ג'ירו ד'איטליה 2023

רבלין נהרג כבר לפני חצי שנה ולא חושב שזה היה קשור לתנאי מזג אוויר. ההבדל בין אופניים ובין ענפי ספורט אחרים הוא לא ידיעת תנאי מזג האוויר, את זה הם יודעים לא רע. ההבדל הוא שאם יודעים שתהיה במקום מסוים רוח צד חזקה ויש חשש לפיצול, אז כל הדבוקה רוצה להיות קדימה, ואם הכביש צר אז זה אירוע מועד לתאונות. כנ"ל לפני ספרינטים, במיוחד בכיכרות ועיקולים. אני בספק אם זה שרוכב מחליק במורד בעיקול בכביש רטוב שייך למטאורולוגיה. נכון שיש בחירת צמיגים וכו', אבל יש גם סיבות נוספות.
 
היום קטע 13, מאיבריאה שצפונית לטורינו אל עמק אאוסטה וצפונה דרך מעבר סן ברנארד אל החלק הצרפתי של שווייץ. סוף סוף קטע הררי קלאסי עם סיום בפסגה. גשם, גשם משמיים, כל היום טיפות המים. מהזינוק ועד הסיום. יש סיכוי טוב שייתנו לבריחה ללכת עד הסוף והדבוקה תתתכנס למבנה צפוף שירכב לאיטו עד העליה האחרונה ואולי אפילו עד הפסגה.
עד עכשיו ישראל פרמייר טק נתנו ג'ירו יפה מאוד עם כניסה לבריחות חזקות והרבה כמעט ניצחון. היום אולי ינסו שוב להיכנס לבריחה, אבל יהיה כנראה מאבק קשה ולא יהיה פשוט להיכנס לבריחה היום. גם נקודות רבות לקטגוריית מלך ההרים שתחולקנה היום ישפיעו על רצון להיכנס לבריחה.
 

elsanto

Member
תנאי מזג האוויר להבנתי יצמצמו את הקטע היום .
בעניין תנאי מזג אוויר הבנת התוואי היכן הכביש יהיה יבש ,היכן רטוב וחלק זהו לא משהו ברמה יבשתית .

הגשם הוא כביכול פתאומי השיטפון בו נספו האחים מטבריה היה מפתיע ...
לפתע האח איבד שליטה על הרכב...
בפועל זה לא המצב .
עמד שם טור מכוניות ארוך שלא העז להיכנס לערוץ המוצף.
המשפחה המדוברת קיבלה דוגמא ועצרה בצד.
ואז הגיעה ניידת משטרה שחצתה ,נכנסה ישירות לערוץ המוצף.
והאחים שקיבלו דוגמא מיד אחריה !
תאונות לא קורות הן נגרמות .
מספר ימים לפני התרעתי במספר קבוצות כי קיימים תנאים לשיטפונות .
במדינה מתוקנת היה נערך תחקיר והשלטונות שאיפשרו את ההפקרות
היו נותנים את הדין .
 

elsanto

Member
קטע 13 מקטע הרים הארוך ביותר הפך להיות קצר מאד.
נאירו קינטנה בגירסא החדשה עם שם אחר
מנצח .
הבלוף הצרפתי תיבו.שני...
קאראפאז האקודורי שלישי ...
מקרא :
קינטנה =רוביו
קאראפאז = ספדה ...
 

elsanto

Member
קטע 14 דרק גי מהאקדמי נשדד ...
לוקח מקום 2 שוב ,בל הכבוד.
 

elsanto

Member
אתמול קטע15
מרקו פריגו מהאקדמי :האח התאום של דרק גי ארוך רזה שען ויודע לטפס כמוהו ..
אז הבנתם לקח מקום שני אחרי ברנדון מקנולטי המדהים .
 

elsanto

Member
אם קראתם כבר הבנתם הכל.
אחרי רוחאן ,פיפו זאנה הופך משען למטפס .
נעקוב .
 
