גראן פונדו חרמון - מדידת הזמנים בוטלה

oferlev9

New member
גראן פונדו חרמון - מדידת הזמנים בוטלה

המקטע התחרותי ומדידת הזמנים בוטלו . רוכבים תחרותיים רבים שבאו בשביל המקטע התחרותי התאכזבו

המארגנים טוענים שהביטול היה בגלל החום. אבל בכל זאת נתנו לכל הרוכבים לטפס בחום

יש טענות של רוכבים שהביטול היה בכלל בגלל תקלה בציוד המדידה.
 

rolling9stony

New member
היה חום מטורף, מעל 40 מעלות בתחילת הטיפוס

לטפס את החרמון בראש תחרותי בתנאים כאלה יכול היה להביא לפגיעות של ממש.
היו לא מעט רוכבים מותשים בצידי הדרך, חלקם ממש שכובים בצל.
הרבה רוכבים עלו לאוטובוסים או רכבי ליווי ולא רכבו את העלייה.

תקלה בציוד המדידה - לא יודע, אבל מהתנאים בשטח נראה שביטול המקצה התחרותי היה החלטה נבונה ומוצדקת.
 

skcazy

New member
גראן פונדו חרמון ...2014 ארוע מוצלח !

תרבות רכיבה היא לא דבר שרק מדברים עליו , רוכבים אותו .. המראה של מאות כלי רכב מטפסים לחרמון בשעות בוקר מוקדמות בשישי פורקים רוכבים שמתארגנים באופן מיקצועי ומהיר ( אוספים קפה , ערכת משתתף , תיקונים קלים מים תדריך קצר ... ויוצאים בזמן ) אפשר להגיד שזו רמת האירגון הנדרשת באירוע צנוע בכל מקום בעולם .

הדגש הוא על אירוע צנוע , ליווי משטרתי הדוק כבישים סגורים רוב הזמן , בלי לחץ מן המארגנים על אף פלטון מכובד למדי ...זרימה נעימה .

(לי באופן אישי היה הקטע הראשון - הקל יחסית הפחות נעים בכל האירוע אם כי מדובר רק בעניין מנטלי דהירה במדרון עם מאות אנשים שאינני מכיר דורשת אמת אמון גבוה מזו שיש לי ברעי הרוכבים . ) קטע ראשון של כ 40 ק"מ במהירות ממוצעת מעל 30 קמ"ש .

היה ברור שיהיה יום חם וכולם התארגנו לתחנת רענון בגדות הגלישה לשם הייתה מהירה כפי שניתן לנחש , אני ראיתי רק רוכב/ת אחד/ת שזכה לטיפול בשל נפילה .

בתחילת הרכיבה חישבתי את הסיכוי לפאנצ'ר ... אירוע כזה עם כ 600 רוכבים על 110 ק"מ אמור להניב בערך 30 פאנצ'רים בפועל היו יותר בגלל החום כנראה. 5% סיכוי די גבוה ..

בגדות , התארכה ההמנתה מעט יותר מהנדרש , וביציאה משם החום היה כבד . למרבה המזל הצטרפתי לפלטון אקראי שטס עד חורשת טל במהירות רכיבה ממוצעת של 30 קמ"ש על אף התנאים של החום והגבעות .

בחורשת טל ( כאמור 25 ק"מ מגדות וסה"כ 85 ק"מ קלים עד שם ) פגשנו תחנות רענון מקצועית ( סלט פירות קר ובשפע ! , מים , פרות , איזוטון ..)
שם נפלה ההחלטה לוותר על המדידדה בעלייה לחרמון . לכל הרוכבים הוסבר שמוטב לרכב לאט או לעלות לרכב הליווי ולא לקחת סיכון של התיבשות .

אני עליתי לחרמון כמה יומים קודם והייתי מוכן פיזיזת ומנטלית לרכיבה מהירה , מאחר שאני לא רוכב תחרותי , לא הייתה להחלטה שום השפעה עלי , יצאתי עם כל הפלטון הגדול וכפי שאני נוהג מדדתי זמן מהגשר האחרון של הבניאס עד ראש ההר - 21 ק"מ וקצת .

