גם הפסיכיאטרית איבחנה

מתה על אלה שעל סמך שורות בודדות באינטרנט

חושבים שהם יודעים לאבחן יותר טוב מרופאים/פסיכולוגים שלמדו שנים וראו את הילד מספיק זמן בשביל להתרשם וקיבלו מידע ממקורות שונים.

סליחה- אבל בשבילי ההערה שלך ממש לא במקום ואפילו מיותרת. מצטערת.

לפני שכותבים צריך לקחת בחשבון שקוראים פה שורות בודדות וממש לא נחשפים לכל התמונה...
 

yuliyuli1

New member
כשאתה כותב תגובה שלא ראויה להכתב,

אל תתפלא שלא מודים לך על שטרחת לכתוב אותה.
 

TikvaBonneh

New member
יש לי בן מחונן, על הספקטרום

זה לא סותר.
אוטיזם זה לא פיגור.
שמתי בקישורי הפורום סירטונים על אנשי ספקטרום מחוננים בתחומים שונים.
 

TikvaBonneh

New member
מודה שלא קראתי את הקישור.

בכל זאת, סדר פסח אצלי...
אני אנסה להגיע לזה כדי שאוכל לחוות את דעתי
 

TikvaBonneh

New member
הסתכלתי בקישור, לא היה שם הרבה חומר

אין מספרים. נכון, יש מקרים של איבחונים לא נכונים בתחום הזה, כי זה לא מדע מדוייק. רק שאני מכירה באופן אישי יותר מקרים שדווקא את האוטיזם פיספסו, בגלל המחוננות. מאמינה שיש טעויות לשני הצדדים.
אבל, למרות כל המקרים שאני מכירה, לא הייתי נכנסת לפורום הורים למחוננים וכותבת להורים שהילדים שלהם בעצם אוטיסטים.
ואם הייתי עושה זאת, הייתי מצפה לקבל ריקושטים
 

TikvaBonneh

New member
עכשיו אצלי בוקר

את כבר אחרי הסדר?
איך היה?
האם נכנסת לאתר? האם קראת את הספרים?
יש לך הפניה למחקרים כמותיים שיכולים להראות כמה נפוצה התופעה? אחד מתוך כמה ילדים שמאובחנים כאוטיסטים מסתבר בסופו של דבר כמחונן?
אני לא חושבת שמישהו כעס שהבאת ברושור שאומר שקיימים מקרים של דיאגנוזות לא נכונות.
מה שלא אהבו זה שמכאן קפצת והסקת לגבי ילד ספציפי, שאת ממש לא מכירה, שקראת עליו כמה שורות באינטרנט, שהאבחנה שלו לא נכונה.
זה לא עד כדי כך נורא שאני אמחוק את זה, אבל מעניין שאת ממשיכה לחשוב שזה היה במקום, אחרי שכולם כותבים לך שאין לך מספיק ידע או הכשרה לערער על האבחנה. למה? כי את חושבת שאת מכירה את הילד יותר טוב מאמא שלו? כי את חושבת שאת מבינה באוטיזם יותר טוב מהפסיכולוגית והרופאה שאיבחנו אותו?
 

yuliyuli1

New member
ברור שהוא לא אובחן בגלל שהוא הפליץ

וגם ברור שהאמא לא פירטה כאן את כל הסיבות שהביאו לאיבחון.
גם אם האמא היתה מפרטת כאן דוגמא שהיא מאוד ספציפית לאוטיזם (וברור שההפלצה אינה כזו) - לא מאבחנים אוטיזם על סמך התנהגות אחת או שתיים. זה אוסף של התנהגויות, שאם הן עונות על מספר מסוים מתוך ההגדרות ב DSM5 - הילד מתאים להגדרה של הספקטרום האוטיסטי.
 

3מרגו

New member
בדיוק ענין של מילוי שאלונים לא נותן לי להירדם בזמן אחרון

היו הרבה שאלות שאני לא יודעת מה נכון.והרבה שהאמת באמצע.
ועוד שאלה שחשבתי שיחשבו זאת כסימן לאוטיזם ומסתבר שזה הפוך.שהוא בא 10 פעמים ואומר "תראי מה עשיתי."
אז אני צריכה להדגיש זאת בפגישה.אולי לא להתייחס לתשובות.כי זה יכול להיות גורלי.
 
אני חושבת שלא לזה הייתה כוונת שלום*.

אני הבנתי שהיא התכוונה, שיש התנהגות שבמקום אחד יפרשו כגאונות ובמקום אחר כאוטיזם.

אני אתן לך דוגמה,
ילד שמתעניין רק בגמרא.
אם יחיה בחברה חילונית הוא יראה הזוי
ואם יחיה בחברה חרדית - זה יראה לא רק בסדר, אלא הוא יכול אולי להיחשב צדיק ואם הוא גם מצליח בלימודו - אז עילוי.


