געגועים ליואב אשריאל

יבנאי

New member
אכן, כן היו הדברים מעולם

ב-4 עיניים אגלה לך, אל תכעס שלא בפורום,
 
זהו בדיוק העניין

אתה רק הרחבת במקומות שאני לא רציתי לגעת בהם. ברוב דבריך אתה צודק וזה מה שמדגיש את הכותרת של מה שכתבתי: למרות כל המגרעות כשאני רואה מה מעוללת הדמוקרטיה ו"חופש הביטוי" למה שאמור להיות פולקלור ישראלי בעוד 10-20 שנה, אני אכן מתגעגע למקצוענות. בשנים בהן יואב הוביל, צברתי אני אלפי שעות אולפן בהאזנה לשירים לפני עריכתם לריקודים, הרבה ממחברי הריקודים "עברו דרכי" כדי לשמוע יעוץ איך לערוך את השיר (על מה צריך לוותר, כי אינו שייך לשיר) ואחרים התעקשו לעשות דווקא הפוך ממה שהסברתי להם בצורה הגיונית. גם גדי ביטון ידע לשמוע בעצתי והנה היום הוא מביא לנו את "אפרים" עם התחלה וסוף שאינם שייכים לשיר או את "דרכנו" שלמרות שינוי מהירות ב-20% בהקלטה עדיין מוסיפים לו בהרקדות 10% עד כדי קול של צפצפה. האם באמת חייבים לכל להיט להצמיד צעדים? איך אומרים? "מה שרואים מכאן לא רואים משם" ואני אכן רואה הרבה ריקודים העשויים בחוסר הבנה מינמאלית במוסיקה או סתם זילזול מחפיר בשיר המקורי. אם עלי לבחור בין כל הרעות שציינת למעלה עם המקצועיות של יואב ביחס לשיר ולצעדי הריקוד לבין הפתיחות של היום המביאה לרדידות נוראית - אני אכן בוחר ביואב.
 
גם אני מתגעגעת ליואב אשריאל ומירה

שני מדריכים בחסד עליון. משכמם ומעלה. אך אני גם בעד עידוד היצירה. צריך להבין שלא ניתן לעמוד במקום, ריקודי העם הקודמים (הותיקים/ישנים) הינם בהחלט מבוססים על הצעדים הבסיסיים שבריקודי העם, יושבים טוב על המוסיקה ובהחלט נבחרו היטב. אולם, יש בנו כרוקדים את הדחף להתקדם, ללמוד, להביט הלאה אל העתיד. על כן לעניות דעתי השילוב בין השניים ישן-חדש הוא השילוב המוצלח ביותר. יש לי שאלה. מדוע שגוף ציבורי שמבין במוסיקה ובריקוד לא ייכנס להשתלמויות ושבהחלט יוכל להביע דיעה מקצועית. אני מתכוונת אולי כדאי לתת את הדעת לכך, שעלינו לברור יותר את הריקודים הנכנסים להשתלמות וכמו כן, את הכמות.
 
לעדה החביבה-כל מה שכתבת על מירה

ויואב נכון.לגבי גוף ציבורי,במדינה שלנו את יכולה לשכוח מזה.שימי לב איך שהמדינה שלנו וגופים ציבוריים נהרסים ומתפרקים ובמקומם קמים גופים פרטיים כמו למשל חברות כח אדם.לי כבר לא אכפת שתהיה כל שבוע השתלמות ושבכל השתלמות יהיו אפילו 50 ריקודים חדשים.אני סומך על חוש הטעם הטוב של המדריכים המצויינים שיש לנו היום והם בוררים לנו בהרקדות את הריקודים היפים.לפעמים הם כצת טועים ואנו הרוקדים לאחר זמן קצר מחליטים מה יותר טוב ויפה.(פרט למקרים שיוצרים מלמדים את ריקודיהם,גם אם הם לא יפים). אני אישית משתדל מאד לא להיות שפן נסיון
 
לעזרא ידידי

אל לנו לשכוח שלמרקידים יש חברים שהם יוצרים, והם מעדיפים כמו שאומרים בסלנג "לדחוף" את ריקודי חבריהם גם אם הם לא הכי הכי... גם בזה ישנה פוליטיקה, לצערנו.
 
לירון- אכן כל מה שכתבת על יואב נכון

ומדוייק.אבל מכל מה שעשה יואב,בסופו של דבר נוספו לריקודי העם שלנו ריקודים רבים ויפים.לדעתי יואב הוציא את ריקודי העם מהחיתולים.לולא יואב יתכן וריקודי העם היו דורכים במקום.יואב נתן דחיפה גדולה לריקודי העם והפך את הריקודים להמוני העם.יואב אכן עשה כסף טוב.לזכותו יאמר שהוא אדם חכם מאד עם חוש טכני מעולה מאד. יש לו חשיבה ארגונית מעולה.הוא תמיד ידע לפרק ריקוד לקטעים בצורה כזאת שהיה קל יותר ללמוד את הריקוד.לחוש מוזיקלי והשמיעה שלו בכל קטע מוזיקלי אפשר לתת את הציון 100 .החוברות שעשה גם הן היו מעולות .הוא שיפר את שיטת הרישום של הצעדים,ומאז שהפסיק לרשום,לא קמו יורשים חדשים שמסוגלים לרשום כמוהו ובדייקנות רבה , מדוייקת ומסודרת כמוהו,למרות שלדבריו הוא מדריך ומסביר לדור הצעיר.תמיד היה קל ופשוט ללמוד ממנו ריקוד שהדריך.יתכן שבזכות אשתו שעזרה לו בהדרכת הריקודים אז היה קל לו יותר לפעול.כמובן שרבים העריכו את פועלו אבל רבים גם לא אהבו אותו מבחינת אופיו הקשה.דרך אגב שמעתי שעכשיו חוזרים לשיטת רישום הצעדים, כי לימוד מקלטות וידאו שיש בהן רווח טוב לא מספיק,חייבים להוסיף גם את רישום הצעדים בשילוב עם לימוד מקלטת הוידאו,למרות שאין רווח כספי גדול מחוברת הסברים לצעדים.כיום מדריכים רבים שוברים לעצמם את הראש ורושמים לעצמם בצורה חובבנית את הצעדים והתנועות של הריקודים.
 

gilroy

New member
כל מילה בסלע

מלבד יואב אשריאל שאינני מתגעגע אליו.
 

טליש

New member
תגובה לריקודים החדשים

אני לא כל כך בקיאה בתהליך בחירת השירים, הריקוד והתאמת הצעדים אך בכל זאת הייתי רוצה להגיב. יש לי מן תחושה כזאת שבאמת לכל להיט מחברים צעדים. זה לא תמיד מצליח ויש ריקודים שממש אי אפשר לרקוד בגלל חוסר ההתאמה בין המוסיקה לצעדים. חבל שאין מי שיפקח על היוצרים (ויש לי המון כבוד אליהם), ידריך אותם וינסה להניא אותם מכל אותם ריקודים לא מוצלחים.
 
למעלה