מאחר שזה טיפוס של 1200 מטר וכל מאה מטר בערך הטמ"פ יורדת במעלה .. תנאי הרכיבה היו פחות קשים ככל שהתקדמנו בהר .

מבחינתי , הייתה רכיבה טובה , החרמון תמיד קשה אבל כבר עליתי אותו בימים קשים יותר. לקראת הסיום ממש התיישבה לי על הגלגל רוכבת מקבוצת התחרותיים שהרשימה אותי בנחישות שלה ובסיום היא נעלמה לפני שיכולתי להגיד לה שאפו .. ( ..ןשברתי שיא אישי - גם משהו)..

זהו , לדעתי אירוע טוב נוהל באופן צנוע ואחראי . אם להעיר משהו אז אפשר להגיד שניתן היה לצפות לזנב ארוך של רוכבים שיתעקשו לטפס על אף החום ושבסוף צריך היה להוריד יותר צוותי סיוע לעבר האחרונים רבים מהם סיימו בקושי ו / או ניתקלו בקשיים טכניים או חוסר מים .

עוד חודשיים טרנסאלפ ...
 

ariasdo

New member
ארגון מעולה לא מחפה על תכנון לקוי וחוסר מזל

בפעם שניה בגלל תנאי מזג אוויר שבארצנו הקטנה יש שינויים חדים בעונות מעבר .
בפעם הקודמת היה סופה ועכשיו שרב ולמרות שיודעים מראש שיש צפי לבעיות בנושא מקימים בכל מחיר ולא דוחים משיכולים שונים .

התחלת רכיבה מהחרמון , סבוב מעגלי זה שיקול לחסוך עלויות לכולם כולל לרוכבים עבור הסעות .
במצב מזג אויר נורמלי זה עוד הגיוני למרות שרכיבת מסת רוכבים גדולה בירידה דבר מסוכן
ותודה לאל שעבר בשלום . הבעיה שזה יצר איבוד זמן יקר של שעות בוקר שביום שרבי זה קריטי .

בסיטואציה שהייתה אם לא דוחים לפני , יוצרים תכנית גיבוי אלטרנטיבית שהייתה חוסכת 2200 מ' גובה מצטבר יורד .על חצי דרך מיותרת .
היה אפשר להתחיל הרבה יותר מוקדם, מחורשת טל לעשות סיבוב קטן ולהתחיל את המרוץ ,כולל התחרותי מלהבות הבשן בשעה מוקדמת .

אבל זה לא היה נראה כמו גראן פונדו אלה עליה לחרמון והבעיה העיקרית שהיו צרכים לדאוג להסעות בחזרה לחורשת טל .

Skcazy אני שמח בשבילך שאתה בכושר ושרדתה את הדרך החמה לחרמון ובהצלחה גם טרנסאלפ .
אבל בסיכום שלך אם נוציא את תיאורי הרכיבה , אתה נשמע כמו דובר כלל בריאות . שמסביר מה היה טוב בארגון
אלו שמארגנים יש להם ניסיון רב בנושא ובקטע הזה זה א , ב , תמיד הם כמעט 100% .

גם בתארים שלך זה נראה כמו רכיבת , כלל הישרדות ולא רכבת כלל בריאות .

ההחלטה הנכונה היחידה בכל הסיפור זה שבוטל הקטע התחרותי . עדיף שהרוכבים התאכזבו ולא ימותו מחום בגלל התחרות .

אני יודע שזה לא חוכמה בדיעבד לכתוב ביקורת , אבל אולי בפעם הבאה אם קצת מזל וקצת יותר חוכמה יצלח באמת הגראן פונדו .
יהיה אירוע מוצלח לכולם ולא רק לך .

אריה סדובניק
 

skcazy

New member
אריה - אתה מחמיר מידי

גרנד פונדו הוא בראש ובראשונה אירוע רכיבה חובבני - המוני
מאחר ולא הייתה לי כוונה להתחרות ביטול התחרות לא השפיע עלי . אילו היה מדובר באליפות ישראל ברכיבה נגד השעון בעלייה ... היה מקום להתחיל מוקדם כפי שאתה אומר ולהתמקד רק בתחרות . זה לא האירוע .
בעת הטיפוס היה חם לא באופן מסוכן לדעתי אבל נדרשה תשומת לב מהמארגנים בעיקר לאסוף את אלו שנתקעו טענית או התקשו פיסית .
רכיבה קרירה ...