דברתי פעם עם אמא חרדית.
היא סיפרה לי בהתפעלות על הבן שלה, שהוא ממש צדיק גדול.
הבן שלה איחר לשיעורים בבית הספר
וכשהרב שלו כעס עליו הוא ענה שהוא הבין שלא התכוון מספיק בתפילה ולכן התפלל שוב ושוב עד שהצליח להגיע לכוונה הנכונה אבל אז כבר הייתה שעת תפילת מנחה, והוא שוב התחיל ושוב לא התכוון מספיק וכך יום שלם לא יצא מבית הכנסת.
פניה של אותה אם קרנו משמחה
ואני חשבתי לעצמי: מה, את דפוקה? את לא מבינה שלבן שלך יש OCD? או שאת צוחקת עלי?
ממש לא ידעתי מה לעשות וסתם חייכתי במבוכה לעצמי.

האם הילד צדיק או עם OCD?

האם ילד שהוא פריק של משחקי מחשב הוא לא נורמאלי?
כנראה
אבל מאיזה מינון אדם נחשב מכור ועד איזה מינון זה בסדר?
והאם זה תלוי תרבות?


אני חושבת שבכל מצב כזה של קושי נפשי, השאלה אם זה מפריע לאדם בחיי היומיום.
ואם זה לא מפריע זו לא הפרעה נפשית.

אם אדם מתעניין בגמרא ומדבר רק על זה ונמצא בחברה שבה כולם מדברים רק על זה - סביר להניח שזה לא ייחשב למשהו לא תקין,
ואם אדם בחברה לא חרדית יהיה אובססבי למשהו כמו שגיאות לשון ויתקן אחרים כל הזמן - אז כנראה שהוא יחשב חריג
וגם אם הוא יתעניין מאוד במבוכים ודרקונים
או פילוסופיה
או דינוזאורים.
אבל אם נניח יהיה בחברה שבה כולם מתעניינים באותו נושא כמוהו ויאהבו לדבר רק על זה - אז הוא ייחשב שם נורמאלי ורגיל.

לגבי 'הפתעה מוחלטת' אני בטוחה שהסימנים האלה לא היו היחידים שאבחנו את הבן שלה, ויש סימנים רבים אחרים, לפי מה שמתואר ב-DSM. כנראה שהיא פשוט לא פירטה פה את כולם.
 
גם הפסיכיאטרית איבחנה

כנראה שחיינו בסרט...
היא אמרה במילים האלה-"הוא ממש שם"-הכוונה על הספקטרום.
ראיינה אותנו דיברה איתו ראתה את המשחק שלו...
דיברנו על זה שכנראה הגאונות שלו סינוורה אותנו ושגם קצת היינו בהכחשה.
וזה נכון-כי מאז האבחון אצל הפסיכולוגית פתאום בולטות הרבה התנהגויות "מוזרות" שמתאימות לידלי הספקטרום שלפניכן בכלל לא שמתי לב אליהן...
היא גם המליצה על שילוב בכיתה הרגילה שלו.

התלהב שם מהשח מט שהיה לה.
וגם ידע בדיוק באיזה יום בשבוע יחול היום הולדת שלו השנה וגם בעוד שנה.
גם ידע לומר בדיוק באיזה תאריך חבר שלו היה אצלו בבית לפני כמעט שנה וחצי...
היא אני ובעלי נקרענו שם מצחוק... כי זה באמת מדליק...
 

TikvaBonneh

New member
נכון, להרבה אנשים יש "תחומי עניין מצומצמים"

אצל אוטיסטים הם פשוט הרבה יותר מקוריים מאשר באוכלוסיה הכללית.
 

yuliyuli1

New member
זה לא רק ה"מקוריות"

אצל הבן שלי תחומי העניין הם דווקא מאוד מקובלים לגילו, אבל הוא ממש אובססיבי לגבי תחומי העניין האלה, ברמה שזה מפריע לו ביחסים עם בני גילו.
הוא גם לא מבין מתי הילד שאיתו הוא מדבר כבר לא רוצה יותר לשמוע על הנושא, ומתי ילדים כבר מתחילים לצחוק על זה שהוא מדבר על הנושא כלהזמן.
 

3מרגו

New member
כמה מוכר

הוא לא ידע למה השכן שבא לא רוצה להצטרף לצייר אינגרי בירדס.עשרות אם לא מאות דפים של אינגרי בירדס.
אבל בגן חשבו שזה OCD.הנושא טרם סגור...
 

