גירסת DEMO של THE WALL, שמעתם?

crime zone

New member
גירסת DEMO של THE WALL, שמעתם?

לפני כמה שנים כשעוד הייתי ממש אובססיבי לפלויד, מצאתי באתר PINK FLOYD & CO שאולי אתם כבר מכירים, גירסת DEMO מלאה לכל אלבום החומה. אין לי שום ספק שזה לא קאוורים, כי ממש אפשר לזהות שזה הקול של רוג'ר ווטרס, וחוץ מזה המילים של השירים שונות (יש שם גירסת יפיפיה לCOMFORTABLY NUMB). אחרי כמה שנים שוב נסנסתי לאותו אתר וראיתי שקבצי המוסיקה כבר לא שם... השאלה שלי היא האם אי פעם שמעתם על גירסת הדמו הזו ? ועוד שאלה שאי פשוט כבר חייב לשאול. מזה בשם אלוהים נצל"ש - מה הראשי תיבות הזה אומר !?!?!?!
 

avki

New member
נראה לי שהשאלה המרכזית היא

למה אתה בפורום בשעות באלה?!
 
נצל"ש = ניצול שרשור

להזכירכם, עפ"י כללי "תפוז" ותקנון הפורום, אין לדבר בפורום על הורדות, צריבות ושאר מרעין בישין. מעניין מה שכתבת על Comfortably Numb, שכן השיר הושלם רק בשלב מאוחר יחסית, ע"ב מנגינה של גילמור.
 

Crazy Diamond85

New member
The Wall - Under Construction

אני די בטוח שפרסמתי את זה כבר פעם פה... אבל הפורומים של תפוז די מעקלים הודעות מיושנות מדי... באסה... בכל מקרה... מדובר בהקלטה מוקדמת של אלבום "החומה" מעיין דמו הרבה לפני ההקלטות... אז מה ההבדל? פחות או יותר אותם שירים (רק שאין את Nobody Home), Empty Spaces פוצל לשני חלקים... חלק ראשון הוא החלק הרגיל שיש בדיסק והחלק השני הוא בעצם הביצוע המורחב שלו לWhat Shall We Do Now, Is There Anybody Out There? גם הוא מפוצל, לשלושה חלקים... החלק הראשון רגיל, רק שהוא בא ישר בתחילת האלבום השני, ושני הקטעים הנוספים באים אחרי Bring The Boys Back Home, כשהראשון ביניהם כולל מילים שהופיעו מאוחר יותר בHey You, הלחן? הלחנים לא השתנו במיוחד... חוץ מכמה מקרים: In The Flesh - אין את הסולו ברקע בתחילת השיר (לא הנמוך, הגבוה למי שמבין), The Thin Ice - בחלק ה"רועש יותר" של השיר... הוא נהייה משום מה די איטי, טרילוגיית Another Brick In The Wall, החלק הראשון - פחות או יותר אותו הדבר, החלק השני - אין מקהלת ילדים, ובכלל שני החלקים הנוספים נשמעים בדיוק כמו הראשון (רק עם הטקסט השונה). Happiest Days Of Our Lives - שקט נורא... Young Lust ו-Run Like Hell - שניהם חסרי מילים, קטעים אינסטרומנטליים בינתיים... One Of My Turns - גם כאן החלק הרועש קצת שונה... אין תופים, אין דיסטורשן, נשמע פחות או יותר כמו החלק השקט של השיר Bring The Boys Back Home - אין מארש תופים, רק דיסטורשן של גיטרה כל השאר נשמעים פחות או יותר כמו המקור.... והמילים? מבחינת המילים: In The Flesh - החלק הראשון נשמע כמו הבית הראשון של החלק השני Comfortably Numb - כל החלק של הדוקטור (שני הבתים של רוג'ר), שונים לגמרי מהמקור... והפזמון אותו פזמון...אך מופיע רק אחרי הבית הראשון... The Show Must Go On - כמה שורות אקסטרה... חלק מהן שומעים גם בהופעה של The Wall חוץ מזה כל השאר פחות או יותר אותו הדבר... שורה פה שונה... שורה שם שונה... לסיכום: נפלא... נורא מעניין לשמוע איך זה נשמע בהתחלה... מה הורידו, מה הוסיפו, מה הפסדנו, מה הרווחנו... וכו'. רשימת השירים: In The Flesh? The Thin Ice Another Brick In The Wall (Part I) Happiest Days Of Our Lives Another Brick In The Wall (Part II) Mother Goodbye Blue Sky Empty Spaces (Part I) Young Lust (Instrumental) One Of My Turns Don't Leave Me Now Empty Space (Part II / What Shall We Do Now?) Another Brick In The Wall (Part III) Goodbye Cruel World Is There Anybody Out There? (Part I - Instrumental) Vera Bring The Boys Back Home Is There Anybody out There? (Part II) Is There Anybody out There? (Part III) Comfortably Numb Hey You The Show Must Go On In The Flesh Run Like Hell (Instrumental) Waiting For The Worms Stop The Trial Outside The Wall
 

