי על תשובה כזאת) כמה אחוזים תקבלי לחודש על הסכום? כמה תוכלי להפליג בחודש עם הריבית? כמה חודשי הפלגה יש בשנה? אבל, אם ה 50,000 זה רק דמי כיס, תלכי בגדול. בכל מקרה שיהיה לך כף אריה
 

האנטר34

New member
עלות מול תועלת?

אני מקבלת את החישוב...מאד ריאלי והגיוני. אבל, כפי שכתבתי לעקרבנון...נכנס כאן שיקול פחות פרגמטי. אני והסירה שלי
כסף כיס? גדול!!! דם יזע ודמעות-יותר נכון! בתיה
 

האנטר34

New member
נקודה מעניינת אבל....

אני רואה את פני הדברים קצת אחרת. מדוע? אולי כי אני מהמין השני
ואולי סתם אחת כזו רכושתנית שרואה בסירה מעין בית-לטפח, לבקר מידי יום (10 דקות ממרינה ת"א ברגל) ולבלות בה לילות, אם יתחשק לי. כלומר, בנוסף לשיקול של כדאי או לא כדאי, קיים אצלי שיקול של-הסירה היא עולם ומלואו עבורי ולא רק כלי תחבורה שיקח אותי מישראל לקפריסין ובחזרה. אני בהחלט מסכימה ש95% מהסירות עומדות במרינות.....(כמו שאומרים אצלנו "אלוהים נותן אגזוים למי שאין לו שיניים":)) מעניין באמת? יש כאן עוד מישהו שחושב כמוני, שסירה זה אורך חיים מלאף אפילו אם אתה לא גר בה? בתיה
 

קטמרן

New member
בא לדבר האמיתי

ראשית סירה בבעלות זה משהו אחר זה שלך ולא כל דבר ניתן למדוד בכסף. אבל בארץ רוב היכטונרים שותים בירה על היכטה ופעם לפעמים לעיתים רחוקות מפליגים קצת. לקפריסין ההפלגה ארוכה ולמי יש זמן. בים התיכון לא ניתן לעצור ולשתות בירה על הסיפון , אין איפה ותמיד מתנדנדים. ים גלי מדי ליכטות קטנות 40-50 רגל. לעומת זאת בא לדבר האמיתי סירות קטמרן. לעומת יכטה המחיר לסירה חדשה כ- 25% מהסכום שברשותך. הסירה שיש מסוגה הכי הרבה בישראל. ניתן לרדת כמעט בכל מקום. פעילות שייט כמעט כל ימות השנה, חברה מגובשים , תחרויות, והכי חשוב המהירות הגבוהה שהכלי מגיע בלי שום קשיים.יש מועדונים במרינה ת"א בהרצליה מועדון צידון שדות ים במרכז הימי ובחיפה. שווה לנסות בעז
 

בת ים

New member
שבת שלום קטמרן../images/Emo39.gif

קודם כל משפט מחץ: "ראשית סירה בבעלות זה משהו אחר זה שלך ולא כל דבר ניתן למדוד בכסף." אהבתי
ולעניין הקטמרנים: האמת היא שאני רואה אותם חולפים על פניי במהירות הרוח ודי מקנא:) האם נהוג לרכוש סירה כזו, או שיש מועדוני שייט מיוחדים לעניין. ועד כמה שייט קטמרנים נפוץ בארץ? אשמח לשמוע עוד פרטים בתיה
 

קטמרן

New member
הסבר

ראשית זאת הסירה הנפוצה ביותר בישראל. יש כמה מאות שכאלו. במרינה ת"א יש מועדון בשם לב הים המשכיר קטמרנים כנ"ל בהרצליה במועדון צידון תחת מלון השרון. בי"ס נוסף אצל זיו לבנון בחבצלת השרון. ונדמה לי שגם בשדות ים יש בי"ס לקטמרנים. אבל מעבר לכל הדברים הללו ישנם שני דברים בסיסים. 1. המהירות שהכלי מגיע אליה 2 בגלל הכמות ישנה פעילות של שייט יותר ( כך אני מאמין) מכל סירה אחרת. שיוטים, תחרויות, אליפויות בקיצור לעולם אינך לבד וזה מה שחשוב ונחמד. נשמח כולנו אם יצטרפו עוד. הזמנה שכזו לא קיבלת מאיש. בעז
 

בת ים

New member
הכשרה../images/Emo35.gif

כמי שרגילה לסדר מפרשים פעם אחת ולהתפנות לשתיית בירה...איך רוכשים הכשרה לשייט בקטמרן? יש בית ספר שמלמד את זה, למרות שלא צריך רשיון רשמי? תודה בתיה
 