3מרגו

New member
WELCOME

כמה זמן היא ראתה אותו?
אפשר לשאול מה שמה?
ואצלנו ההפך דיבר אצל הרופא שטויות.
בבית הספר שלו כתבו שאין לו בכלל מושג של זמן.
כמו שאומרים ילדים שונים-אותה אבחנה.
רק שאני עדיין לא קונה.
 
תשובות

היא ראתה אותו כשעה
אני חייבת לציין שהלכנו אליה גם עם הילד הקודם וגם עכשיו בידיעה שזו האבחנה אנחנו צריכים אישור רופא בנוסף לפסיכולוגית.
היא כנראה מאוד מקצועית. שאלה בול את השאלות הנכונות עליו. וגם אמרה לנו מה היא רואה במשחק שלו.
תכלס-היא יכלה לראות שם חוסר קשר עין, הדבקות לשח מט שלו-שזה עכשיו ה-קטע שלו. גם כאמור דיקלם לה תאריכים ואחכ גם שלף את מספר הזהות שלו בעל פה בלי למצמץ בכלל.
גם ראתה את הקטע שהוא לא מודע לנורמות חברתיות כי הפליץ אצלה בקולי קולות בלי להתרגש בכלל-ואז אמרה"זה חלק מהעניין"... פ ד י ח ה.
היא כן שאלה לגבי האבחון הפסיכולוגי אם השתמשו בados-מה שאכן בוצע.
דיברה איתו על החברים שלו. אם יש או אין לו.
גם לבקשת הפסיכולוגית בחנה אם מבדיל בין מציאות לדמיון- שאלה אותו כל מיני שאלות לגבי זה.
כלומר-בהחלט הספיקה להתרשם לדעתי מספיק בשעה הזו.
מה שכן-הגענו אליה כאמור רגועים לגבי האבחנה כי הפסיכולוגית שלנו היתה מאוד יסודית-ראיון הורים כמעט שעתיים תצפית בבית ספר ראיון מחנכת ואחכ פגישת אבחון אצלה בקליניקה.

וכנראה שלמקצוענים לאהלוקח הרבה זמן לראות מה שצריך לראות...

שולחת לך שם במסר
 

yuliyuli1

New member
אני חושבת שכדאי לפרסם בפורום ולא במסר

לתפוז אסור לפרסם ביקורות שליליות על אנשי מקצוע - אבל דברים חיוביים מותר לפרסם, ולמען ההורים האחרים שקוראים כאן כדאי לפרסם המלצות על אנשי מקצוע טובים.
 
רק הערה קטנה (לא לך, כי את יודעת את זה)

גאונות לבדה אינה סימן לאוטיזם.

זה שילד זוכר ויודע לבדו אינו סימן לאוטיזם.

סביר להניח שהפסיכולוגית אבחנה לפי סימנים אחרים וזה היה סימן נוסף, מסייע, אחרי שכבר היה לה אבחון.
מכירה כמה ילדים עם "תחום עניין צר" והכל בסדר אתם, וזו רק דוגמה.
ילדים רבים חכמים מאוד מתעניינים למשל במיתולוגיה היוונית ועוסקים בזה הרבה.
ההבדל הדק הוא באובססיה לתחום וחוסר יכולת להפסיק גם אם אף אחד למשל בכלל לא מקשיב.

לדעת את הדברים האלה יכול ללמד על כך שזה פשוט מעניין אותו ולדעתי, זה דבר חיובי מאין כמוהו.

האם מתמטיקאי שמתעניין במספרים יחשב באוטיסט רק בגלל זה?
לדעתי, כמו שכתבתי קודם, השאלה היא העוצמה והיכולת שלו להבין שלא כולם מתעניינים בזה. וכו'.

במקרה שלכם, אני בטוחה שהיו עוד סימנים הרבה יותר ברורים לאוטיזם והדברים האלו היו רק תוספת.
 
זו הסיבה שלא רצנו לאבחן

גם כשההתעניינות שלו בקריאת חומר שממש לא רלוונטית לבני גילו הרגישה לנו מוגזמת.
חשדנו אבל אמרנו-ניתן לו.
כשהגיע הטלפון מהמורה עם התיאורים של מה שהולך בבית ספר- והמלצה שלה ללכת לאבחון- זה היה מבחינתנו מספיק משכנע.
ואצלו- זה באמת "משתק" אותו- הלמידה האובססיבית. כל יום כל היום זה הדבר היחידי שהוא עושה. הוא גם לא נענה לשידולים מצידי לשחק או משהו כיפי. לא מתעניין בחברים, לא מתעניין בפעילות שאני עושה עם כל הילדים ביחד. אני כן משתדלת לגוון לו את נושאי הקריאה ולפחות בזה הוא בסדר.
כך שיש לו מגוון.... כל כמה חודשים מחליף נושא.
 
למעלה