אגב - נראה לך שכלל בריאות ירצו שאדברר אותם ? להוציא חשבונית ?
 
המארגנים צודקים, תרבות ספורט הפנאי בגסיסה

לא הייתי באירוע, לצערי הרב ובעיקר משום שהוא היה לזכרו של חבר ילדות, גבי שגדלתי איתו באותו בית הילדים והקשר בנינו היה לי כשל אח בכל מובן.
אילולא מחויבות העבודה שלי אין לי בכלל ספק כי הייתי מגיע ואולי אפילו רוכב כמה ק"מ לזכרו של גבי.

לאחר מותו של הרץ במרתון תל אביב התכנסה ועדה, פרסמו מסקנות שלה ולמרות שאל לא מחייבות על פי חוק כלשהו הן כבר השפיעו על לא מעט תחרויות שהופסקו, הוקדמו, בוטלו והיד עוד תהיה נטויה משמעותית כנגד קיומם של אירועי ספורט.

מארגן אירוע צריך להיות מאוד יהיר, אולי אפילו טיפש, כדי להמשיך ולקיימו במתכונת תחרותית כשמד הטמפרטורות חוצה את קו המלצות אותה ועדה.

למרות שהמלצות אותה ועדה אינן קבועות בחוק כלשהו הרי שברגע שיקרה האסון תהיה תביעה ואם למישהו יש ספק הרי הוא פשוט לא מבין עד כמה בקלות בית המשפט יאמץ את אותן מסקנות הועדה.

לצערי הרב אני רואה עתיד שחור משחור לתרבות ספורט הפנאי בישראל.
המלצות הועדה לא מותירות הרבה מרחב קיום לאירועי ספורט המונים (100 זה המוני, לא אני קבעתי).
מספר החודשים (לא אני קבעתי) בהם לא מומלץ לקיים אירועי ספורט מגוחך ומעורר סימן שאלה גדול מאוד על עצם ביומם.
רף הטמפרטורה בה מומלץ שלא לקיים אירוע נמוך מאוד, לא רק לקיץ, סתיו ואביב ישראלי אלא במקרים לא נדירים גם לאותם חודשים הנקראים חורף בישראל.

כן אני פסימי, איני רואה כיצד אפשר להמשיך ולקיים את ההתפתחות המרהיבה שהייתה בישראל בשני העשורים האחרונים כשהטמפרטורות עולות מדי שנה והמלצות הועדה מרחפות מעל.
 

abeegilat

New member
בהמשך לדבריו של עמיתי יאיר

שלום לכל העמיתים
השתתפתי אתמול בגראן פונדו חרמון 2014
היה חם מ'זה חם
לוהט זה לא מילה.
השתתפתי כרוכב כדי לכבד את זכרו של גבי לרנר ז"ל
שאותו לא הכרתי בחייו
אבל חשוב היה לי
כאדם וכרוכב שאנשים יכירו את האיש ופעלו
ושיהיה איזה שהוא אירוע שקשור באהבתו לאופניים
אהבה שעלתה לו בחייו
שאנשים יזכרו.
ההחלטה לבטל את העליה התחרותית לחרמון
הייתה החלטה קשה, אמיצה, ונכונה!
זה לא היה כסת"ח כפי שחלק מהאנשים הגיבו ברשת.
תשימו את עצמכם לרגע במקום המארגנים.
מה הם אמורים לעשות בדיוק ברגע שהטמפרטורות באיזור חורשת טל הגיעו ל40 מעלות בצל?.
היו חוכמולוגים שאמרו שצריך היה לצפות את הענין מראש.
ושכך בישרה התחזית.
רבותי קשה מאוד לבטל אירוע רב משתתפים שכזה בהתראה כל כך קצרה.
המארגנים עמדו בלחצים גבוהים מאוד כולל הפסדים כלכליים.
יבואו שוב ויגידו שלחיי אדם אין מחיר.
זה נכון כמובן אבל בנסיבות שהיו זו הייתה ההחלטה הטובה ביותר.
שאפו ענק לירון דור מנכ"ל איגוד האופניים, ליותם נוביק מנהל התחרויות, ליובל גולן, לברק הרשקוביץ מנהל האירוע, ולהראל נחמני מפיק האירוע על ההחלטה שקבלתם !
טפסתי לחרמון.
זו אולי ההגדרה הקרובה ביותר לגיהינום שנתקלתי בה.
44 מעלות הראה הפולאר.
בכניסה לנווה אטי"ב שפכו עלינו מים התושבים בזרנוקים כדי לצנן את חום הגוף שלהט.
הרבה רוכבים בחרו שלא לטפס וסיימו את הגראן פונדו באוטובוס.
החלטה טובה גם כן.
כל מי שסיים את האירוע
התרגש עד דמעות לשמוע את ההספד שנשאה טלי לרנר
אלמנתו של גבי לרנר ז"ל בסיום האירוע
בשביל זה היה שווה לטפס לחרמון
לשמוע את הנאום הנרגש
לתת כבוד לחבר
שנהרג על הכביש
בהכנות לגראן פונדו הקודם 2013
יהי זכרו ברוך !
בברכה
 