dondons

New member
THE WALL הוקלט

במקביל במספר אולפנים, ומוקסס בעוד כמה, יתכן שמה ששמעת הייתה הורדה של טייקים מקוריים רק בשלבים מוקדמים. האלבום הזה עבר מהפכים רבים לפני שהתכנס למה שכולנו מכירים היום הוא בכלל היה אמור להיות אלבום משולש בשם אחר... הרבה מהקונספטים התגבשו ממש לפני הוצאתו. לגבי השירה זו בטח הייתה שירת GUIDE עוד לפני גיבוש סופי של המילים, בדומה למילים ב ANIMALS שעברו כ"כ הרבה שינויים עד שהוקלט כתקליט באולפן.. ודר"א יש מלא קטעים להורדה שנשמעים כמו ווטרס אבל זה לא הוא! הם בדר"כ מופיעים עם DEMO בשם הקטע קל לזהות שזה לא הוא \ הם כשנכנסות הגיטרות!!
 
"החומה" לא היה אמור להיות אלבום

משולש בשם אחר. כל השאר - יכול להיות. לאלבום Animals נכתבו מילים אחרות לשני שירים שהפלויד הופיעו עמם בהופעות כבר משנת 1973 - Raving and Drooling ו-You Gotta Be Crazy. אלו הפכו להיות Sheep ו-Dogs באלבום. גם ל-Echoes היו מילים קצת שונות לפני הגרסה הסופית. ובוודאי ב"החומה", ווטרס שינה את המילים תוך כדי עבודה על האלבום, עד הרגע האחרון.
 
אני ממליצה לקרוא את המאמר

הבא, אותו תרגמתי עבור הפורום: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles/article.asp?forum=648&a=33250&c=4207&sc=0&ssc=0
 

dondons

New member
רוצה להתערב..???

הוא ועוד איך היה אמור להיות משולש.!!! עזבי אמור.. הוא היה משולש במקורו ובגלל אילוצי חברת תקליטים קוצר...
 

dondons

New member
רוג'ר וו'טרס...

מספיק טוב? המאמר שצירפת אמנם לא מזכיר את זה, אז מה? הוא גם לא מבטל את זה!! לא כל מה שאת לא יודעת הוא לא נכון :) ואני לא יושב וממציא "עובדות" האלבום המוגמר היה משולש!! אני חושב שוו'טרס רצה לקרוא לו HANDED OVER או משהו כזה...עברו איזה 20 שנה או יותר מאז קראתי את זה...
 