פיליפו זאנה, בן 24, אלוף איטליה במרוץ הכביש מקבוצת ג'ייקו אלולה האוסטרלית. להבדיל מפיליפו גאנה בן ה-26, אלוף איטליה בנגד השעון מקבוצת אינאוס גרנדירס הבריטית, שפרש מהג'ירו הנוכחי אחרי שבעה קטעים.
לכאורה, היה ניתן לרדת על טיבו פינו ששוב הוא הפסיד וסיים שני בקטע, למרות היותו הרוכב החזק ביותר בבריחה המנצחת.
אלא שלדעתי, בקרב המוחות הטקטי בין טיבו פינו ובין פיליפו זאנה וקבוצת ג'ייקו אלולה ניצחה האחרונה.
פינו עבד כל הזמן לפני זאנה, גם כשהיה ברור בשלבים הסופיים שיש להם מספיק פער מוורן ברגיל שרדף אחריהם. מן הסתם אם היה מצליח אלץ את זאנה לעבוד מקדימה זמן ארוך יותר, היה נשאר לו יותר כוח לספרינט הסיום. זאנה הוא רוכב צעיר ולטיבו פינו יש הרבה יותר הישגים. לכאורה, מי שצריך להיות לחוץ על הניצחון בקטע הוא זאנה ולכן הוא היה אמור להירתם לעבודה בבריחה הזוגית.
אבל, לג'ייקו אלולה יש כבר ניצחון בקטע (מייקל מתיוס) ובתור קבוצה הם היו פחות לחוצים מגרופמה-FDJ, ולכן ככל הנראה נתנו הוראה לזאנה לא לעבוד מקדימה כמעט. כמו כן, יש להם בדירוג הכללי את אדי דנבאר שהיה ממוקם חמישי ולכן לזאנה יש תירוץ לא לעזור לפינו שבדירוג הכללי הפך לאיום על דנבאר.
וכך, שוב, פינו עשה את כל העבודה והפסיד בספרינט הסיום. מאכזב מאוד מבחינתו (למרות הובלתו בקטגוריית ההרים) והוא יכול רק להצר על כך שבקטע ה-13 שהיה באלפים הוא לא רכב בחוכמה עם עשרות ההתקפות שהתישו אותו ומנעו ממנו ניצחון שהיה מגיע לו.
 
עוד מקום שני ועוד שברון לב לדרק ג'י. כמו טיבו פינו, הוא רוכב כמו שהוא יודע ולא כמו שצריך בשביל לנצח במרוצים, אבל זו גדולתו. הוא ממוקם במקום השני בדרוג ההרים ו מקום השני בדרוג הנקודות, חולצת הצ'קלימינו, אבל הסיכוי שלו לנצח באחת הקטגוריות הללו הוא נמוך.
במאבק שלו מול המנצח בוטיראגו, פעמיים הגיע רכב הליווי של בחריין, עם המנהל הספורטיבי, בעל עבר סימום והשעייה לשנתיים, פרנקו פליצוטי (לא ברור לי למה מאפשרים למורסעים בסימום להיות מנהלים ספורטיביים), כדי לתדרך את בוטיראגו שרכב כמה מטרים אחרי דרק ג'י. לא ראיתי מצב דומה לרוכב הישראלי, כנראה כי לא היה מרחב בין הרוכבים, אבל השופטים צריכים לשמור על מצב הוגן ושווה. אולי זה שבחריין היא בעצם קבוצה איטלקית השפיע פה על שיקול הדעת הפגום של השופטים.
 