oferlev9

New member
יאיר , קצת אופטימיות ..... :)

המצב לא כזה גרוע .....
לפני מספר שנים בכלל לא היו ארועי רכיבה גדולים והיום יש לנו גראן פונדו חרמון , ים המלח וירושלים !
 

ariasdo

New member
זיכרון קצר - בכמה מילים מחקתה את רוכב ישראל .

אז אני הזכיר לך אם אתה חושב שלפני מספר שנים בכלל לא היו ארועי רכיבה גדולים .

משנת 2002 כל שנה כעשר שניים רצוף רכיבה של 3 ימים לאורך ארצנו הקטנה מהצפון לאילת .

ב2011 היה גם מקצה תחרותי מהצפון לאילת טור ישראל עם טובי הרוכבים .

והיו גם ארועי רכיבה יומים חוזרים ,לדוגמה כמו מלך ההר מכפר בלום טיפוס למצודת ישע .וכו'.

הגראן פונדו זה אירוע יומי הרבה יותר זול כספית ,וזמין לרוכב דבר שגרם ב 2013 לביטול רוכב ישראל , בגלל שהתאריכים היו זהים .

בתחרות במכרזים כמעט תמיד הזול מנצח .

אריה סדובניק
 
עופר אופטימיות זה לא ראליות...

אני אשאיר את האופטימיות לאלו שמתחילים את הבוקר בתמונה של זריחה ואין על החיים האלו וממשיכים לתמונה של חביתה עם סלט, רק כדי לסיים את היום עם תמונה של שקיעה ואין, פשוט אין, על החיים האלו.

אם לא הייתי רואה את התמונה הרחבה, את כל הדברים הנסתרים מרוב העיניים של משתתפי האירועים ואת אחורי הקלעים ומשמעות המשתנים, לא הייתי ממלא את תפקידי (עיתונאי) כראוי.

בקרוב אכתוב על זה במציאות נושכת.

חוכמה קטנה היא להביט לחור של הגרוש (מה קורה עכשיו במרכז ההתרחשות) וחוכמה נכונה היא לנסות ולהבין מה יהיה מעבר לדפנות הגרוש (מה צופה העתיד).

כמטומטם סדרתי למדתי כמה דברים ולכן יש לי שכ"ל = ראשי התיבות של שכר לימוד.

שבוע מדהים ועכשיו לבלגיה.
 

YotamKa

New member
מכשירי הפולאר למיניהם מגזימים בדיווחי

הטמפרטורה שלהם, הם מתחממים מהשמש ולדווח על-פי-הם זה כמו לדווח מגג פח.

לא היו אתמול 40 מעלות בארץ למעט באילת ובים המלח.

אם היו 40 מעלות (ועוד בצל, בחורשת טל, כפי שאייבי מדווח) אז לא היו מטפסים לחרמון נקודה.
 
אין, אין כמו לחזות את העבר...

שלום לכל המבקרים והקוראים...
ממליץ לכולם לחפור קצת בגוגל על תורת האילוצים, ותכנות תחת אילוצים, כדי להכיר בכך שבדיעבד ניתן לתכנן הרבה יותר טוב, שגולני היו לוקחים את גבעת התחמושת בלי נפגעים, וכו ' וכו'...

