גירושין לאחר טקס נישואין אזרחי לזוג מעורב

eyalwolko

New member
גירושין לאחר טקס נישואין אזרחי לזוג מעורב

שלום לכולם!
שאלה שמקווה שתוכלו לעזור לי בה,
לפני מספר שנים התחתנתי אזרחית לצרכי אשרת עבודה בספרד. זוגתי דאז אוסטרלית נוצריה בעלת דרכון איטלקי, ביצענו טקס בגיברלטר. קיבלנו את המסמכים שמעידים שאנחנו נשואים. מבחינתי העניין היה בירוקרטי לחלוטין, בכדי שאוכל לקבל את האשרה לעבודה באירופה. הקשר בינינו לא החזיק, ועצרנו את תהליך האשרה לעבודה באירופה באמצע. היא עזבה חזרה לאוסטרליה ואני חזרתי לארץ. השארנו את הנישואין כמו שהם אך לא הצהרתי שום דבר על הנישואין בארץ. כיום אני בזוגיות של שנה ומה שעד כה לא הטריד את זוגתי הנוכחית, החל להטריד אותה כשעלו השיחות על חתונה משלנו.
בנוסף, זוגתי חוששת שבמידה והאקסית (שמעולם לא הפסיקה לנסות להחזיר אותי אליה) תראה שאנחנו נישאים היא תחליט לעורר מהומה ולא ממש ברורות לי מה הזכויות שלה עקב הנישואים האזרחיים. אני לא ממש בטוח מה התהליך שאני צריך לעבור לגירושין ואם בכלל יש צורך לעשות משהו או שבמידה ולא הצהרתי בארץ על הנישואין האלה אפשר בעצם להמשיך בתוכניות שלנו ללא בעיות?
מאוד מקווה שאין צורך לטוס לגיברלטר ביחד איתה כי הדבר עלול להתקל בסירוב מצידה.
חיפשתי קצת מידע ברחבי הרשת אבל לא ממש הצלחתי לקבל תשובות.
אשמח לעזרתכם.
 
נישואי חו"ל

תברר מה אומר דין מקום עריכת הנישואין ותפנה לגיברלטר. החוק שם, נדמה לי דומה לחוק האנגלי. בכל מקרה יתכן שלא תצטרך אותה כדי לאין את הנישואין.
 
אני חושבת שלמרות שלא הצהרת על נישואיך

אתה נחשב נשוי ולא תוכל להינשא שנית לפני שתתיר את הנישואים הקודמים. אם אתם חוששים מתגובת בת הזוג הקודמת, תנסהלהתיר את הנישואין בלי שהיא תבין שזה קשור לנישואים הבאים שלך.
אגב, הקונספט של "מבחינתי העניין היה בירוקרטי לחלוטין בכדי שאוכל לקבל את האשרה לעבוד באירופה" בזמן שהיא למעשה היתה זוגתך ולקחה את הפרידה "קשה" - יש כאן איזו בעיה מוסרית.
 
למעלה