elsanto

Member
לגבי פינו הוא הרוכב הצרפתי הלא חכם הטוב ביותר אי פעם כבר כמעט ניצח את הטור אשר בסופו של דבר ניצח הקולומביאני מאינאוס , לפינו המאד מוכשר יש שחרת טעויות מובנית בדיוק כמו לולוורדה ,אחד הרוכבים הלא חכמים הטובים ביותר אי פעם אשר באותו טור ממש תקף את קינטאנה מקבוצתו במקום לשבת על גלגלי אינאוס לתת להם לעשות את העבודה המפרקת ...
בקשר לגי לא רואה בעיה עם.עוד קטע במקום שני , הרוכב הצעיר הזה נפלא ,
הגיע זמן שילמד גם טקטיקה ללמוד לשבת על גלגלי מטפסים , כישרון הוא לא הכל באופניים , אחד הרוכבים החכמים ביותר אי פעם היה דוקא לאנס אשר פירק את קדל אוונס
בטור בו ניצח קונטאדור ,ישב בקטע המכריע על הגלגל שלו ובכך גרם לו לעבוד יותר קשה עד שאוונס נגמר ורק אז עבר קדימה והשאיר לו עשן למרות שמבחינת האינטרס האישי שלו היה לו עדיף לעבוד יחד עם אוונס,כדי לפרק את קונטאדור
אבל לא !
לאנס הוא לא ולוורדה הטיפש,

 

elsanto

Member
לא אוהב את לאנס,ומאד אוהב את ולוורדה ,אך לא ניתן להתוכח עם עובדות !
 

elsanto

Member
תודה אודי על התיקןן .
וחזרה למירוץ נגש בעליה מוצלח סוף סוף של פרימוז.
אולי נזכר בתחרות קפיצות הסקי שניצח בה באזור אולי סתם
התאושש.
לקראת הסוף פרימוז התחזק ותומאס נחלש.
אישתו לא סובלת את המקפצות האלו וכנראה לא משחררת אותו אפילו לא לקפוץ להנאתו ...
כך או כך פרימוז היה ספורטאי גדול בקפיצות סקי ,והוא רוכב גדול רוכב עלעכשיו .
גראן תומאס ישאר עם המחמאות .
רטכב נהדר עבר את כל השלבים.
קצת פחות טוב מפרימוז .
ניצחון מוצדק של הנופל הנצחי .
וכעת נחכה לוולטה ונראה איך הותיק פרימוז מתמודד עם
הכוכב הצעיר ולא פחות מוכשר או רב גוני:
רמקו , ובכן בוולטה סקי נגד כדורגל נחיה ונראה מה עדיף באופניים ...
 

elsanto

Member
הסתים הג'ירו
תומאס קיבל תיאבון מתכנן לנקום בפרימוז בוולטה.
תומאס רוכב מצוין ומנוסה .
אם הוא נכמס למשטר אימונים רציני יש לו סיכוי לא רע .
יהיה ממש מעניין בוולטה .
את צפי מזג האוויר נבדוק לכאורה נראה יבש בתקופה הזו וחם מאד .
רמקו כנראה יגיע אף הוא מחוזק להבנתי הפרישה היתה צעד נבון.
רמקו חלה , נפצע ומזג האוויר הקשוח היה עלול לסכן לו את כל העונה ואולי גם עונות נוספות .
רמקו לא רוכב טכני מספיק נכון לעכשיו
מסלול רטוב היה רע עבורו.
לפרימוז ותומאס אין את הלוקסוס הזה הקריירות שלהם כבר לקראת עמידה במקום או דעיכה .
רמקו יכל ולהבנתי החלטה מאד נכונה
וטובה לו ולספורט בכלל.
דרק גי נבחר לרוכב המצטיין לא רשמי בגראן טור הזה .
לפני רבים וטובים אחרים והיו לא מעט כאלו.
סימן מאד מעודד לקבוצה שלפתע נראית אחרת לגמרי .
מייקל וודס מרקו פריגו דרק גי סיימון קלארק ועוד רוכבים מאתגרים לא עוד החבורה הגריאטרית מפעם אלא רוכבים שעתידם לפניהם בשילוב עם מספר ותיקים .
נראה טוב מאד .



 

elsanto

Member
ומילה על נגש של םרימוז חלוקה שלילית :
רכיבה איטית יחסית במישור והתפוצצות בעליה הפוך מבטור שהפסיד .
פרימוז עדיין לומד .
 
למעלה