לענייננו - החלטה כואבת, קשה, מתסכלת -אבל מאוד מאוד נכונה, ואני מברך את הראל וכל מי שעמד מאוחרי ההחלטה.

למרות ההחלטה - ניסיתי להצטרף אל עדת הצעירים החמים שטיפסו כאילו התחרות ישנה, וגם בלי להסתכל על הפולר בכלל, היה לי ברור שחם, מאוד חם, ואפילו לוהט, למרות עדויות כל המומחים שקראו באינטרנט שכאן או שם לא היה 40 מעלות - כדאי להבין שמזג האויר המקומי לא תמיד קורא את התחזיות.... ולא תמיד מתנהג לפי מה שהסבירו בחדשות


היה מאוד חם, ובירכתי על כל רגע שהתרגלתי בחיי לרכוב במדבר, להתאמן במדבר או סתם בתנאים סופר קשים, אבל ברור לי שמה שאני רגיל ויכול, כולל הידיעה מתי אני מתחיל לרתוח ומפסיק לרכוב ( וגם זה קרה לי כמה פעמים בחיים ) לא מתאים לכולם,

והסיכון שלהט ואדרנלין התחרות יגרמו לאנשים לעבור את סף העמידות שלהם ועדיין להמשיך לרכוב ולסכן את עצמם במכת חום, היה יותר מממשי,

האירוע היה מוצלח למרות הקשיים ולמרות נפילה של שני רוכבים בירידה לגדות, ומאורגן בצורה טובה - גם אם עבורי ועבור החוד התחרותי הקצב בחלק הראשון היה קצת נמוך, וההמתנות היו ארוכות אך ברור שזהו אילוץ שנובע מפערי היכולת בין הרוכבים ומהצורך למזער את המטרד שבסגירת כבישים ראשיים.

יש מה לשפר וללמוד לפעם הבאה, אבל הדברים הם בשוליים, מן הסתם כמה שולחנות עם בקבוקי מים לאורך העליה לחרמון היו משמעותיים ביותר עבור המטפסים , אבל העיקר הוא שלמרות האכזבה האישית - השילוב בין אירוע אופניים גדול לתחרות אופניים קורם עור וגידים, ועם קצת מזל (בהינתן מזג האויר הנפלא והקריר ששרר בשבת ...) גם יתממש בפעם הבאה באופן מלא

כל הכבוד לכל המטפסים והמשתתפים, כבוד לאלו שהחליטו לעצור ולעלות לאוטובוס ( אתם רוכבים נפלאים, והדבר לא אומר עליהם שום דבר כרוכבים או כאנשים למעט העובדה ששיקול הדעת שלכם טוב מאוד ! ) וכל הכבוד לאלו שהחליטו לטפס עד הבובה ועמדו באתגר למרות החום העז

רק בשמחות, ורק רכיבות בטוחות

יוסי
 

YotamKa

New member
לא תחזית, דיווח. הפולאר מגזים במעלות שלו

הנה קישורים לתחנות מזג אויר באיזור, אחת בשניר והשנייה בדן.

בשניר דווח מקסימום 36 מעלות אחה"צ. בדן - 38 מעלות בשעה 15:00, וכ-35 בשעות המוקדמות יותר בהן התחילו לטפס.

מכאן ועד 40 מעלות בצל המרחק גדול. בארבעים מעלות בצל לא יוצאים לרכב, נקודה. בבקעת הירדן המקסימום היה 41 באותו יום, אגב.

חוץ מזה, האירוע לא ניזוק כי המסלול בוצע במלואו

http://62.128.42.5/~dan/pages/index6.htm
http://www.erezalpinist.co.il/weather_data/snir-weather.htm
 

abeegilat

New member
סיכום גרנד פונדו חרמון 2014

שלום לכל העמיתים
בחרתי לספר על האירוע מפי כמה רוכבים שהיו שם:
שי שושן אחד מה"מלאכים בכתום" של שי ראשוני שהפעם חצה את הקוים ובחר להשתתף כרוכב וסיים בהצלחה את המטרה שהציב לעצמו
צפריר פזי ובטי בן בשט מקבוצת "כן ולא" רוכבי טנדם שאחד מהם (בטי) הוא עיוור או במקרה שלה לקוי ראייה.
הם טפסו עד לנקודה שבטי לא יכלה יותר.
על כל מה שהיה ועוד במאמר בקישור למטה
בברכה
 
מזג האויר בבני ציון

מזמין אותך לרכוב בהזדמנות בבקרי חורף באיזורים מוגדרים ליד בני ציון , ולגלות את נפלאות מיקרו האקלים.