טל גנץ

New member
מועדון לב-הים

בחלק הדרומי של מרינה ת"א סמוך לחוף גורדון נמצא מועדון שייט לב-הים . ניתן בנוהל שתארת לסדר מפרשים לשתות בירה ולרכוש הכשרה. ניתן לקבל מידע ב- 5224079-03 בהצלחה
 

lizard

New member
תוכל בבקשה להסביר את עקרון

הקטמרן ? ולמה מהירות גבוהה ? עקרונית, מה יותר זול,קטמרן או יכטה ? (משומש הכוונה) תודה מיכה
 

קטמרן

New member
אני מנחש

לענין המחיר אינני בקיא אולם יש להניח שסירת קטמרן משומשת זולה יותר מיכטה. למה היא מפליגה מהר בעיקר בגלל המשקל הנמוך מאוד פחות מ- 200 ק"ג ושטח המפרשים הגדול לעומת המשקל. ועוד כמה סיבות הקשורות למבנה ולצורת המפרש. אגב זהו אחד הכלים שללא כל בעיה עובר את מהירות הרוח. בעז
 

arik2000

New member
למה לא משהו טוב באמצע?

או למה לא לחפש שותף שיתן את החצי השני ואז פתרת את כל הבעיה?
 

סקיפר1

New member
הנושא רחב מאוד. ואם הספינה היא דרך

חיים ממש קשה לתת עצה מבוססת עלות/תועלת (ואני בודק כל דבר במונחי עלות/תועלת). ההיצע בישראל כרגע נתון וסופי את חלקו בדקתי בעצמי ואשמח תמיד לעזור לך לבדוק ולראות ולייעץ וכמובן לקרוע את המוכר בשאלות. בסופו של יום רק את מחליטה. טיפ חשוב מהשבוע: אם בספינה זרה חשקה נפשך אזי לפני שבועיים עברה תקנה חדשה שקובעת שמעתה ואילך רק ספינות (יאכטות מפרש) שגילן קטן מ 10 שנים יירשמו בדגל ישראלי (ואם זה המקרה, אל תשכחי לשמור כסף לתשלום מע"מ). אשמח תמיד לעזור, רון
 

gideonb

New member
לקנות סירה תחרותית

רעיון למחשבה הוא להשקיע בסירה תחרותית יד שניה או שלישית אובדן הערך של יאכטה תחרותית היינו גבוהה מאוד ומאפשר להשיג סירה מצוידת ומצוינת במצב טוב יחסית (בהנחה שמדובר על גוף מושקע) . בעיית הבלאי יכולה להוות בעיה ובעבר סירות תחרותיות סבלו מבלאי קטסטרופלי אולם כיום הבעיה פחתה עקב שימוש בחומרים מתקדמים יותר, לכן אפשר למצוא סירות תחרותיות לשעבר במחירים נוחים ולפתור את בעית הנוחות בספינות אלה על ידי תכנון מחדש של פנים הסירה וביצועו . אני לא בטוח לגבי בלאי האם עדיף לקנות יאכטה תחרותית אשר לחצו אותה יותר על ידי צוות מיומן או לקנות יאכטה מצארטר שמקביל ללקנות אוטו מחברת השכרה .
 

בת ים

New member
יאכטה מצארטר

ממה שהבנתי, חברות הצארטר חייבות למכור את הסירות שלהן תוך שנה או שנתיים ולכן הסירות שהן מוכרות הן בעצם חדשות במחיר של סירה "עובדת". אם נחשוב על זה, בעצם כשבאים לקנות רכב מחברת השכרה הרי הרכב מטופל היטב, מה שלא קורה תמיד אצל מוכר פרטי. לכן יתכן שדווקא סירה מצארטר יכולה להיות מציאה לא רעה. אבל שוב, כל מקרה לגופו. בעניין סירות תחרותיות. לפי הבנתי, פנים הסירות האלו-מאד ספרטני כולל כמה דרגשים צרים ולא הרבה יותר. כלומר, דרושה השקעה די גדולה על מנת להפוך את קרביה ולהתאים אותה לסירת פינוקים קונונציונאלית. בכל אופן תודה על הרעיון בתיה
 

gideonb

New member
תכנון מותאם אישית

למרות שהעליות יכולות להיות גבוהות המרחב הפנימי מאפשר ליצור בו הרבה יותר ולהתאים את החלל למשתמש בגודל קבינות ועיצוב הפנים
 

עקרבנון

New member
סירה תחרותית

מלבד היותן ספרטניות, וללא "מבנה בולט" הן בנויות מדופן דקה כביכול משהוא לשימוש חד פעמי והן לא כ"כ מחזיקות מעמד, בחיפה ראיתי כלי שהינו כלי אימון לצוותי יאכטות תחרותיות (לא זוכר את שמו או את הסוג) וזה היה משהוא מרשים מאד, גם תנאים נוחים, גם מערך של כלי תחרותי ועוד הרבה צ´ופרים לא יודע מהיכן נרכש ומה מצב השוק של דברים כאלו אבל אנסה לברר אם בעליו.
 
למעלה