#גם לי חתכו

#גם לי חתכו

במדור "מכתבים למערכת" ב'הארץ' התפרסם מכתב תגובה מאד מעניין לכתבה "ילד שלומד בגיל 3 להדחיק את עולמו הרגשי הוא פצצה מתקתקת" (26.10.18), מאת תמיר אשמן.
https://www.haaretz.co.il/magazine/.premium-MAGAZINE-1.6588997

הכתבה עצמה מרתקת, אני ממליצה לקרא.

התגובה מאת אופיר פז דה פורטוגייז (שאני לא מכירה) מתמקדת ב'ברית השתיקה שסביב ברית המילה'.

"לפחות כשלשה מיליון גברים בישראל הם קורבן של פגיעה מינית - הם עברו ברית מילה.... טיפול רציני בטראומות של גברים יהודים חייב להתייחס לאירוע המילה כחוייה טראומטית מכוננת. העולל חווה חילול נפשי וגופני באיבר פרטי שלו. פעולה אלימה של פגיעה בלתי הפיכה בכבודו ובאוטונומיות שלו. העולל חווה נטישה ובגידה ולא מאיש זר אלא מאמו... אני גורס שחובה להתייחס במלוא כובד הראש לעניין ברית המילה. אני סבור שחובתי המקצועית היא לחקור עם כל גבר את ברית המילה שלו. אני סבור שחובתי לחקור את העניין גם עם כל אם או אב שביצעו בבבנם את האקט הזה. כוחם של ההכחשה וקשר השתיקה הוא עצום..."

https://www.haaretz.co.il/magazine/.premium-1.6613658

גם התגובות למכתב הזה מרתקות.
 

doron1955

New member
ניצנים

גברים בישראל הם קורבן של פגיעה מינית - הם עברו ברית מילה.... . העולל חווה חילול נפשי וגופני באיבר פרטי שלו. פעולה אלימה של פגיעה בכבודו ובאוטונומיות שלו. העולל חווה נטישה ובגידה מאמו...
אגב כך כמה זמן הפורום הזה קיים כבר..כי אני כבר מזדקן בינתיים ...אני כל פעם מופתע מחדש על עומק הנזקים של ברית מילה ...טוב בסוף נגיע : )
 

doron1955

New member
מעבר להגיון

אז כמה כמה זמן הפורום קיים כבר בבקשה ? כי אני באמת מופתע לראות ששום הסברים ורציונל לא מזיז את עצמת ההכחשה הדחקה
אם אחרי כל כך הרבה שנים של אינטרנט וגישה למאגרי מידע אינסופי...משהו פה לא הגיוני..זה גם מתקשר עבורי לנושא פלסטינה..כיבוש ..אלימות ..והדחקה.
 
למעלה