בשום תחזית ובשום תחנה אין טמפרטורות כאלו נמוכות - אבל הכפור על השיחים מראה שהטמפרטורה באותם אזורים מוכרים לרוכבים היא סביב או מתחת לאפס...

גם בענייני חום גבוה יש השפעה סביבתית, אגירת החום ופליטת החום של אספלט שונה במקצת מזו של אדמה/שדה וכו' ( בוודאי בשעת שיא הצהריים, ולמיטב ידיעתי אף תחנת מזג אויר לא נמצאת על כביש...

בקיצור - גם אם בדפנה, בדן או בקצרין לא היה 40 מעלות, זה לא מבטיח שבנקודות אחרות ליד לא היה ....

רק בשמחות

יוסי
 

YotamKa

New member
הלו, גם בירושלים יש מיקרו-אקלים,

בוא עכשיו לגן-סאקר ותראה איך המנגלים מחממים ת'אוירה.

בואדי של נחל שורק שורר מיקרו-אקלים של קור עז, לעומת זאת.
 
למדוד טמפרטורה זו שגיאה...

מודדים תחושת מזג אוויר - מה שבאמת מרגישים.
טמפרטורה היא פרט אחד מכמה המשפיעים על התחושה של הגוף ותגובתו למאמץ המתקיים.

אם תומר גמינדר קורא כאן הוא יוכל להביא מאמר שפעם העביר לי על מכת חום שנרשמה בטמפרטורה של כמה מעלות מתחת לאפס.
 
ועוד פרט חשוב, כי הרי בסוף הכל מסתכם במסקנות

מעולם לא ראיתי מקרה בו נפגע ספורטאי ממכת חום לללא תנאים מוקדמים של בריאותו, הוא אי בריאותו למען הדיוק.
ובכל זאת כשספורטאי יתמוטט במהלך תחרות ביוני,יולי,אוגוסט ואפילו אפריל ישר יקשרו את מותו למכת חום, התייבשות וגם כשלא ייבדק ולא יהיו מסקנות של נתיחת הגופה לאחר המוות.

רק כדי לסבר (כן אני יודע שאני חזר על הדוגמא, אבל היא מקרה נקודת השינוי של תרבות ספורט הפנאי בישראל) אף אחד לא באמת יודע ממה נפטר הרץ במרתון תל אביב.
אפילו חום לא נמדד לו.
שנה קודם נפטר משתתף במרתון שפונה לבית חולים במצב שלא הוגדר כקשה, בטח לא כאנוש וסיבת המוות נקבעה כסיבוכים של מכת חום והתייבשות... רק שכמה ימים לאחר מכן התברר כי הוא גם שוחרר מבית חולים כמה ימים לפני המרתון.

לרוב ורוב המארגנים יודעים היטב כי במקרה של מכת חום אין להם סיכוי לצאת זכאים בבית המשפט.
עדיף להם שכמה מאוכזבים יתהפכו עליהם בפורום אופני הכביש של תפוז, על פני בית משפט.
 

ariasdo

New member
בקונספציה שגויה התכנון לקוי כאשר קובעים נקודת

התחלה משיקולים של חניה חינם , וחיסכון בהסעות כדי להוזיל עלויות ושווק במחיר זול .
התוצאה יוצרת תכנון שמבוסס על נקודת ההתחלה בקצה ,( מצירים עיגול וקוראים לזה סיבוב מעגלי ).
מיפים את המסלול בתיאור על נופי הגולן , מנפחים את הגובה המצטבר ע"י הרבה קטעים קטנים שמצטברים לאורך הירידה הגדולה וקטעי המישור .

הכול בשביל להצדיק את השם גראן פונדו שזה המרוץ הגדול .