צר לי, אך זה לא מספק

וגם לא מוצאת חן בעיני הנימה של דבריך. המאמר אליו הפניתי הוא מהימן ביותר, ומסתמך על ראיונות עכשוויים עם הלהקה (מ-1999). אני מפנה אותך לקטע הרלבנטי: "האלבום הוגש לחברת התקליטים רק לאחר שהושלמה העבודה עליו. [הפלויד היו אז במעמד כזה, שהם יכלו למנוע התערבות של חברת התקליטים במהלך העבודה]. עבור כל חברי הלהקה, שמיעת היצירה בשלמותה לראשונה, היתה ארוע מרגש. רייט: "זה היה רגע קשה, מוזר. אני חושב שהייתי קהה חושים, מבחינה רגשית." גילמור: "זה היה רגע קסום – כן, הצלחנו לתפוש את זה!". ווטרס: "זו יצירה גדולה, קלאסית." " כן אני מפנה אותך לביוגרפיה של שאפנר, A Saucerful of Secrets, משנת 1991, כספר-המבוא ללימודי הפלויד, וכמובן לאוטוביוגרפיה של ניק מייסון, אשר יצאה לפני כמה חודשים. מקורות אלו יותר עכשוויים מאשר המקור העלום אליו אתה מתייחס, אשר לדבריך נכתב(?) לפני 20 שנה. באף אחד מהם לא מוזכר משהו דומה למה שאמרת. כמו כן, יש להניח שאם רעיונו של ווטרס היה לאלבום משולש בשם אחר, וחברת התקליטים דחתה את זה, הוא היה מדבר על כך בלי סוף בראיונותיו, מאז ועד היום; זה לא קרה. מאידך, יתכן שאתה צודק ופרט זה נשמט מכותבי כל הספרים האלו (כולל המתופף). מסיבה זו הייתי רוצה לקרוא את המקור עליו הסתמכת.
 

dondons

New member
או קיי...

אז תוציאי את הקקטוס מהתחת ותעשי חיפוש....
 
../images/Emo6.gif

נדמה לי שכבר היה לנו דיבור על תקנון הפורום, נכון? לתשומת לבך.
 

dondons

New member
../images/Emo9.gif אני מחכה שתעיפי אותי מפה..|מזיע

תחת זו דווקא מילה נקיה לדעתי... "תחת שמי ים התיכון..." את לא אוהבת את הנימה שלי..? את איכשהו מצליחה להוציא ממני כעס..
אבל מחוייך..
 
רילקס...

כעס זה לא בריא. חשוב לי שבפורום ינתן מידע אמין ונכון לגולשים. ככה זה, אני והטיקים שלי. אני רוצה שהפורום יחשב למקור רציני ואמין, שעליו אנשים יוכלו לסמוך. לכן אני מקפידה על כך. גם השפה וצורת הדיון שלנו היא חלק מהעניין. פורום שבו המשתתפים גולשים לשפת רחוב והטחת בוץ זה בזה, לא ייראה כפורום רציני. נהפוך הוא, אנשים יירתעו ממנו. אני בטוחה שאתה לא מעוניין בכך. כולם כאן מתקבלים בברכה, כל עוד הם שומרים על כללי הדיון. עד היום, לא נתקלתי בבעיות מיוחדות, ולכן אף גולש מהשורה לא "הועף". אני גם לא צופה בעיות כאלו בעתיד. זה בסה"כ פורום על פינק פלויד, לא פורום פוליטי או משהו כזה.
 

melancholy man

New member
תשמע, תראה, תבין...

טענת משהו, מן הראוי שאתה תביא מקור ולא מי שמערער על הטענה. אגב, יש אצלי ראיון עם דיב גילמור בו הוא טוען שחברת התקליטים שלהם לא התערבה באלבומי הלהקה מאז ה Dark Side ב 73, מן הסתם הוא יודע על מה הוא מדבר (הראיון נערך ב 1992, אגב) גילמור לא עד כדי כך זקן, שישכח דבר כזה ווטארס לא עד כדי כך חסר חוליות שיותר לחברת התקליטים על דבר כזה. אגב, להקה מצליחה כמו פינק פלויד, לא ממש שואלת את חברת התקליטים מה יהיה באלבומים שלהם, יש להם מעמד כזה שהם יכולים להוציא מה שהם רוצים, איך שהם רוצים מתי שהם רוצים. הכל הרי ימכר בכמויות היסטריות. אם יש לך מקור שאומר ההיפך, אנא הבא אותו. ובקשר לציטוט המופלא משלמה ארצי, לא יודע מה עם ציף, אני עברתי את הגיל של להתעסק עם דברים כאלה.
 