כך גוררים את כל המשתתפים לנקודה הרחוקה ביותר לחניון , דבר שגרם בפועל איבוד זמן יקר .
באיזה מקום בעולם , מסלול או ,מרוץ יש מצב שבתחילת האירוע זה ירידה גדולה ורוב המשך המסלול הוא במגמת ירידה מרוכזת סה"כ כ 2200 מ' מצטבר ירד ,
שזה שיא עולמי בירידות , הדבר גם מסוכן לבטיחות הרוכבים .

דוגמא להשוואה בתחום הבניה , מצב שהיזמים מבקשים לתכנן את הכניסה הראשית לפרויקט בחלק האחורי הרחוק ביותר , משקולי עלות וחניות .

ביקורת זה דבר חשוב ולא משנה באיזה שלב היא נכתבת במידה והיא מנומקת , זה כמו בקרת איכות לפעם הבאה .
הביקורת מיועדת שהשתפרו ,יסיקו מסקנות מטעויות העבר , ויחשבו יותר טוב בעתיד , לטובת הצלחת האירוע הבא .

סלח לי אבל התיאור שלך לגבי תכנון בדיעבד , שגולני היו לוקחים את גבעת התחמושת בלי נפגעים , זה דוגמא ממש לא לעניין חוסר רגישות .
אם אתה חושב שלשפר וללמוד לפעם הבאה זה דברים בשוליים , מראה את חוסר ההבנה לבעיה , ולצורך גם בביקורת .

הדבר הטוב בפורים פתוח , כולם יכולים להביע דעה (כמובן בקשר לאופנים ולנושא ) לתת ביקורת , ומי שרוצה קורא , או כותב תגובה .


בגלל כיבוד יום השואה והגבורה התגובה שלי באיחור .

אריה סדובניק
 
על ביקורת וחוסר הבנה...

אריה ידידי,
גם אם דעתך שונה, זה עדיין לא אומר שאתה צודק, או שאני ( או כל אחד אחר ) הוא חסר הבנה...

אם לנקוט בלשונך - גם אתה חסר הבנה בנוגע לאירוע רכיבה של 500 רוכבים שפערי היכולת והמהירות ביניהם הם עצומים, ואשר מתנהלת תחת אילוצי משטרה, שגוזרים עלויות כספיות כבדות, ומכתיבים אילוצים שהם רחוקים מרכיבה אופטימלית לרוכבים בודדים או קבוצות קטנות שעושים זאת בכל מקרה, על אחריות עצמם ואינם נזקקים לגראן פונדו.

איני חושב שאתה חסר הבנה, אני חושב שאתה רואה את הגראן פונדו מתוך פרספקטיבה של מי שאירוע כזה אינו מתאים לו ב 100 אחוז ( גם לי הוא לא מתאים ב 100 אחוז, אבל אני מכיר במגבלות שמה שמתאים לי מתאים לעוד מיעוט תחרותי, ולא מתאים ל שאר 400 הרוכבים וגם לא מתאים למשטרה ולמארגנים...)

העובדה שאתה ואני יכולים לעלות לחרמון ללא רכב ליווי, או איתו, אם או בלי רוכבים אחרים וכו' אינה מצדיקה מסקנה שהדבר אפשרי ומתאים לרכיבה של 500 רוכבים באופן מאורגן , וגם האילוצים ששנינו יכולים לקבל שונים מאלו של 500 איש שרוכבים באירוע מאורגן.

התקלות הן דברים בשוליים ביחס לאירוע כולו, ואף אחד לא טוען שהראל והמארגנים לא צריכים או לא מתכוונים ללמוד מהם - להיפך ! אבל מבחינת החשיבות זה עדיין בשוליים.

חלק מן האילוצים המנהליים עלולים להשאר גם בשנים הבאות - קל לתת עצות לבטל את הצורך בחשיבה כלכלית, אבל הקהל מצביע ברגליים לטובת מסלול מעגלי, שחוסך את הצורך בהסעות וחוסך זמן.