../images/Emo171.gif איזה ציטוט משלמה ארצי?

אגב, גילמור לא אומר לגמרי את האמת, ככל הנראה ... לפחות לא לגבי Momentary Lapse... וסיפור שהיה כך היה, אם אני זוכרת נכון את הפרטים (בעצם, רוב הסיפור מצוי בראיון של ווטרס ל"פלייבוי" משנת 1988): זה היה באמצע שנות השמונים, כשהברוגז בין ווטרס לגילמור תפש תאוצה. ווטרס התקשר לבוב אזרין - ההוא מ"החומה" (ואני ממליצה לקרוא את המאמר אליו קישרתי מקודם, כדי להבין מה היה תפקידו שם) - וביקש ממנו להפיק את אלבומו Radio KAOS. אזרין הסכים. לאחר כמה חודשים, לקראת תחילת ההקלטות, ווטרס פתאום לא הצליח להשיג את אזרין בטלפון. בסוף הוא השיג אותו בבית, בשעות הקטנות של הלילה. אזרין אמר לו שהוא לא יכול להפיק את האלבום, כי זה יצריך מעבר של משפחתו לאנגליה, ועכשיו אמצע שנת הלימודים, יאדה יאדה. ואז אשתו של ווטרס, קרוליין, אמרה שהיא חושדת שאזרין ערק למתחרים, ועובד עם גילמור על תקליט ה"פלויד המזוייף" שלו. ווטרס הפרנואיד חקר וגילה שאכן כן: אזרין חתם על חוזה להפיק את Momentary Lapse. אבל ווטרס נקם את נקמתו: בשימחה גלויה לאיד, סיפר ווטרס בראיונות בסוף שנות השמונים, איך חברת התקליטים דחתה את ההקלטות המקוריות של Momentary Lapse בטענה שזה לא נשמע "מספיק פלוידי", ושלחה את הלהקה בחזרה לאולפן "לתקן" את המצב. אזרין וגילמור הכחישו מכל וכל, אבל לווטרס היו פרטים מדוייקים: היכן נערכה הפגישה עם חברת התקליטים, מתי נערכה, ומי השתתף בה. (אולי הוא שלח את אמא שלו למשימת ריגול גם שם?). בקיצור, זו ככל הנראה היתה עוד דוגמא לנסיונותיו של גילמור לנפק גרסאות רשמיות למצבים בלתי-נוחים בתולדות הלהקה, שחזרה אליו כבומרנג.
 

melancholy man

New member
"חתולים מחשבים את קיצם לאחור"

לא קשור, אבל ציטוט... אני מתרגם את המשפט הרלוונטי למה שהזכרת מההראיון עם גילמור (הראיון נערך ב 1992, ב musician המראין הוא מט רזניקוף ואצלי הוא נמצא משום שהוא מופיע בקופסא המעפנא shine on) רזניקוף: "כאשר הוצאת את AMLOE לא הייתה שום דאגה מצד חברת התקליטים שהוא ישקף את "הצליל של פינק פלויד"?" גילמור: "הו..נו..אני לא מתיחס לחברות תקליטים, הם רק מיצרים תקליטים. אין להם שום אמירה בנושא, הם בדרך כלל גם לא מקשיבים לחומר עד שהוא מוכן, עד שיגיע היום בו הם יפסידו על אלבום כלשהו שלנו, מה שעוד לא קרה, כך ישאר המצב."
 

thezanani

New member
דיוויד הוא אל קנא.

השמרי בלשונך וומן. יש חלוקה ברורה מאוד: ווטרס משקר,גונב,נוכל,גונב העתקים של הארי פוטר,שותל סוסים טרויאנים בשולה מוקשים של רייט,עושה מעשים מגונים לחתולות (כן,כן) בבית קברות צועני,מרביץ לזקנות,גונב תפוחי אדמה לסיד,מתחצף לאמא ולא אוכל כשר ודיוויד הוא אלוהים. קאפיש?
 
למעלה