מתברר שהזמן הוא המשאב היקר ביותר ביום שישי עבור רוב הרוכבים, שצריכים אחרי הרכיבה לחזור לבתים, להפנות תשומת לב למשפחות וכו' - המשקל של הזמן הנדרש ביום שישי להסעת הרוכבים מהרכבל התחתון לגדות/חורשת טל/ גונן / כל אתר באיזור עמק החולה / הכינרת הוא כבד מאוד - מה גם שאין דרך חלופית והנסיעה מול הרוכבים העולים היא בעייתית.... עובדה היא שכל הרוכבים שנרשמו לא חשבו שהמסלול הוא תקלה חמורה, אלא תולדה של אופטימיזציה של הרבה מאוד דרישות ורצונות מצד אחד, והרבה מאוד אילוצים מצד שני...

בקיצור - יש מה לשפר, אבל לצערנו יש אילוצים שמאוד מקשים לייצר אירוע זורם ונוח שיתאים לרוכבי עילית מצד אחד ( שרכבו חסרי מנוח וללא שום מאמץ במשך כמה שעות במישור אחרי הרכב המוביל..) ולכאלו שנאלצו לעבוד קשה כדי להחזיק את הקצב בהתחלה, ובעליה לחרמון עשו בשלוש -ארבע שעות ויותר את הטיפוס שלקח לעילית שעה וחצי...

לגבי שיאים עולמיים בירידות - אינני יודע לפי מה קבעת את הקריטריון לשיא, אבל הידעת שבגראן פונדו שונים בארה"ב המארגנים מחתימים רוכבים בעלי גלגלי קלינצ'ר קרבון על מכתב שחרור מאחריות עקב מסלולים שמכילים ירידות ארוכות ביותר שגורמות לרוכבים לא מנוסים לבלום הרבה, לגרום לחמום החישוק ולהתבקעות של החישוק ?

מסלולים אפיים טבעם שהם מכילים ירידות ארוכות, כמו טיפוסים ארוכים ( כי לא תמיד הטיפוס נגמר בפסגה, יש הרבה גרן פונדו שעוברים פסגות ויורדים מצד שני...)

עובדה גם שהנפילה שקרתה בירידה לא אירעה בירידה מן החרמון אלא אחרי קטעי גבעות ומישור לפני הירידה לגדות, בקטע כביש מישורי לחלוטין, פתוח, עם ראות טובה וכו' - והנפילה נובעת מחוסר רכוז ואי שמירת מרחק , ולא מצבירת תאוצה אדירה כתוצאה מעשרים ק"מ רצופים של ירידה מייד בהתחלת האירוע...

גם בגראן פונדו אחרים היו נפילות והרכיבות הנ"ל טומנות בחובן סיכון גדול, בעיני בעיקר בגלל התחושה הבטוחה של כלל הרוכבים שהכביש פתוח והכל אפשרי, בנוסף לעובדה שיש פערי יכולת, טכניקה ומקצועיות עצומים בין הרוכבים, כך שמה שרוכבי עילית וג'וניורס יכולים להרשות לעצמם בירידה ( כמו להוריד שרוולים, לעקוף אחד את השני בקרבה אפסית, לדבר ולצחוק זה עם זה ) משמש דוגמא לרוכבים שאין להם את יכולת השליטה והטכניקה....
איני כותב מטעם, אמרתי את הדברים שמצריכים תיקון ישירות להראל, וגם ציינתי את הדברים הטובים ! אני רק מוסיף הסתכלות שנובעת גם מנסיון של כמה עשרות שנים של רכיבה לבד ובאירועים, והכרה מקרוב של האילוצים שנובעים מקיום אירוע כזה.

יש הבדל בין להעביר ביקורת לשם הביקורת, ובין להעביר ביקורת לשם שיפור - כשאנו רוצים לשפר כדאי לנסות להבין ולראות את הדברים גם מן הצד השני, ולא רק מתוך הפריזמה האישית שנראית לנו תמיד תמיד הכי מדויקת וצודקת.

החיסרון בביקורת לשם ביקורת היא שהיא יוצרת לרוכב מן השורה ( שזה רוב הרוכבים הפוטנציאליים ) של הגראן פונדו למינהם, אותם אלו שלא עולים לבד לחרמון או למעלה עקרבים , את התחושה שהאירוע היה תקלת בטיחות ואסון רכיבה, בעוד שאותם אלו שמעבירים חלק מן הביקורת לא תמיד משתתפים או מתכוונים להתשתתף בגראן פונדו.

רק בשמחות !

יוסי
 
למעלה